9. listopadu 2007 13:55 Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Čeští strojvůdci pomáhají v Německu

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 11Diskuse
Stávka strojvůdců způsobila na východu země kolaps.  | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Stávka strojvůdců způsobila na východu země kolaps. | foto: AFP

BERLÍN Železniční doprava v Německu zkolabovala, příčinou ochromení je stávka strojvůdců. Situaci na dráze se snaží vylepšit i čeští, rakouští a švýcarští strojvůdci. Jejich počet ale není tak vysoký, aby nahradil všechny stávkující.

Odborový svaz německých strojvůdců (GDL) uvádí, že do stávky se od jejího zahájení ve čtvrtek v poledne zapojilo v celém Německu více než 1800 strojvůdců a zhruba tisícovka vlaků zůstala stát.

Českým dráhám se podle mluvčího Ondřeje Kubaly daří nákladní vlaky bez problémů předávat na hraničních přechodech Cheb a Česká Kubice. Komplikovanější situace je v Děčíně, kam směřuje více než 30 nákladních vlaků. "Vlaky, které jsou sestaveny z jednotlivých vozových
zásilek, vozí až do Drážďan čeští strojvedoucí. Ucelené vlaky přebírají němečtí strojvedoucí v Děčíně," uvedl.

Podle Kubaly mají některé vlaky pro německé dráhy velkou prioritu a snaží se je odvést, jak je to jen možné. "Jde například o díly pro automobilku Porsche. Tyto vlaky mají vždy zelenou. Německá strana přebírá i některé další vlaky, například ucelené vlaky s kontejnery do německých přístavů, je to ale velmi nepravidelné," dodal. Podle něj v současnosti směřuje do
Děčína zhruba 12 vlaků z celé ČR, v Děčíně je již připraveno sedm vlaků k předání a dalších devět je odstaveno na trase do Děčína.

Na východě Německa se údajně nehne téměř žádný nákladní vlak. "Čím déle stávka potrvá, tím více vlaků k nim přibude," pohrozil dnes předseda GDL Manfred Schell.  Za normálních okolností se po německých železnicích denně pohybuje na 5000 nákladních vlaků.

ČTK
  • 11Diskuse