Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Česko váhá. Nečas odmítl smlouvu na záchranu eura

Česko se zatím nepřipojí k nové reformní smlouvě, na níž se v rámci záchrany eura po těžkém nočním jednání na summitu v Bruselu dohodla většina států Evropské unie. Británie a Maďarsko se k ní odmítly připojit, Češi a Švédové to ještě zváží.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

J. Kanioková

9. 12. 2011 23:41
EU je totálně v piheli..

I Robejšek řekl, že prodlužovaná "záchrana" eura bude dražší než jeho rychlý konec a že by se EU měla vrátit k principům EHS, pokud tedy chtějí EU udržet..

Vystoupení z EU by neznamenalo ukončení volného obchodu. Možná to málokdo ví, ale volný obchod s evropskými zeměmi nám nezajišťuje Evropská unie, ale Evropský hospodářský prostor – separátní dohoda o volném obchodu mezi evropskými zeměmi, která zahrnuje kromě států EU i Norsko, Island a Lichtenštejnsko.

Vojenskou bezpečnost nám nezajišťuje EU, ale Smlouva o severoatlantické spolupráci (NATO).

To dobré na západoevropské spolupráci – volný obchod a mezinárodní bezpečnost – nezajišťuje EU, ale EHP a NATO.

0 0
možnosti
TG

T. Gahler

10. 12. 2011 4:39
Re: EU je totálně v piheli..

Na to nëní co dodat. Plně souhlasím,

0 0
možnosti
ZP

Z. Průša

9. 12. 2011 13:10
A už je to tady jako nedávno na Slovensku

Dalo se čekat, že EU bude chtít okrást další státy, které se jim nepovedlo oškubat v prvním kole.

Slováci je správně poslali do prčic, nevím, nad čím váhá Nečas v situaci, kdy se tady odírají normální lidi až na kost. V případě, že jim ty miliardy dají, nebo dají záruky, měli by dotyční být trestně stíháni za "porušování povinností při správě ciziho majetku".

Nejsem ekonom, ale neřekl bych, že konec eura by představoval tragedii, byla by to tragedie pro bankéře a úředníky v Bruselu, pravda. Tyto katastrofické vize jsou dle mého názoru rozšiřovány záměrně právě těmito kruhy, protože jim jde o všechno. S pádem eura totiž souvisí i existence EU, lidé by se totiž mohli hodně nahlas (zatím se o tom baví mezi sebou) začít ptát na smysl existence celé EU.

Technicky lze pád eura lze zvládnout relativně lehce (viz rozpad R-U, rozdělení koruny a.j., uzavřít hranice, zakázat bankovní převody, okolkovat bankovky atd.).

Myslím, že problém je jinde a to v samotné podstatě EU. Projekt tzv. federalistů zcela očividně nikdo nechce a toto je jen další pokus o federalizaci oklikou, tentokrát pod záminkou stability. Federalisté budou Euro bránit do poslední kulky. Je nejvyšší čas jít z EU pryč, dokud je čas.

0 0
možnosti
MP

M. Pechar

9. 12. 2011 14:13
Re: A už je to tady jako nedávno na Slovensku

Slováci je správně poslali do prčic

Tam bychom je měli poslat my. Slováci spíš do Černé pri Čope.

Jinak s Vámi souhlasím, snad až na samý závěr („Je nejvyšší čas jít z EU pryč, dokud je čas.“) – není lepší počkat, až se EU rozpadne sama, abychom nebyli za toho, kdo ji boural?

0 0
možnosti
ZS

Z. Sekerák

9. 12. 2011 12:13
co z toho bude mit cesko

Uvedomujete si ze kdyz padne euro budou ty rezervy v cnb nanic? Asi nikdo ze?

0 0
možnosti
MP

M. Pechar

9. 12. 2011 12:35
Re: co z toho bude mit cesko

Má tedy smysl na jeho záchranu nasypat do černé díry všechny peníze předem, ať to stojí co to stojí? Jestli ono to pak nakonec není jako snaha oživit olezlou mrtvolu.

