Sociální síť Facebook nedávno změřila, jak se mezi jeho uživateli šíří emoce (čtěte VÍCE). To vyvolalo vlnu kritiky, ale zároveň vnuklo nápad holandskému studiu Just. To se pustilo do kreativní kampaně, která pomůže zájemcům Facebook na 99 dní opustit.
Pro zapojení do experimentu s názvem 99 Days of Freedom (99 dní svobody) stačí udělat tři jednoduché kroky. Zaregistrovat se na webu iniciativy, odstranit aplikaci Facebooku z mobilu a zůstat odpojený. Poté se rozběhnou hodiny, které měří, jak dlouho člověk bez sociální sítě zvládl vydržet.
Během experimentu jsou účastníkům zasílané ankety, které zaznamenávají jejích aktuální náladu. Výsledky by měly odpovědět na otázku, zdali se lidem nálada během facebookové abstinenci zlepší či naopak.
„Na poradě jsme diskutovali, jak upozornit na komplikovaný vztah, který uživatelé s Facebookem mají,“ řekl pro Times.com kreativní ředitel kampaně Merijn Straathof. „Někdo pak ze srandy nadhodil otázku. Jak byste se cítili bez Facebooku? Chvíli jsme se smáli a pak nám došlo, že je to velmi dobrá otázka,“ dodal Straathof.
K TÉMATU: |
Just upozorňuje na statistiky, podle nichž 1,2 miliardy uživatelů stráví na Facebooku průměrně 17 minut denně. Pokud by uživatel vydržel 99 dní offline, ušetří za tři měsíce až 28 hodin života. Autoři projektu nabádají, aby lidé našetřený čas využili ke zlepšování vlastních dovedností.