Diskuze
České Dráhy koupí od Škody 55 regionálních vlaků za sedm miliard korun
Děkujeme za pochopení.
Dík za upřesnění. Škoda, že nejezdí starý M131, byl by to aspoň kolorit a nostalgie. "Soukromníci" byl nadnesený termín, i když i ta Arriva je soukromá, nebo ne?
Já proti ČD nic nemám. Ať klidně jezdí dřevákama s párou, jako kdysi Posázavský Pacifik. Do bot jim teče proto, že kraje tendrují dopravu v relativně moderních vlacích. Regionova jim nestačí, ani se nedivím.
Mě spíš vadí, že pořád nefunguje globální jízdenka. Až bude každou trať (resp. každý kraj) provozovat někdo jiný, bude čurbes v jízdenkách. Zčásti to řeší krajský tarif, ale například v bývalém VČ kraji (dnes HK + PCE) musím mít kartu IREDO, jinak mi přestupní jízdenku pro různé dopravce neprodají. Když hodně cestuji, nechápu, proč mám mít v portmonce až 12 karet, každou bratru za 150 Kč. Už teď mi 4 nestačí (Praha, Ostrava, Hradec+Pardubice, in-karta)
Drahám teče do bot, Hurvínkové předělaí na nepohodlné RegioNovy už nestačí, protože soukromníci nabízejí (sice jeté) ale luxusní "Desira".
Z. Lapil
Tak abychom to upřesnili: Regionova není bývalý Hurvínek (M131.1), ale bývalý o generaci mladší šukafon (M152.0), což není zvlášť podstatné. Taky bych Desiro neoznačil za luxus, ale budiž.
Podstatnější je, že Desira nejezdí tak úplně pro soukromníky. V severních Čechách je provozují jednak České dráhy, jednak Trilex, který je ovšem podpodnikem německého Laenderbahn, což je - podržte se - podpodnik Ferrovie dello Stato neboli italské verze ČD. V rodokmenu má taky podnik Arriva, což je pro změnu původně(?) britská nadnárodní společnost s 350 000 zaměstnanci a operující ve dvanácti zemích, včetně autobusové regionální dopravy u nás. Její vlaky jezdí z Prahy do Nitry a od prosince (nekecám) z Prahy-Hostivaře do Roztok u Prahy.
Tím netvrdím, že ČD jsou to nejlepší, co lze na trati potkat, ale to, že protiklad "ČD špatný - soukromník dobrý" je tak zjednodušený, až je scestný. Začne to tím, že kromě tratí Praha - Ostravsko/Brno - Vídeň/Slovácko (LeoExpres) není na železnici na výběr.
R. Primač
Stát koupí, protože pošta a české dráhy to se vždy vrátím o 40 let zpět.
Nikdo vás nenutí, abyste Českou poštu a České drhy používal. Je to jen a jen na vaší volbě.