Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Češi 'dojíždí' zimní gumy. Neušetří, a můžou někoho zabít, varují experti

Řada českých řidičů učiní na jaře úsporné opatření: zimní pneumatiky mám sjeté, 'dojedu' je a ušetřím své letní gumy. Podle nové statistiky nepřezouvá z tohoto či jiného důvodů více než pětina tuzemských majitelů aut. Dopravní experty to děsí. Tvrdí, že lidé neušetří skoro nic, a navíc ohrožují sebe i okolí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zdeněk Pavliš

7. 4. 2016 14:39

Dlouhodobá spotřeba Audi A6 allroad při jízdě na zimních pneu v létě je 0,1 l/100 km vyšší. To je moje zkušenost. Žádných 10%.

0 0
možnosti

7. 4. 2016 11:57

To jsou opravdu "experti", kdo si to pořádně přečte, nemůže věřit jediné větě - opravdové cancy!!!

0 0
možnosti

J. Novák 567

7. 4. 2016 5:13

Proč se zdejšěí diskutéři tak rozčilují? V čem je problém? Na podzim na dvoře přezuju během hodinky na zimní pneu a na jaře na letní během cca stejné doby. Nevidím v tom vůbec žádný problém. A celkem je mi jedno, co říkají experti od "expertů", tak "experti" od zdejších diskutérů.

0 0
možnosti

6. 4. 2016 21:22

Není to nic jiného jak lobování za taková opatření, aby se zvýšil prodej pneumatik. Z toho že někdo dojíždí pneu není žádný obrat z kterého se státu platí daně. Tak se hledají experti na kdejakou kravinu a samozřejmě jde o životy. Kolik lidí zemřelo při nehodách kvůli letní jízdě na zimních pneu, nebo na prošlou lékarničku?

0 0
možnosti

6. 4. 2016 17:14

A co nedávné reklamy i na lidovkách na celoroční mišelinky? Údajně první zcela bezpečné v létě i v zimě?

0 0
možnosti

6. 4. 2016 14:56

Zase platí klasické "Hlavně nevěř expertům", skoro vždy jsou zkorumpovaní, mnohdy o věci nic nevědí. Spíše je třeba se ptát zase klasicky Qui bono a to se zdá býti jednoznačné - prospěch mohou mít jen výrobci a prodejci pneu. Argumenty, které jsou použité jsou nepřezkoumatelné, protože není uvedeno, jak k nim experti došli. Když se dělají testy nových pneumatik, jsou rozhodně rozdíly mezi různými výrobci letních (nebo zimních) pneumatik větší, než zde uváděných 6,5 m. V článku jsou uvedeny i chybné údaje, aby zastavilo vozidlo z rychlosti 48 km/h na 6,5 m, potřebovalo by brzdné zpomalení přes 13 m/s2, což jsou hodnoty z oblasti Formule 1. Když jsem před lety se svým obstarožním Passatem na dojížděných zimních pneu tankoval v červenci v Makarské po ujetí 1000 km 50 l nafty do plné, neměl jsem pocit, že mám o 10 % vyšší spotřebu. Když jsem je pak v lednu následujícího roku sundaval, měly ještě skoro 3 mm po ujetí asi 10000 km od doby, kdy měly po zimě asi 4,5, určitě neubývaly před očima

0 0
možnosti

6. 4. 2016 13:45

A na podzim si přečteme, jak zimní pneumatiky věkem ztrácí své vlastnosti, tvrdnou a je potřeba je vyhodit a nejezdit s nimi v zimě, protože jsou na tom stejně jako letní. To jsou zase experti ...

0 0
možnosti

C. Valek

6. 4. 2016 12:34

Tak to je jen příprava na vydáni zákona o povinném přezutí ze zimních na letních !

0 0
možnosti

6. 4. 2016 12:47

na jarní .... až pak na letní

0 0
možnosti

J51i24ř16í 38K91o52p74i51s

6. 4. 2016 11:34

Spíše je zajímavé, že lobby autodopravců si zase prolobovala výjimku, že zimní pneu u kamionů musí být jen na hnací nápravě, tzn., že při brzdění v zimě dobře fungují jen zadní kola u tahače a to nikomu z "expertů" ne bezpečnost nevadí!

0 0
možnosti

6. 4. 2016 11:23

U nás se najde expert na všechno. Řekněte to, či ono, najde se expert, který vám vysvětlí opak. Říkával kolega:

Tady je kumšt, potkat blbýho...

0 0
možnosti