Zájem byl přitom veliký a nabídku využilo bezmála 20 tisíc českých domácností napojených na síť ČEZ. Od března do prosince 2009 díky tomu ušetřily 91 milionů korun ze svých rozpočtů.
"Jsou to zajímavá čísla a já osobně jsem čekal menší. Je to hodně lidí, ale nedivím se tomu, neboť elektřina je drahá a v současné době jde o významnou úlevu," komentoval to Petr Novák ze společnosti Atlantik FT. Náklady jsou přitom podle něj pro energetický gigant se ziskem 50 miliard korun jen velmi malé.
O prodloužení akce ale ČEZ neuvažuje ani přesto, že nezaměstnanost má vytrvale růst ještě řadu měsíců a podle některých ekonomů může vrcholu dosáhnout až koncem roku.
Právě pomoc nezaměstnaným byla oficiálním důvodem existence kampaně. "Krize nejvíce postihne ty, kdo přijdou o zaměstnání. Proto jim chceme pomoci vytvořit si finanční rezervu, která jim umožní zvládnout obtížné období," komentoval v březnu spuštění projektu Daniel Beneš, výkonný ředitel ČEZ.
Další podrobnosti o konci akce "elektřina zdarma" si přečtěte v pondělním vydání deníku