0 0
možnosti
JK

J. Kanioková

9. 12. 2011 12:02
Nečasi drž se, nenech se zlomit !!!

Takové šílenosti jako například těch 90 mld. - tak to vidím černě, jsou to naše devizové zásoby a vláda nemá od nikoho mandát je jen tak "půjčit" MMF. Nevěřím, že bychom je ještě někdy viděli !!! Fiskální unie JE protektorát !

A problém není jen eurozóna a zadluženost některých členů, což teď vyhřezlo v plné síle. Když se podíváte na společnou energetickou politiku EU, přístup Německa v oblasti obnovitelných zdrojů, VYNUCOVANÝ i jinde v Evropě, je jen další - zatím - tikající "bomba". TeĎ měnit „shora“ pravidla hry a snažit se obejít demokratické principy je obrovsky naivní a rizikové. To může fungovat jen vyhrožováním a silou těch větších.

Škrty ve veřejných financích nestačí, neboť neřeší obrovskou bankovní krizi, o jejíchž rozměrech téměř jistě nemáme většinou pořádné informace, ale tušení jo. Už teď je dost velký deficit zahraničního obchodu! A poroste ! Debata o kontrole rozpočtů v rámci EU je jen čajíček !!!

EU věrchuška málem se slzou v oku straší, jaká to hrůza, když se rozpadne eurozóna. Ano, nejspíš ano, ale zůstane-li to stejně dál a ta agónie potrvá, bude to bolet ještě víc a bude to neskonale dražší !!!

Krachy jsou nejrychlejší a nejčistší cestou z průseru.

0 0
možnosti
MV

M. Vichta

9. 12. 2011 11:05
Ploemika s panem Fialou

Co se týče spolehlivosti a serióznosti

vyspělosti jednotlivých států v Evropské Unii s delší demkratickou tradicí, jako

například Řecko, které k nim zajisté s malými výhradami můžeme zařadit.

Považujete je o tolik vyspělejší než  Českou republiku ?

0 0
možnosti

S. Ševeček

9. 12. 2011 10:48
Saturnin

Jsem pověřen za naši KPURPNPM sdělit, že slova pana Sarkozyho

"To nebylo možné vzhledem k pozici našich britských přátel"

je nutno chápat jako

"To nebylo možné vzhledem k pozici našich britských nepřátel."

0 0
možnosti
ZP

Z. Průša

9. 12. 2011 13:28
Re: Saturnin

Nejkrásněji řečeno v "Jistě, pane premiére" :-)))

Hacker : "... ale nejsou snad Francouzi naši spojenci ?"

Humphrey : "Teď, náhodou, jinak byli vždycky naši nepřátelé..."

0 0
možnosti
JT

J. Tínek

9. 12. 2011 10:34
Pokud by se mělo jednat o půjčku

kdy ve finále budeme muset odepsat 40-50% její hodnoty, tak to nechci.

0 0
možnosti
JT

J. Tínek

9. 12. 2011 10:36
Re: Pokud by se mělo jednat o půjčku

Nečas ale zopakoval, že kdyby to znamenalo, že země platící eurem půjčí 150 miliard eur a 50 miliardami euro přispějí nečlenské země eurozóny, tak by to pro Česko znamenalo téměř 90 miliard korun z devizových rezerv České národní banky, což je více než deset procent. Před jednáním kvůli tomu podotkl, že je to tudíž pro ČR těžko přijatelné, ovšem zcela to nevyloučil.

