Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Chcete ohromit své okolí novým SUV? 5 důvodů, proč ho nekupovat

Toužíte po tom hustém sportovním teréňáku na nízkoprofilových dvaadvacítkách? Tak to raději pozorně čtěte.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

D. Mateju

1. 10. 2010 10:24
Autor zna asi jen ...

... americka SUV, jinak by takovou koninu ani nenapsal. Jako priklad si vezmu Hondu CR-V, nejuspesnejsi SUV v CR:

1. "SUV má horší jízdní vlastnosti" - Honda CR-V ma mnohem lepsi jizdni vlastnosti nez vetsina osobaku, ktere jsem mel moznost ridit. Ma naprosto jisty podvozek, zatacky se daji jezdit naprosto normalne, auto se nenaklani a sedi jak pribite. Kolega dokonce zavrhnul Subaru Legacy, neb se projel Hondou CR-V a koupil ji.

2. "SUV je nepraktické" - Nemit SUV, nikdy nebudu moct vozit servery po cele Evrope, coz s Hondou CR-V delam docela casto. Proste otevru kufr, nasunu 1-2 servery, zavru a jedu. Tomu rikam prakticnost.

Jeste dodam, ze jsem s CR-Vckem najezdil uz pres 120.000 km a rozhodne bych ho za nic jineho nevymenil.

0 0
možnosti

d. křikava

29. 9. 2010 12:10
souběžná jízda

Proč myslíte, že brzdím provoz? Vpravo se sunou kamiony, přede mnou auta, za mnou mě vyblikává nějakej hysterik. Proč bych měl brzdit a pouštět ho? Dojede toho přede mnou a zase začne jančit. Vy budete ten debil, co vymastil tu mazdu do škarpy, co?

U nás se jezdí 130, tak vychladněte, OK? V létě jsem jezdil po americe, tam se takhle jezdí pořád - 75 mph je taky asi 130 - a nikdo se z toho nevěší. Velký auta vedou ke klidu na silnici. To je podle mě další plus pro SUV.

D.

0 0
možnosti

P. Jordán

29. 9. 2010 14:25
Re: souběžná jízda

Další Váš příspěvěk opět potvrdil hlupáka v SUV za volantem. Ego velikosti Zeměkoule. Nejdříve já, potom zase já, pak dlouho dlouho nic a potom teprve ti ostatní.Když už se odvoláváte na zákony na silnici, tak Vám to nařizuje jezdit vpravo, levý pruh slouží k předjíždění. Co je souběžná jízda asi nevíte, ale na dálnici ji aplikovat víceméně nedokážete. Jestli je pro vás někdo vyblikávající hysterik, vy jste asi zase arogantní hlupák. Je Vaší omluvou, že pitomců, kteří si myslí, že pravý pruh dálnice je vyhrazen pro kamiony, je poměrně dost, tak nejste sám. Napište prosím ještě něco, ať se znovu potvrdí psychická narušenost některých řidičů SUV.

0 0
možnosti

V. Cmero

29. 9. 2010 11:19
SUV

Pracoval som v jednej budove ktora bola v centre mesta a kedze to bola lukrativna adresa bolo tam aj zopar bohatsich zamestnancov ktory mali SUV. Nedokazem si predstavit chodit a parkovat do tejto budovy so SUV pretoze i s mojim SMARTOM for two so mal co robit aby som neodrel narazniky v garazach nehovorica o vystupovani. ( parkovacie miesta boli tenke )

0 0
možnosti

Z. Válek

29. 9. 2010 8:54
V podstatě náte pravdu,

ale budit se v noci strachem, že přes noc napadne sníh a vy se z chaty vrátíte až na jaře, to taky za moc nestojí.

0 0
možnosti

d. křikava

28. 9. 2010 22:04
pravda tak napůl

Ahoj,

SUV mi připadne lepší. Po 626 jsem přešel na CRV. Spotřeba je stejná, 8.5 - 9/100. Výbava je lepší. Nastupování - obyč auta (máme ještě normální auto) jsou jak sedat si na zem, nesrovnatelně lepší posed je v SUV. Pohodlí na dlouhý cesty. Výhled taky super. Výkon mám teď lepší (no, je to novější auto, obsah stejnej), navíc 4x4 auto líp sedí na blátě (aspoň mi přijde). Pocit bezbečí - jasně vede SUV. Navíc v něm jezdím pomaleji, to auto je kliďas, šest kvaltů. Na nikoho se nelepím, spíš lidi na mě, což má ve velkým autě na háku - jedu si 130 v rychlým pruhu a když mě nějaký pako předjíždí zprava, tak přidám - to bych v malým autě neriskoval. Prostě ten pocit ve velkým autě s rozhledem shora je nesrovnatelně lepší. Koukáte na to hemžení motokár a jste v klidu.

