Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Češi zaujali výměnou baterií v elektromobilech. Investoři ocenili firmu na 100 milionů

Nečekaně příznivý start svého podnikání zažila mladá česká firma BattSwap, která se zabývá vývojem systému na vyměňování baterií v elektrických autech. Společnost ID Corp CZ se do ní rozhodla investovat, ocenila ji na sto milionů korun. Sama se podle BattSwapu zabývá například technologiemi pro samodofukovací pneumatiky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Už před několika měsíci jsem četl, že v Izraeli už dávno výměny baterií fungují.

0 0
možnosti

J. Mydloch

20. 4. 2016 16:51

Skvělá práce.....firmě držím pěsti, ať se jim daří...

0 0
možnosti

V. Mezulanik

20. 4. 2016 12:14

Jak se rika- vsechno uz bylo vynalezeno. Tento system vyvinuli ''frantici'', konkretne Renault ve spolupraci s PSA /Peugeot-Citroen/ asi pred 5 lety. Presne tak jak to ''vynalezli'' nasi chlapci. Uplne stejny system. Takze v nasem pripade bych to videl spise jako na nejaky ''lapak'' na dotace / investice 100 mil. / z EU.

0 0
možnosti

Č. Ludvík

20. 4. 2016 11:30

To nemá budoucnost. Fungovat to může jen s konkrétní značkou auta. Navíc, během pár let budou baterie na takové úrovni, že budou moct elektromobily svým dojezdem směle konkurovat spalovákům. Mnohem zajímavější byznys tak bude ve stavbě dobíjecích automatů na parkovištích, v podzemních garážích obchodů atd. A také v oblasti solárních dobíjecích stanic.

0 0
možnosti

20. 4. 2016 12:12

První automobil, který překonal rychlost 100 km/h byl 29. dubna 1899 právě elektromobil, co už je téměř 116 let. Takže bych tak optimistický ohledně vývoje baterií "během pár let" nebyl...

0 0
možnosti

20. 4. 2016 10:46

Řekne -li se "A", je potřeba říci (napsati) i "B". Co mám na mysli: Pokud bych si koupil za drahý peníz elektromobil VČETNĚ AKUMULÁTORŮ!!!, asi bych velmi váhal přijet k nabíjecí stanici, kde by mi místo MÉHO nového akumulátoru za stotisíce peněz dali nějakého vyšeptaného akumulátorového vysloužilce.

Řešením by možná bylo, prodávat za rozumnou cenu elektromobil BEZ AKUMULÁTORU. Za první akumulátor zaplatit jakousi kauci a při výměně platit paušální cenu s tím, že by akumulátor bylo možno kdykoliv opět vrátit oproti vrácené kauci. Jiné rozumné řešení nevidím.

0 0
možnosti

D. Gala

20. 4. 2016 11:00

To se rozumí samo sebou. Rozvoj samoříditelných aut bude posilovat trend pronájmu auta místo jeho vlastnictví. Jen z logiky věci osobně vlastněné auto je 90 % času v nečinnosti.

0 0
možnosti