"Pokud si zákazník zakoupil v roce 2008 například průměrnou čokoládu, čokoládovou tyčinku nebo bonboniéru o hmotnosti 150 gramů, nyní pravděpodobně najde na regále za stejnou cenu tento výrobek v atraktivnějším obalu, ale pouze o hmotnosti 140 gramů," uvedla ppm factum.
ČTĚTE TAKÉ: |
Přepočtená cena za jeden kilogram čokolády tak pozvolna stoupá. Podle agentury výrobci a prodejci reagovali postupným snižováním gramáže od roku 2009 na pokles celkového prodeje způsobený hospodářskou krizí.
V předchozím období let 2006 až 2008, kdy prodej čokolád, čokoládových tyčinek a bonboniér převážně rostl, výrobci spíše rozšiřovali sortiment a hmotnost výrobků příliš neměnili.
Agentura ppm factum sledovala od ledna 2006 do letošního listopadu hmotnost a ceny zhruba 150 čokoládových výrobků v prodejnách Albert, Billa, Globus, Interspar, Kaufland, Lidl, Makro, Norma, Penny, Tesco a dalších obchodech.
Průměrná spotřeba čokolády v Česku zůstává přibližně na úrovni šest kilogramů na osobu ročně.