Čínští obchodníci totiž mají zájem o vysílání první fotbalové ligy. Učinili by tak skrze TV Barrandov, která spadá pod mediální skupinu Empresa Media. V ní před dvěma týdny po složitých vyjednáváních získala 49procentní podíl právě čínská CEFC. Spolumajitel skupiny Empresa Media a Médea Group Jaromír Soukup potvrdil, že Barrandov by měl o zápasy velký zájem. „Toto téma nemohu komentovat. Obecně ale lze říct, že pokud by majitel práv na vysílání dospěl k rozhodnutí, že vysílání zápasů nejvyšší soutěže bude pro fanoušky fotbalu nejlepší na ‚free to air‘ televizi, měli bychom o nákup takových práv mimořádný zájem,“ sdělil LN Soukup.
Slavii kupuje čínská firma. Většinový podíl připadne společnosti CEFC |
TV Barrandov je neplacený kanál a s Číňany v zádech by do tuzemské kopané mohl kromě diváků přinést i nemalé peníze. TV Barrandov by byl třetí stanicí věnující se zápasům první ligy. Zařadila by se po bok soukromé O 2Sport, která má každé kolo právo prvního výběru a přenáší nejlukrativnější zápasy, a veřejnoprávní ČT Sport, jež vysílá dva až tři zápasy v týdnu.
To by uvítal především předseda Fotbalové asociace ČR (FAČR) Miroslav Pelta. V současnosti shání sponzora pro první ligu, který by dodal kolem 60 milionů korun. Šéf asociace musí vyřešit, jak nahradit firmu Synot senátora Iva Valenty, který ukončil své sponzorství první fotbalové ligy a několika fotbalových mužstev – například Peltova Jablonce či Sparty.