7. února 2008 9:41 Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Coca-Cola učí Američany pít čaj

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 4Diskuse
Coca cola s ledem | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Coca cola s ledem |

NEW YORK/PRAHA Naučíme Ameriku pít čaj. Takové odhodlání zveřejnila firma Coca-Cola jako odůvodnění svého rozhodnutí koupit za 43 miliony dolarů čtyřicetiprocentní podíl v čajové firmě Honest Tea.

„Tato transakce je součástí naší strategie vyhledávat investiční příležitosti ve firmách, které produkují nápoje a které mají vysoce růstový tržní potenciál,“ uvedl Deryck van Rensburg, prezident Coca-Coly pro segment nových nápojů.

Jen ve Spojených státech rostla konzumace čajů v lahvích, na které se zaměřuje Honest Tea, v prvních sedmi měsících loňského roku o 24 procent. Prodej klasické Coca-Coly ve stejném období klesl o 5,6 procent. V celkovém objemu pak Američané v tomto období vypili 50,9 galonů nealkoholických nápojů a 7,1 galonů čaje.

Vedení Coca-Coly připustilo, že se inspirovalo strategií společnosti Starbucks, která dokázala z kdysi levné kávy učinit prémiový nápoj. Podle statistiky Národní kávové asociace Spojených států vzrostl například podíl mladých lidí ve věku 18-24 let, kteří denně pijí kávu, na 37 procent. Ještě v roce 2003 přitom podíl této skupiny činil pouze 16 procent.

Podobným způsobem chce nyní Coca-Cola popularizovat čaj. Honest Tea loni prodal 32 milionů lahví s čajem v hodnotě 23 milionů dolarů. Zařazením Honest Tea do svého portfolia hodlá Coca-Cola konkurovat svému rivalovi PepsiCo, která nabízí lahvové čaje Lipton.

  • 4Diskuse