Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Češi preferují barevnější a značkové sportovní oblečení, tvrdí průzkum

Ekonomika

  6:00
V posledních dvou letech Češi volí spíše barevnější sportovní oblečení, nejlépe značkové. Prosazují se také nové materiály, například u nepromokavých bund vyrobených nanotechnologií.
Sport - ilustrační foto.

Sport - ilustrační foto. foto: Shutterstock

Vyplývá to z ankety mezi prodejci sportovního zboží. "Zaznamenáváme posun zákazníků k větší barevnosti, přestože klasická černá nadále převládá," uvedl jednatel řetězce Intersport Vít Podešva. Dlouhodobým trendem je podle něj i zvýšená poptávka po značkovém oblečení, zákazníci jsou ochotni si za kvalitní oblečení mezinárodních značek připlatit.

Český trh je podle generálního ředitele společnosti Alpine Pro Ivana Vodičky nadprůměrně rozvinutý v segmentech oblečení pro pohyb v přírodě. "Což plyne jednak z velkého rozšíření těchto aktivit mezi lidmi a zároveň ze zvyku nosit takové oblečení jako universální městské oblečení," uvedl.

Podle ředitele e-shopu Sportobchod.cz Josefa Mecha jsou nejprodávanější klasická trička a kraťasy. "Poptávka se změnila hlavně od bavlny směrem k funkčním materiálům. Zhruba poslední dva roky se mnohem více prosazují výraznější barvy a vzory," dodal. Lidé podle něj hledají především dobrý poměr ceny a výkonu, ideálně když je spojen se známou značkou.

Zájem je o tepelně izolační vlastnost oblečení

"Trendem jsou odlehčené materiály, které ale mají vysokou schopnost zachovávat tepelně izolační vlastnosti oblečení, jako jsou např. Aquamax nebo přírodní peří, zvýšený zájem je i o funkční první vrstvy, které mají schopnost odvádět pot a udržovat tělo v suchu," upozornil Podešva.

Vývoj v materiálech je podle Vodičky neustálý. Zmínil například polopropustnou membránu PTX Nanomax pro bundy do extrémních podmínek. "Tento nanotechnologický materiál je nejen nepromokavý, ale zároveň mnohonásobně prodyšnější, než většina membrán, které dnes na trhu existují," dodal Vodička.

Češi stále častěji míří při nákupech sportovního oblečení na internet. Podle údajů srovnávače cen Heureka.cz se meziročně prodej oblečení na internetu zvýšil o desítky procent. "Jedná se o nejčastější sortiment, který Češi na internetu nakupují," uvedl ředitel Heureka.cz Tomáš Braverman. Obrat celého trhu se sportovním zbožím v ČR podle odhadů dosahuje téměř 20 miliard korun.

Autoři: ,

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!