Diskuze
České silnice za deset let? Řidiči věří v elektromobil
Děkujeme za pochopení.
Š. Krastovski
Jen by mě zajímalo co udělají s miliony tun radioaktivniho odpadu z elektráren.
Jen by mne zajímalo, kde se vezme tolik nefosilní elektřiny: elektřina z uhlí a zemního plynu není nefosilní, navíc v rozvodné soustavě vznikají poměrně velké ztráty. Elektřina z atomových elektráren smrdí jádrem a například Rakušané ji po čuchu poznají už v zásuvce. Větrné a solární elektrárny mají jen omezenou kapacitu a konec konců k jejich výrobě se spotřebuje spousta fosilní elektřiny. Dojezd současných elektromobilů je 200 - 300 km, pak si musíte dát pár hodin nucené přestávky na dobití. Tím se vám cesta do Bratislavy prodlouží na trojnásobek. Životnost baterií také není neomezená a jejich cena je 50% z ceny nového auta. Vivat ekologia et ekonomia :-(
O. Prokop
Koukněte na Norsko, jak dopadlo s elektromobilema, kde se kupovaly, pokud byly dotace. A Norsko je x-krát bohatší než ČR.
J. Moravec 996
Norsko dopadlo dobre. Minuly mesic byl podil elektrifikovanych aut 50%. Samozrejme ze maji v Norsku maly problem s nabijenim, kdyz se sjede treba 50 aut na nabijecce. Oni to vedi a budou dal budovat nabijecky. I benzinky maji nekdy naval ze tam je fronta.
Vsechny automobilky uz prohlasuji, ze elektro je nevyhnutelne a bude to do 5 let uplna samozrejmost.
V. Šťastný
Poněkud bych mírnil optimismus. Elektroauta mají určitě své místo na slunci a pro některé použití jsou ideální, pro jiné zase vůbec. Ze všeho nejvíc bych varoval před všelijakým dotačním popoháněním a postrkováním ve snaze urychlit jejich zavedení (ve skutečnosti úlitbu jejich výrobcům a neoprávněnou výhodu na trhu) http://www.autoforum.cz/zajimavosti/norska-elektricka-pohadka-nabira-horke-konce-takhle-to-opravdu-nepujde/
J. Moravec 996
Ten horky konec bych chtel mit v CR. Tam fnukaji na vysoke urovni. V CR jsme trosku skromejsi a take to jde. V Norsku se prodalo minuly mesic 50% aut do zasuvky :-))
J. Bejšovec
Copak copak, prodeje nejdou jak by zelení bezmozci potřebovali?? Tak je potřeba PR článek, že :-D Naštěstí zelení byli v sobotu odejiti do prdéééle.
J. Moravec 996
Odchodem zelenych z PCR se svetovy trh s EV urcite zhrouti.
CR je uplne bezvyznamna. Cina ma od 2018 povinny podil 10% novych aut na elektrinu. Muzete delat co chcete, ale EV prijde vcelku brzy.
J. Bejšovec
Copak copak, prodeje nejdou jak by zelení bezmozci potřebovali?? Tak je potřeba PR článek, že :-D Naštěstí zelení byli v sobotu odejiti do prdéle.
J. Nový
Já si taky nemyslím, že to tak poletí. problémem je asi i stále nedostatečná kapacita pro výrobu samotných akumulátorů. No a ruku v ruce s tím musí jít kapacity na recyklaci těchto akumulátorů
S. Hammer
Co blázníte oba dva? Víte jaký se z toho během roku stane byznys? Vy dva zůstanete nejspíš navěky s holýma zadnicemi, hoši. Vaše uvažování vám kromě zcela chybného směru přinese jen otevřené huby, kolik maníků kolem vás se na tom skvěle živí. Výkup a recyklace baterií nebo jejich likvidace, to budou přísné předpisy z EU jako prase, spousta vybavení a zařízení pro sběrny atd atd. výroba, dobíjecí stanice, chemie, energetika...
S. Hammer
Zamyslel se někdo nad tím, co se bude dít u přemožených muslimských líných kobylek, pokud nebudou žít z prodeje ropy, což už teda jaksi nebudou? Co s tou totalitní chátrou, kterou poušť v tom množství neuživí?
J. Nový
No pak musí Evropa a USA pochopit, že si zvykli na nějaký standard a nebylo by humánní je nechat najednou bez prostředků. Bude nutné se o jejich životní úroveň postarat. A kdo bude proti, nazvěme ho nenávistným xenofobem, rasistou a nacistou.
To je osvědčené řešení :-)
V. Kotas
A v solár, vítr, co. Nejdříve musí nechat postavit další Temelín.
S. Hammer
Kraviny o čistotě el energie jsou zase jen kraviny, výroba el energie není čistá a není ani levná. Náklady na nutné zvýšení její výroby zase dnes levnou cenu srovnají.
J. Moravec 996
Jezdim elekromobilem pres 1,5 roku a nelituji. Ted mame dokonce dva EV (Electro Vehicle).