David.

PS

Na druhou stranu teď si mlsně prohlížím miatu. SUV bez střechy jsem zatim nenašel.

0 0
možnosti

M. Komárek

28. 9. 2010 22:45
"pocit bezpečí"

řekl bych, že zde je možná největší skrytý problém SUV. Tento pocit bezpečí spojený s pocitem nadřazenosti vede spoustu jejich řidičů k opravdu neskutečným prasárnám na vozovkách. Nebudu tvrdit, že se tak projevují všichni, silná a vyzrálá osobnost své chování asi tolik nedeformuje v okamžiku, kdy má sedí o dvacet čísel výše. Falešný pocit bezpečí vede pak tyto lidi k nepřiměřené rychlosti,nepřiměřenému riziku, s následky mnohem horšími, než v běžných autech. Je to cca rok, dva - těsně před Prahou na D1 o sebe zavadila dvě auta - osobák a BMW X5. BMW bylo na střeše a podle rozházených dílů a stop muselo skákat a přetáčet se po silnici několik set metrů. Osobák byl celkem v pohodě ...

0 0
možnosti

J. Bárta

28. 9. 2010 15:44
Nekdy je to nutnost

Jezdim hlavne po meste a presto (nebo prave proto) o SUV uvazuji. Varianta osobni auto s vyssim podvozkem, vetsimi koly, pohonem vsech kol a uzaverkami diferencialu totiz neexistuje. A co me k tomu vede? Stale rozbitejsi silnice a pribyvajici retardery. Jezdim do mist (ve meste, bezna ulice na sidlisti), kde jsou uz nekolik let diry do kterych kolo bezneho osobaku zapadne az po napravu. Jinde jsou tak vysoke obrubniky, ze se po zastaveni nedaji otevrit dvere, pokud clovek neparkuje metr od chodniku. Casto mam po ceste retarder (jakysi val z zulovych kostek), ktery prejedu s prazdnym autem jen tak tak ale s nalozenym ho neprejedu. Podobne to je u nekterych zvysenych prechodu. Behem letosni zimy lezelo nekolik tydnu po nasnezeni v nekterych ulicich cca 30 cm snehu a nikdo se nenamahal s odklizenim. Jinde je povolene parkovani na stredovem pasu, ktery je ale tak vysoky, ze na nej normalnim osobakem nenajedu. A dorazil me neoznaceny zpola zasypany vykop pres silnici kousek za mestem. Ten se dal prejet SUVckem ale ne osobakem. Objizdka 28 km. 

Zaver je takovy, ze vse v clanku napsane je sice pravda ale nekdy to jinak nejde. Paradoxem pak je, ze ne majitele horskych chat ale lide ve meste takovy vuz potrebuji.

0 0
možnosti

J. Šejnoha

28. 9. 2010 0:43
reklama je reklama

S  argumenty uvednenými v článku lze jednoznačně  souhlasit. Kromě  jízdy  v opravdu hlubokém sněhu  a tažení těžkých přívěsů ( například jachta) SUV žádnou výhodu nemají.  K tomu lze jednoduchou logickou úvahou s  minimálními  znalostmi fyzikálních zákonistotí.

Co lae  naplat, reklama má mamutí sílu. jako přesvědčila  populaci, že  musí pít balenou vodu  místo kohoutkové, tak nás  přesvědčí, že  se klima měbní díky  CO2 a  všichni musíme  mít  zcela nezbytně SUV. Čím větší, tím lepší.     

