Nejoblíbenějším místem pro nákup tohoto zboží jsou hypermarkety, ve kterých Češi utratí téměř třetinu svých výdajů, pětinu pak ve specializovaných obchodech. Roste také popularita nákupů tohoto sortimentu na internetu.
Výdaje za krmivo se u domácností se psy a kočkami téměř neliší. Zatímco majitelé psů své výdaje meziročně spíše snižují, majitelé koček sáhli v roce 2012 naopak do kapsy hlouběji. Frekvence nákupů je vyšší u krmiva pro kočky, protože jejich balení jsou menší. U koček tvoří "mokré" krmivo 60 procent prodejů, u psů pak převažuje "suché" krmivo, 56 procent.
Na internetu nakupují pejskaři
Popularita internetových nákupů roste i v oblasti krmiva pro psy a kočky. Nákup na internetu vyzkoušelo v roce 2012 necelých 170 tisíc českých domácností, přičemž více tuto možnost využívají majitelé psů. Na internetu sice zákazníci nakupují méně často, ale průměrná útrata na jeden nákup je ve srovnání s nákupem v kamenné prodejně několikanásobně větší.