Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Noční zjevení prvního čínského vlaku v Česku. Po příjezdu zmizel na zkušebním okruhu

První z nových souprav, které budou jezdit v barvách Leo Expressu, dorazila na zkušební okruh ve Velimi. Vlak vyrobila čínská společnost CRRC a jde o jednu z největších železničních událostí v Česku. Původně měl vlak na nádraží ve Velimi přijet přibližně hodinu před úterní půlnocí, jeho doprava však podle informací LN nabral tříhodinové zpoždění.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Doufám, že se to na trh EU nedostane. S vlakem vyrobeným v Číně bych nejezdil.

0 0
možnosti

Ale nemusíte, můžete jezdit těmi historickými. Tyto vlaky jezdí běžně po celé Číně, i tam , kde tradiční výrobci selhávají, právě třeba Siemens. Číně mohu vyčítat nedemokratický režim, ale technickou úrovní daleko převyšuje Českou republiku. Vám bych doporučoval, vezměte své úspory a jeďte se tam podívat, budete jak v "Jiříkově vidění".

0 0
možnosti
Foto

Číňané jsou mistry v oboru průmyslových krádeží, kopírování a zasírání planety strašným a levným šuntem. Nové čínské výrobky vypadají na pohled zdařile, ale něco jim chybí. Onehdy jsem si v zahraničí půjčil vůz Geely. Pěkný, na pohled k nerozeznání od jiných současných automobilů. Najeto pouhých 5 000 km, prakticky nový, ale sbíhavost žádná, volant se po průjezdu zatáčkou nechtěl srovnat, víko kufru padalo na hlavu, od 60 km/hod začaly karoserií třást nepříjemné vibrace, zkrátka vyrobit dobré auto je umění, které žlutí soudruzi zatím stále neovládají. Nedělám si iluze, že by na tom byli s vlaky lépe.

0 0
možnosti
Foto

Sice si nedělám iluze, že by vám šlo o vážnou diskuzi, ale zde nejde o úroveň nějakého Geely, ale trend. A ten je takový, že Čína se strašně rychle rozvíjí a vše se zlepšuje. Třeba i díky akvizicím jako bylo Volvo získávají západní technologie, jiné vyvíjejí sami. Hloupí nejsou ani náhodou. Vše tam jde nahoru včetně živ. úrovně všech vrstev. Život v Číně je tvrdý, většina maká cca 12h denně 6 dní v týdnu, někdo i 7. Ovšem život všech se zlepšuje a existuje vysoký společenský konsensus. Hlavní problém je v tom, že náš model společnosti v soutěži s Čínou nemá šanci obetát a během 10 let se to projeví plně. Západní kultura se bude muset definitivně rozloučit s ideou kulturní a rasové (přestože takhle to nenazývá) nadřazenosti. Evropa bude chudnoucí periferie s památkami - něco jako Řecko. A většina našich "pravd" vezme za své.

0 0
možnosti

Typická poloinformácia - čakal by som, že jej súčasťou budú technické parametre.... Na prd nám je čínsky rýchlovlak, ak trate sú stavané maximálne do 160 km/hod. (na Slovensku - aj to len niektoré, čiastočne - v Česku je to inak?). Takže predpokladám, že napriek impozantnému dizajnu to skutočný rýchlovlak nebude... Ale to len špekulujem...

0 0
možnosti

Já se vám divím, že se tím trápíte. Vlaky kupuje soukromý subjekt, takže nemusíte mít strach, že na ně přispějete svými daněmi. Pokud je tedy vůbec platíte. A technické parametry? Pokud vás to tolik zajímá, tak zkuste zagůglovat. Nevidím důvod, aby to pitvali novináři ve všeobecné informaci o přijezdu tohoto vlaku do ČR, když to nejspíš většinu lidí, kteří tohle čtou, nezajímá.

0 0
možnosti

Za chvíli bude vše z Číny. Zbývají ještě letadla, ale i tady se připravuje čínská varianta. https://www.youtube.com/watch?v=81mxz7FHQd0

0 0
možnosti
Foto

Ano, Čína má vlastní letadla jako svůj příští cíl. Sice to jde ztuha, ale je to otázkou času. Některá vyvíjejí samostatně, některá ta velká společně s Rusy. Pro Boeing to bude rána, Čína je jeho největší trh. Některé Boeingy sice teď dělají v Číně, ale to jen aby si to osvojili. Pak třeba Boeing koupí.

