5. listopadu 2011 7:00 Lidovky.cz > Byznys > Auto

Citroën DS4: Avantgarda v rámci možností

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Citroën DS4 | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Citroën DS4 | foto: Jan Stacha

Citroën DS4 má kombinovat tvary kupé s praktičností hatchbacku a výhledem vyššího auta – poněkud nesourodý mix... Také by měl dobře jezdit, přestože stojí na trochu postarších základech.

DS4 je již druhý model citroënské luxusní „podznačky“ DS. Ta má konkurovat nabídce luxusnějších automobilek a také Citroënu umožnit, aby občas udělal trochu méně konvenční auto. DS4 má vyšší podvozek, ale snaží se tvářit se jako kupé.

Tomu pomáhá splývající střecha a zadní kliky skryté až v cípech oken druhých dveří, které vás ale při prvním otevření mohou nepříjemně překvapit – jejich vyčuhující špičatý konec vám totiž zamíří přímo do hrudníku. Zadní okna jsou nejzvláštnější součástí tohoto auta. Nejdou totiž otevírat, což je u pětidveřového hatchbacku unikát. Zdá se, že tady zvítězila forma nad funkcí. Jinak je Citroën DS4 docela praktický vůz. Sice nabízí jen průměrně místa pro zadní pasažéry, kteří mohou mít těsno na nohy i nad hlavami, ale má slušně velký kufr a na rozdíl od kupé pobere pět skromnějších pasažérů.



DS4 stojí na upravených základech obyčejnějšího C4. Poznáte to, už když si do něj sednete; interiér je prakticky totožný, jen vylepšený luxusněji vypadajícími detaily a materiály. Aby se modely odlišily, DS4 je vybavené silnějšími motory. Vrcholem nabídky je přeplňovaný čtyřválec s výkonem dvou set koní, výsledek spolupráce s koncernem BMW. Tento vynikající motor má pěkný sytý zvuk a spoustu síly již od nízkých otáček, ale dá se s ním jezdit i relativně úsporně, za šest nebo sedm litrů na 100 kilometrů.
Co ale zbytek auta – nezaostává?

Pomyslný dárce orgánů C4, a tudíž i DS4 totiž používají techniku předchůdce – včetně vlečené zadní nápravy, kterou nejlépe jezdící konkurenti již opustili. Poznáte to ale, jen když budete na DS4 vyloženě hrubí. I při rychlém tempu se totiž chová lépe než C4, právě kvůli vyššímu podvozku. Ve volantu se objevilo trochu tak potřebného citu, šestistupňová manuální převodovka řadí přesněji než ty ve většině ostatních citroënů a celé auto působí pevněji.


Má tužší pérování než C4, ale lepší stabilita i jistota nebyly vykoupeny ztrátou komfortu. Tohle auto dokáže být rychlé – a přitom pohodlné. Jeho konstrukční limity poznáte až při opravdu rychlé jízdě na hrbolatých silnicích, kdy se začne chovat poněkud labilně a odhalí nižší tuhost své karoserie.

Citroën DS4 ale nebyl koncipován jako sportovní vůz, přestože si hraje na kupé. Za cenu převyšující C4 v průměru o několik desítek tisíc korun nabízí lepší standardní výbavu, originalitu a škálu příplatkových lákadel jako kůží čalouněnou palubní desku. Je to docela dobře namíchaný mix, leč nejlepší hráče své třídy asi neohrozí. Pokud však chcete jezdit něčím originálnějším, než jsou konvenční auta nižší střední třídy, a přitom byste neradi připláceli spoustu peněz za o trochu lépe jezdící auta prestižnějších značek, Citroën DS4 není špatná volba.

Jan Stacha
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz