První místo obsadilo Německo, kam se chystá expandovat 47 procent oslovených obchodníků. Průzkumu se zúčastnilo celkem 220 podniků.
"Některé značky byly doposud zastoupeny v ČR pouze prostřednictvím distributorů a nyní plánují přímý vstup na český trh," sdělil dnes ČTK Tomáš Beránek z pražské pobočky CB Richard Ellis.
Kam se chystají oslovení obchodníci expandovat?Stát a procento obchodníků |
"Navzdory ekonomické situaci je mnoho firem optimistických ve výhledu do nejbližších let a strategicky expandují na nové trhy," uvedla CB Richard Ellis.
Zatímco někteří obchodníci dávají přednost vyspělým trhům západní Evropy a prvotřídním lokalitám, tak jiní mají opačnou taktiku a chtějí expandovat do méně vyspělých zemí, kde hodlají těžit z výhody méně konkurenčního prostředí.
Do Česka letos zamířil například německý obchodní řetězec van Graaf či švédský obchod s módou KappAhl. První tuzemský obchodní dům se značkovým nábytkem XXXLutz otevře příští rok na jaře v Praze-Stodůlkách stejnojmenný rakouský koncern. Do Česka se nyní chystá také francouzský Decathlon, který provozuje největší síť obchodů se sportovním zbožím v Evropě.
Pořadí států, do kterých se chystají oslovení obchodníci expandovat Pořadí Stát procento oslovených obchodníků 1. Německo 47 2. Francie 44 3. Španělsko 36 4. Polsko 34 5. Itálie 33 6. Rakousko 30 7. Velká Británie 29 8. Rumunsko 26 9. Nizozemsko 25 10. Rusko 24 11. Belgie 23 12. Česká republika 22 13. Švýcarsko 21 14. Slovensko 21 15. Řecko 19 Zdroj: CB Richard Ellis Group