Tramvajová trať má procházet centrem města, provoz má zahájit v roce 2016. Výběrového řízení na dodávku tramvají se zúčastnily i německý Siemens a španělský CAF.
Nyní Inekon podle Halouna jedná s bankami o zárukách. Nezisková organizace M-1 Rail, která zajišťuje výstavbu dopravního systému Detroitu, totiž požaduje finanční záruku za splnění kontraktu ve výši 100 procent hodnoty dodávek. Státní Exportní a garanční pojišťovna ale odmítla Inekonu záruky poskytnout. V pondělí o tom informoval server E15 s odvoláním na projektového manažera Inekonu Milana Halouna.
Firma nemá vlastní výrobu
Podle Halouna banky mají ze zkrachovalého Detroitu obavy. Za projektem však stojí nezisková organizace a privátní investoři, proto věří, že se firma o ručení nakonec dohodne.Inekon nyní dodává tramvaje do USA a Rakouska, zaměstnává přes 80 lidí, nemá ale vlastní výrobu. Tu pro něj zajišťují partneři ze strojírenského oboru. Na dodávkách příměstských vlaků pro rakouský Salcburk například spolupracuje s ostravskou firmou Ekova Electric, vyčleněnou z Dopravního podniku. Loni Inekon vykázal tržby 192 milionů korun a hrubý zisk 6,3 milionu korun.