V poslední době o podobných nákupních nájezdech Čechů v pohraničí psaly i bavorské noviny.
Východoněmecký deník potvrzuje, že Češi ve městě na Labi nejčastěji kupují módní oblečení a elektroniku. "Zaplatí tu o 20 až 30 procent méně než ve vlasti," konstatuje Sächsische Zeitung.
"Jsou dny, kdy v naší podzemní garáži stojí dvakrát tolik aut českých než německých," všiml si ředitel místní pobočky obchodního řetězce Karstadt Wolfgang Wirz. O víkendech Češi v jeho obchodním domě tvoří zhruba pětinu zákazníků. K velkému překvapení obchodníků je přitom mnoho z nich až z Prahy.
Až dosud předpokládali, že většina Čechů sem za nákupy přijíždí z pohraničí. Přesněji se to pokusili vyčíslit v nákupním komplexu Altmarkt-Galerie. V jejím průzkumu provedeném před týdnem tvořili Češi tři procenta všech zákazníků. "To se zdá být málo. Při více než 100.000 návštěvnících za den je to ale v každém případě 3000 zákazníků," uvedl manažer centra Thorsten Kemp. A dobrá třetina z nich jsou prý obyvatelé české metropole.
Další třetina přijíždí z měst v blízkosti hranic s Německem - z Ústí nad Labem, Teplic a Mladé Boleslavi. Také děčínský autobusový dopravce Dezka, jenž autobusové zájezdy do Drážďan pořádá už deset let, potvrzuje nebývalý zájem o nákupní cesty do Drážďan.
Nyní je takový, že Dezka vypravuje autobusy po dvou. Z 80 procent ovšem tvoří klientelu dopravce důchodci, kteří nakupují především kosmetiku, sladkosti, oblečení či boty.
O trendech jsou informovaní
Kemp z Altmarkt-Galerie si pochvaluje, že zákazníci přijíždějící z větší dálky jsou také ochotni více utrácet. To však prý platí o Češích obecně. "Moc nediskutují a kupují drahé značkové zboží," potvrzuje také šéf Karstadtu Wirz. Češi jsou podle nich dobře informovaní o posledních módních trendech.
Drážďanské obchodní domy i drobní obchodníci si také návštěvníků ze sousední země patřičně váží a už delší dobu je přímo oslovují. Například reklamu na Karstadt lze zaslechnout v českých rádiích. Altmarkt-Galerie
zase v Česku sází na reklamu v tištěných médiích.
"Šest deníků tam informovalo o našich letních výprodejích," uvedl Kemp. Nyní prý musí odpovídat na e-maily Čechů, kteří se ptají na termín zahájení zimních výprodejů.
Vedoucí obchodně-ekonomického úseku českého Generálního konzulátu v Drážďanech Jan Hitzger v Sächsische Zeitung uvedl jako hlavní tři důvody
rostoucí oblíbenosti Drážďan u českých zákazníků vyšší kvalitu za nižší
ceny, rostoucí koupěschopnost Čechů i skutečnost, že východoněmecké město znají ještě z komunistické éry. "Mnozí se tu vyznají a spojují nákupy s výletem za drážďanskými pamětihodnostmi," vysvětluje Hitzger.
Východoněmecký deník potvrzuje, že Češi ve městě na Labi nejčastěji kupují módní oblečení a elektroniku. "Zaplatí tu o 20 až 30 procent méně než ve vlasti," konstatuje Sächsische Zeitung.
"Jsou dny, kdy v naší podzemní garáži stojí dvakrát tolik aut českých než německých," všiml si ředitel místní pobočky obchodního řetězce Karstadt Wolfgang Wirz. O víkendech Češi v jeho obchodním domě tvoří zhruba pětinu zákazníků. K velkému překvapení obchodníků je přitom mnoho z nich až z Prahy.
Až dosud předpokládali, že většina Čechů sem za nákupy přijíždí z pohraničí. Přesněji se to pokusili vyčíslit v nákupním komplexu Altmarkt-Galerie. V jejím průzkumu provedeném před týdnem tvořili Češi tři procenta všech zákazníků. "To se zdá být málo. Při více než 100.000 návštěvnících za den je to ale v každém případě 3000 zákazníků," uvedl manažer centra Thorsten Kemp. A dobrá třetina z nich jsou prý obyvatelé české metropole.
Další třetina přijíždí z měst v blízkosti hranic s Německem - z Ústí nad Labem, Teplic a Mladé Boleslavi. Také děčínský autobusový dopravce Dezka, jenž autobusové zájezdy do Drážďan pořádá už deset let, potvrzuje nebývalý zájem o nákupní cesty do Drážďan.
Nyní je takový, že Dezka vypravuje autobusy po dvou. Z 80 procent ovšem tvoří klientelu dopravce důchodci, kteří nakupují především kosmetiku, sladkosti, oblečení či boty.
O trendech jsou informovaní
Kemp z Altmarkt-Galerie si pochvaluje, že zákazníci přijíždějící z větší dálky jsou také ochotni více utrácet. To však prý platí o Češích obecně. "Moc nediskutují a kupují drahé značkové zboží," potvrzuje také šéf Karstadtu Wirz. Češi jsou podle nich dobře informovaní o posledních módních trendech.
Drážďanské obchodní domy i drobní obchodníci si také návštěvníků ze sousední země patřičně váží a už delší dobu je přímo oslovují. Například reklamu na Karstadt lze zaslechnout v českých rádiích. Altmarkt-Galerie
zase v Česku sází na reklamu v tištěných médiích.
"Šest deníků tam informovalo o našich letních výprodejích," uvedl Kemp. Nyní prý musí odpovídat na e-maily Čechů, kteří se ptají na termín zahájení zimních výprodejů.
Vedoucí obchodně-ekonomického úseku českého Generálního konzulátu v Drážďanech Jan Hitzger v Sächsische Zeitung uvedl jako hlavní tři důvody
rostoucí oblíbenosti Drážďan u českých zákazníků vyšší kvalitu za nižší
ceny, rostoucí koupěschopnost Čechů i skutečnost, že východoněmecké město znají ještě z komunistické éry. "Mnozí se tu vyznají a spojují nákupy s výletem za drážďanskými pamětihodnostmi," vysvětluje Hitzger.