Investice je součástí plánu Čezety vyrábět v roce 2022 pro celý evropský trh 2000 motorek ročně. Největší část získaných peněz bude směřovat do výroby a nové lakovny. Firma chce všechny procesy postupně přesunout pod vlastní střechu v prostějovské historické budově továrny Wikov. Čezeta také plánuje otevření nového prezentačního prostoru v centru Prahy, který umožní zájemcům si elektrickou motorku vyzkoušet a bude propagovat Čezetu u návštěvníků hlavního města.
„Těší nás, kolik lidí nám projevilo důvěru. Příjemně mě překvapilo, že jsme s Crowdberry dokázali za měsíc připravit investiční příležitost výhodnou pro investory i společnost samotnou. Během kampaně se nám podařilo získat více než 15 milionů korun za pouhé dva týdny,“ uvedl výkonný ředitel a zakladatel Čezety Motors Neil Eamonn Smith. K nabídce dalších pěti procent firmy podle něj Čezetu přesvědčil právě dosavadní zájem investorů. „Očekávám, že díky prodloužení kampaně ve firmě přivítáme ještě dalších 20 nových spolumajitelů a posílíme tak kapitálovou strukturu společnosti,“ dodal.
Čezeta kombinuje historickou značku s novým designem a moderními technologiemi. Technické parametry řadí tuto elektrickou motorku do světové špičky. Stroj ujede až 150 km na jedno nabití, nabije se za 3,5 hodiny a dosahuje maximální rychlosti 115 kilometrů v hodině.
První stroje inspirované legendárním skútrem ČZ 501 a 502 přezdívaným prase firma doručila letos na jaře do Belgie a Velké Británie. Nyní tým pracuje na aplikaci, která má zákazníkovi umožnit snadnější komunikaci se skútrem. Prioritou je také optimalizace výrobního procesu a stabilizace na trhu. Firma zvažuje také rozšíření výrobní řady o další model.