0 0
možnosti
JK

J. Kliment

9. 12. 2011 10:34
Nevím, nejsem ekonom -

ale domnívám se, že cestou k zachování nejen eurozóny ale i EU jako takové není bezbřehé a direktivní přerozdělování. Navíc přerozdělování značně jednosměrné - jsme svědky soustavného "nalévání" prostředků tam, kde nelze čekat alespoň částečnou nápravu. Je to docela podobné problému se "sociálně vyloučeným" obyvatelstvem - nemalé peníze slouží jen k maskování kořenů problému. Je vcelku logické že provázanost ekonomik musí být provázena i rozpočtovou a fiskální kázní, rep. nějakým řádem, ovšem to by měla být věc dohody - na direktivě "zhora" nelze stavět. Obávám se, že se v plné síle projevuje základní problém EU - nevznikala postupně, nevyvíjela se na základě konsenzu - byla počata "in vitro", a uměle byl řízen i její vývoj. Je to škoda - spolupráce evropských států je krajně žádoucí a vzhledem ke světovému dění řekl bych životně důležitá.

0 0
možnosti
MV

M. Vichta

9. 12. 2011 11:14
Re: Nevím, nejsem ekonom -

Souhlasím s Vámi, že spolupráce je životně důležitá, leč s rovným přístupem každého partnera bez toho aby jeho národní zájmy byly výrazným způsobem dotčeny. V opačném případě je možná pouze federalizovaná Evropa, což v vzhledemk různorodosti národů v nich žijích a resentimentů z minulosti, které ještě v myslích

Evropanů žijí nebude asi tak příliš snadné.  Možná, že je to vzhledem k dnešní době poněkud cynické a nepatřičné, ale o sjednocenou Evropu v dobovém a politickém

newspeaku Třetí říše zvanou "Nová Evropa" se pokoušel jistý Adolf Schickelgruber,

z historie známý spíš příjmením Hitler, ale to je spíš opravdu jen čistě náhodná shoda. Přeji všem krásný den.

0 0
možnosti
TK

T. Krystlík

9. 12. 2011 10:22
Nečas se též vymlouval, že se ČR k nové smlouvě nepřidá,

protože on, Nečas k tomu nemá mandát. Ostatní premiéři, když se k reformní smlouvě přidali, mandát evidentně měli. Nečas je tedy buď neschopný nebo česky vychcaný. []

0 0
možnosti
FD

F. Doušek

9. 12. 2011 10:32
Re: Nečas se též vymlouval, že se ČR k nové smlouvě nepřidá,

Nikomu se nechce stát frontu na lístek na palubu Eurotitanicu.

0 0
možnosti
PF

P. Fiala

9. 12. 2011 10:19
Čeští straničtí lídřui bojkotují vstup do Eurozony

""ČR se v přístupové smlouvě zavázala, že jednou společnou evropskou měnu přijme, ovšem není pro to stanoven žádný časový harmonogram.""

Spousta práce na nižších úrovních státu již bylo vykonáno, ale vrcholoví straničtí politici vstup do Eurozony bojkotují a neustále stát radlužují, takže "úspěšně" bojkotují tu známou pdmínku, že zadlužení musí být pod 3%. A to nám ministerstvo financí řídí jeden z nejlepších ministrů financí na světě, a rozpočet mu schvalují poslanci spolustraníci napravo, ale i ti nalevo. A k tomu ta bankovní a finanční loby živící se na kurzu Kč. Naši političtí lídři nezastupují většinu občanů-lidu. A navíc, neumí s námi komunikovat, jaképak argumenty ekonomické předložila? Jak si občan ČR ekonomicky pomohl, že má stále jen Kč?

A navíc se my všichni občané zde v ČR jevíme občanům západnějších států jako velmi nespolehlivý partner na spolupráci k vylepšování uskupení EU.

0 0
možnosti
PF

P. Fiala

9. 12. 2011 10:20
Proces vstupu do Eurozony

http://www.zavedenieura.cz/cps/rde/xchg/euro/" target="_blank" rel="nofollow">http://www.zavedenieura.cz/cps/rde/xchg/euro/

0 0
možnosti