Volkswagenu se v Číně v pololetí dařilo mimo jiné díky tomu, že se třetí největší ekonomika světa oživuje. "Čína je v současné době světlým bodem na mezinárodním automobilovém trhu," uvedl ve zprávě prezident divize Volkswagen China Winfried Vahland.
Vahland dodal, že nárůst dodávek z produkce koncernu na čínský trh odpovídá růstu tohoto trhu. V letošním roce se jeho vzestup odhaduje na 20 procent a v příštím roce na 15 procent.
Škoda v současnosti že v Číně vyrábí modely Fabia, Octavia a Superb, pojmenované čínsky jako jing-rui (Fabia), ming-rui (Octavia) a hao-rui (Superb). Fabia je na trhu již od června 2007, Octavia byla zavedena loni v prosinci a Superb bude na trhu podle mluvčího Evžena Krauskopfa v nejbližší době. "Čínský trh je pro nás velice důležitý a má obrovský potenciál, v takovém duchu se budou odpovídajícím způsobem odvíjet naše další aktivity," dodal.
Raketový růst odpovídá čínským stimulačním balíčkům
Jak napsala agentura Reuters, společnost v Číně těží z vládních pobídek pro automobilový průmysl. Čína snížila na polovinu daň z prodeje menších vozidel a vyhlásila pobídky pro ty, kteří se chtějí zbavit staršího vozu. Opatření je součástí balíku hospodářských stimulů, které mají zvýšit domácí spotřebu poté, co export z Číny kvůli světové krizi klesl.
Poptávka po autech se díky tomu v Číně zvýšila výrazně. V samotném květnu podle údajů Čínské asociace výrobců automobilů vyskočil prodej aut o 46,8 procenta. Za pět měsíců se zvýšil o 21 procent. V Evropě naopak prodej v květnu klesl o 4,9 procenta a v USA o 34 procent.
.