0 0
možnosti

J. Němec

27. 9. 2010 20:24
Statistiku USA

Podle statistiky USA mají SUV největší procento smrtelných nehod. Při šetření se zjistilo, že je to tím, že díky vysokému těžišti po havarii skončí často na střeše a tam se jejich váha obrátí proti posádce. Při koupi SUV se argumentuje obvykle pasivní bezpečností, ale v realitě se málo nehod odehraje tak, že se čelně srazí dvě auta. Hromada smrtelných nehod se stane tak, že se auta o sebe jen otřou a potom i veliké SUV dopadne hůř než malé auto s menším těžištěm, protože podle fyzikálních zákonů to velké auto s vysokým těžištěm prostě bude z místa nehody pokračovat setrvačností dál jako neřízená střela a pokud se neobrátí na střechu, tak skončí v pevné překážce - na rozdíl od malého vozu, který většinou zůstane na silnici. Jsem spolumajitelem garáží a je tragédií, že většina majitelů (hlavně řidiček) s nimi nedokáže zaparkovat ani do velkého prostoru. O tom, že při otáčení na omezeném prostoru prostě musí dávat pozor na dráhu zadních kol, které opisují menší poloměr ani raději nepíši (máme často odřené podpěrné sloupy, které ani SUV neuhnou). Existují rozumné SUV - například Subaru Forester, Škoda Yeti a pár menších, které dokáži eliminovat většinu nevýhod této kategorie a nabídnout řidiči pár užitečných věcí navíc - například vyšší světlou výšku - zkuste zajet moderním vozem na běžnou polní cestu, na které jsme se před dvaceti lety běžně jezdili Škodou 120 nebo Ladou a naše silnice jsou hodně rozbité a v zimě pak náhon všech čtyř kol. Děkuji za pochopení mého názoru - sám jsem majitelem Subaru Forester turbo (starší verze z roku 2004) a nemohu si ho vynachválit, ale Forester je Impréza pro dospělé. Jezdím hodně v zimě a mám chalupu, takže často jezdím do lesa (a tahám dřevo). Mým druhým vozem je Ford Fiesta (a o tom tvrdím, že pokud by měl náhon na všechny čtyři, tak nic většího nepotřebuji) Děkuji za pochopení mého názoru a přeji Vám hezké prožití svátečního dne, Jan Němec

0 0
možnosti

M. Komárek

28. 9. 2010 22:29
Re: Statistiku USA

velmi pěkně a trefně napsáno - díky :-)

0 0
možnosti

J. Kostelanský

27. 9. 2010 17:46
S väčšinou vecí súhlasím

Tiež sa mi páčili SUV, pokiaľ som párkrát nevyskúšal kamarátovu Kugu. Oproti mojej mazde 6 je vnútri podstatne menej miesta pre pasažierov aj pre batožinu, má o 1 až 2 litre väčšiu spotrebu, horšie dynamické vlastnosti a horšie sa mi s ňou manévruje po meste. Určite by som nemenil. Ale vôbec si nemyslím, že by SUV bolo znakom nejakej zakomplexovanosti. To tvrdia väčšinou tí, čo si také auto nemôžu dovoliť.

Ak si nejaké SUV hoci aj s 500 - 600 koňmi nájde kupcov, tak má samozrejme právo na existenciu. A zdôrazňovanie CO2, ktoré autá vypúšťajú do ovzdušia, je len taká zbytočná eko bublina. Niekde som čítal, že 15 najväčších námorných lodí sveta za rok vypustí do ovzdušia toľko škodlivín ako 50 miliónov áut...

0 0
možnosti

M. Komárek

27. 9. 2010 19:03
Re: S väčšinou vecí súhlasím

SUV jsem měl cca 4 měsíce a poslal jsem ho pryč. Totálně nesmyslné, neužitečné. Nakonec na dovolenou jsem ho nechal doma, protože oktávka manželky se ukázala výrazně užitečnější. Nyní mám prostorného kombika, sedím o 20 cm níže a to je tak asi jediné minus. Jako uživatel potvrzuji, že SUV je jen a jen masírka. nemá jedinou přednost. Pokud by u nás SUV používali jen řidiči, kteří je skutečně prakticky využijí, tak by se jich prodalo tak 100 ks ročně ...

0 0
možnosti

M. Komárek

27. 9. 2010 15:46
výborný článek!

až na naprosté výjimky platí dokonale, že majitel SUV je v podstatě zamindrákovaný idiot, který má potřebu demonstrovat svou sílu - ideálně tlačením malého auta na D1 v rychlosti 150 km/h. Poslední dobou přibývají také ženy, které s SUV jedou tak maximálně pro dítě do školky, do terénu nevyjedou nikdy, ušpinily by se. Na parkovištích zabírají 1,5 vozu. Opravdu bych uvítal, kdyby SUV měly stejné podmínky jako nákladní vozy - ničí vozovky a obrubníky skoro stejně.

Za vrchol snobismu považuji BMW X6. Některé auto je velké, bay se do něj hodně vešlo. Některé auto je velké, aby uvezlo hodně lidí. BMW X6 je velké, aby bylo velké ...

0 0
možnosti