Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Čínské vlaky vyjedou přes Česko dobýt EU. Podívejte se na stroje za 5 miliard

Očekávaná posila do flotily železničního dopravce Leo Express dorazí v polovině roku. Tři moderní vlaky v Číně naloží na lodě a pošlou do Evropy. Soupravy, které by od příštího roku měly jezdit na trasách do Ostravy, Košic či Krakova, celkem vyjdou na více než pět miliard korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

7. 6. 2019 17:32

Od mundúru Maa velký rozdíl, že Havlojedi ))))

0 0
možnosti
IJ

7. 6. 2019 11:25

LEO uz zase kupuje nove vlaky ?? ... a to nenecha ty stare ani trochu zestarnout !!

0 0
možnosti

3. 6. 2019 18:07

Tak uz je mi jasne proc Zeman porad jezdi do Ciny. Ne aby z toho Cesko neco melo, ale aby Cinane meli kde udat svoje zbozi. Jeste ze takoveho prezidenta mame.

0 0
možnosti
AP

3. 6. 2019 18:55

Budou mít z toho cestující, ne každý jezdí autem.

0 0
možnosti
DS

D. Stirský

3. 6. 2019 15:49

Zrovna jedu z Moravy - zpoždění asi hodina. A to není výjimka. Snad nikdy jsem nezažil včasný příjezd: ze severu, z jihu, z východu i ze západu. 5 - 15 minut je běžná norma. Výluky, mimořádné události, obracení soupravy...

0 0
možnosti
RV

3. 6. 2019 15:35

Nevím, jestli čínské vlaky budou schopné jezdit po evropských a obzvlášť českých kolejích. Jestli by to nechtělo provést nějaký downgrade o takových 50 let.

0 0
možnosti
JK

J. Kotala

3. 6. 2019 15:11

Moc rychlé na naše koleje.

0 0
možnosti
FS

3. 6. 2019 13:26

Vypadá to dost hnusně.

0 0
možnosti
JN

J. Nový

3. 6. 2019 14:06

To bych neřekl...

0 0
možnosti
JK

3. 6. 2019 13:06

Moc vecí, ktoré sa ešte z Číny do Európy nevozia, nie je. Snáď len autá a lietadlá. Ale aj tie autá, hlavne elektromobily sú len otázkou času...

0 0
možnosti
ST

V 60. letech se od nás do Číny vyvážely vlaky, autobusy, traktory, motocykly, boty a jiné výrobky. Čína brala všechno i platila. Potom přišel konflikt Číny s Brežněvem a bylo po obchodu, Husák poslušně srazil paty a Číny se ujal Západ.

0 0
možnosti
VN

3. 6. 2019 13:15

Nešlo o to, že Husák srazil paty, ale že Kissinger dojednal a Nixon schválil "politiku jedné Číny", přičež se vykašlali na Tchajwan a najednou byla Maova ČLR "jediným oprávněným zástupcem čínského lidu", o což ČLR a SSSR usilovaly od 49. roku.

Objevily se půjčky a Číňani objevili západní zboží. Krátce nato objevili i západní výrobní postupy - a výsledek je vidět.

0 0
možnosti
JV

J. Vavruška 637

3. 6. 2019 12:05

Nevím, školy nemám, ale není potřeba nejdřív postavit nějaké koleje, aby ty vlaky měly po čem jezdit? Čínské vlaky od CRRC jezdí rychlostí 300-350 km/h (po celé trase, pouze kolem nádraží zpomalují na 120), neslyšíte ťuknout spáru na kolejnici, nic tam s vámi neháže, cítíte jen zrychlení, brždění a odstředivou sílu v zatáčkách (klopených). Na českých tratích jezdí Leo Express nejčastěji rychlostí 72 km/h a pouze na několika kilometrech může dočasně zrychlit až na 160 km/h, ale vagón přitom sebou hází, jako by měl každou chvíli vyletět z trati ven, co není přišroubované ke stolku, padá na zem... Vítejte v rozvojovém světě! K čemu nám tady budou vlakové soupravy od CRRC?

0 0
možnosti
JT

3. 6. 2019 12:33

Kdybyste mel skoly, tak byste se mohl v clanku docist, ze maximalni rychlost tech vlaku je 160 km/h.

0 0
možnosti