Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Firmy posílají manažery do nebes. Začaly znovu utrácet za letenky

Ekonomika

  5:00
PRAHA - Největší čeští prodejci letenek hlásí výrazné posílení svého byznysu. Pomohli jim k tomu klienti z řad firem a obchodníků, kteří v prvních čtyřech měsících roku létali výrazně více než loni. Třeba portál Letuška díky tomu vydělal bezmála o 50 milionů více.

Cestování letadlem. Ilustrační foto. foto: Shutterstock

Firmy v období krize významně přistřihly „křídla“ manažerů a obchodních zástupců. V posledních pár letech se situace pomalu obrací, lidé z bankovnictví či IT si zase nacházejí cestu na paluby letadel.

Podle informací serveru Lidovky.cz rostly prodeje u dvou největších prodejců letenek v Česku, Letušky i Student Agency. Byznysmeni létají více po Evropě – do Frankfurtu, Moskvy či Paříže – ale i do vzdálenějších destinací, jako je New York či korejský Soul.

Český úspěch: letenky pro baťůžkáře ženou Skypicker k miliardovým tržbám

„Za první čtyři měsíce roku jsme byznysové klientele prodali o 29 procent letenek více než loni. Nepochybně to souvisí s oživením ekonomiky a optimistickými výhledy. Prodejům pomáhá i cenová politika aerolinek. Byznysové letenky totiž přestávají být luxusním zbožím,“ vysvětluje Šárka Litvinová, majitelka společnosti Asiana, která portál Letuška provozuje.

V absolutních číslech znamená tento trend pro Letušku zvýšení měsíčních tržeb za palubní lístky pro firmy z 28 na 40 milionů. Tedy skoro 50 milionů navíc za období mezi lednem a dubnem. Letenky prodané firmám tvoří více než pětinu příjmů portálu.

TOP DESTINACE BYZNYS KLIENTŮ

  • Brusel
  • Paříž
  • Moskva
  • Londýn
  • Frankfurt
  • Amsterdam
  • Düsseldorf
  • Varšava

Pozitivní trend potvrzuje i konkurenční Student Agency vlastněná podnikatelem Radimem Jančurou. Česká jednička v prodeji letenek začala rok růstem o sedm procent oproti loňsku.

Firemní klientela utratí u Student Agency za létání zhruba 60 milionů měsíčně.

„K největšímu nárůstu korporátního cestování došlo u podnikatelů, manažerů a další odborníků z odvětví průmyslu, IT, farmacie, automobilového průmyslu nebo bankovnictví. Tato skupina začala znovu létat po Evropě i do zámoří, často i několikrát do měsíce. To bylo v předchozích letech spíše výjimkou,“ vysvětluje Věra Janičinová, která ve Student Agency vede sekci letenek.

Business clas u společnosti Lufthansa.

Zástupci firem ovšem necestují jen v byznysové, ale pochopitelně i v ekonomické třídě vyznačující se menším pohodlím.

„Na krátkých linkách po Evropě jsme nezaznamenali žádný meziroční nárůst poptávky po cestování ve třídě Business. Korporátní klienti preferují na těchto vzdálenostech výhodnější letenky ekonomické kategorii,“ všímá si mluvčí Českých aerolinií Daniel Šabík.

Drobný skok vzhůru, v řádu jednotek procent, zaznamenaly ČSA v obsazenosti lepších sedaček na lince do Soulu.

Balíčky pro firmy

Firmy jsou pro prodejní servery důležitými klienty nejen kvůli letenkám. 

Kromě palubních lístků totiž svým klientům zajišťují další servis – třeba odvozy z letiště, vyřízení víz či rezervace hotelů. Tyto služby lze pak přikoupit v podobě balíčků.

Byznysová klientela má pochopitelně u prodejců vyjednané speciální podmínky tak, aby měla motivaci k pravidelnému cestování.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!