0 0
možnosti

D30a80n24i50e46l 73M30a20c43h

18. 9. 2019 12:45

No vizuálně a možná i technologicky blízké Flirtu od Stadlera. Teď bude spíše otázkou, jak kvalitní bude čínský výrobek. Jako každý čínský, nebo alespoň jako polský (Flirty se totiž částečně dělají v Polsku)? To se ale dozvíme až za několik let. Schvalování se, předpokládám, protáhne.

0 0
možnosti

J50i73r86k15a 58N12o39v42ý

18. 9. 2019 11:52

Čína dříve kopírovala, aby dohnala západní techniku, teď už se budou dostávat jen dál a dál. Už teď má ročně více než milion patentových přihlášek a stále to přibývá.

A co dělá Evropa? Stará se o to, aby každé z několika pohlaví mělo svoje vlastní WC, aby nikdo nic špatného neprohlásil o etnickcýh menšinách, sexuálních menšinách neboi hlavně ne proti jisté náboženské skupině. Práva, diskriminace, rasismus, podpora nelegální moigrace atd.

A co Čína? Vyvíjí, vyrábí, prodává, investuje, podmaňuje si pomaličku jak Evropu, tak hlavně Afriku a její nerostné bohatství.

On se totiž práv a boje proti diskriminaci ještě nikdo nenajedl. Tedy kromě neziskovek, samozřejmě.

0 0
možnosti

Velmi správně. Ještě, že u nás někde nestojí žádný pomník nějakého čínského vojevůdce, to by zkoušky ve Velimi ani nemohly začít. Nejdřív by se musel zlikvidovat pomník. Krom toho by angažovaní aktivisté měli provozní budovy zkušebního okruhu měli vyzdobit vlajkami svobodného Tibetu. Takhle to "nejni vončo".

0 0
možnosti

Co se na tom proboha testuje NĚKOLIK LET? Jestli jsou u nás všechny "zkušebny" takhle efektivní, tak potěš koště... :-P

0 0
možnosti

Jednak se tam testuje kde co, jednak se hledá optimální nastavení. A protože Velim testuje v mezinárodním měřítku a protože to mají být "dvířka do Evropy", počítám, že těch testů bude několik "národních" sad. A jestli mají v Číně trochu jiné normy na koleje, může je čekat i ladění podvozků; jestli jste jel z Prahy do Pardubic Interpanterem (rychlíky jménem Svitava), tak musíte vědět, o čem mluvím - ještě relativně nedávno se v tom ve 160km/h nedalo skoro číst, mlelo to sebou, až to bylo o strach. Poslední dobou mám dojem, že se to podařilo dost vylepšit.

Neboli tyto konkrétní vlaky zřejmě v Číně jezdí ve velkém, ale v Evropě je to naprostý cizinec a čeká se, že s ním budou potíže a v harmonogramu je nejspíš spousta vaty. A je to určitě i naopak - velimští čujou kšefty z Asie a nechtějí narazit na takovou banalitu, jako je nesplněný termín, byť z důvodů na straně zákazníka.

V lepším případě tu je pár čínských techniků a budou to řešit na místě, v horším se bude kvůli každé blbině volat

0 0
možnosti

P15e10t45r 92K96l89e26č74k37a

17. 9. 2019 16:45

Chce-li Česká republika nakupovat levné a přitom kvalitní výrobky, rozhodla se jít správnou cestou. Čína je průkopníkem v aplikaci moderních technologií a každoročně registruje nejvíce patentů.

0 0
možnosti

A to nedovede nas zprivatizovany prumysl takove vlakove soupravy taky vyrobit? Nebo Cesko vyrobi jen sklad na nahradni dily

0 0
možnosti

J76i75ř33í 57J78o21n13á94š

17. 9. 2019 16:59

Dovedl..., ale už nedovede...

0 0
možnosti

Na první pohled je vidět, že je to Číňan.

0 0
možnosti