25. července 2007 10:33 Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Cestovky I´m travelling a DETUR zkrachovaly

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
Letiště Ruzyně | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Letiště Ruzyně | foto: Hynek Glos, Lidové noviny

PRAHA Cestovní kanceláře I´m travelling a DETUR zkrachovaly, jejich klienti mají napříště jednat pouze s Českou pojišťovnou, u níž jsou společnosti pojištěny proti krachu. Část turistů prvně jmenované kanceláře se již do Česka v noci vrátila, dopravila je společnost Travel Service.

"Přeprava dalších klientů cestovní kanceláře bude záviset na dohodě s Českou pojišťovnou, u níž je I´m travelling pojištěna," dodala mluvčí kanceláře Vlaďka Dufková. I´m travelling údajně nezaplatila Travel Service za přepravní služby. Z ruzyňského letiště tak v úterý večer neodletěla šedesátka klientů I´m travelling do Tunisu a 153 zákazníků do turecké Antalye na dovolenou.

Mluvčí ministerstva zahraniční Zuzana Opletalová v úterý řekla, že v Turecku se nyní nachází dalších 300 až 400 lidí, kteří se měli domů vrátit v následujících dnech. Někteří z klientů již kontaktovali české velvyslanectví, které je s nimi ve spojení. Během noci na dnešek se vrátilo 110 klientů z tuniského Monastiru a ráno i 164 cestujících z turecké Antalye. 

"V rámci repatriace jsme po dohodě s Travel Servisem už v noci přivezli zpět do republiky klienty z Tuniska a Turecka a nyní jsme v kontaktu s asistenční službou, která v tuto chvíli upřesňuje seznamy dalších klientů, kteří jsou v zahraničí. Předpokládáme, že půjde o několik set lidí, především na Rhodu a na Krétě," řekl mluvčí České pojišťovny Václav Bálek.

Jak mají klienti kanceláří postupovat?
Pokud měl někdo zaplacený zájezd, který už se neuskutečnil, pak jej bude Česká pojišťovna odškodňovat z pojištění této cestovní kanceláře. Je třeba vyplnit formulář, který se jmenuje "Oznámení o PU". Klienti jej najdou na webu www.cpoj.cz v rubrice cestování a úpadek. K němu je třeba přiložit doklad o zaplacení a cestovní smlouvu a odeslat na adresu asistenční služby Euroalarm, Křižíkova 36, Praha 8. Formulář o pojistné události lze také získat na kterékoliv pobočce České pojišťovny.

Pojišťovna má ze zákona šest měsíců na to, aby obdržela všechny doklady od klientů. Poté je začíná odškodňovat. Při vyhlášení úpadku je ale podle Bálka nejprve nutné zajistit ze zahraničí návrat těm klientům, kteří uvízli v cizině. Vedle letecké přepravy jim pojišťovna zajišťuje také například ubytovávání na místě do doby, než budou dopraveni zpět do Česka.

Cestovní kancelář I´m travelling, v Obchodním rejstříku zapsaná jako společnost FBSK 1907 s.r.o., má dvě pobočky v Praze a jednu v Liberci. Nabízela zájezdy hlavně do Turecka, Tuniska nebo na Krétu. Podle nejnovějších informací ohlásila bankrot i cestovní kancelář DETUR, která je Obchodním rejstříku rovněž zapsaná jako společnost FBSK 1907 s.r.o.

ČTK