Společnost v budoucnosti plánuje doplnění flotily o další stroje Airbus A330. ČTK to sdělil mluvčí dopravce Daniel Šabík.
"(Letoun) ponese symbolickou imatrikulaci OK-YBA připomínající Iljušin IL-62, historicky první dálkový letoun ve službách společnosti," uvedl mluvčí. Na dálkové linky se ČSA vracejí po tříleté pauze. Dříve pro dálkové lety využívaly starší typ letounu určeného pro střední a dlouhé trasy - Airbus A310, se kterým do roku 2009 létaly do New Yorku.
Airbus A330 si České aerolinie pronajaly na operativní leasing od partnerské společnosti Korean Air. Její letový harmonogram letadlo doplní na trase mezi Prahou a Soulem. Do jihokorejské metropole bude létat dvakrát týdně, s odlety z Prahy v sobotu a v neděli, od července navíc v úterý. Na linku do Almaty nasadí ČSA letoun jednou za týden s odletem v pátek, do Moskvy pak ve čtvrtek a v pátek, a do Tel Avivu třikrát týdně - v úterý, ve středu a ve čtvrtek.
Až 20 spojení do východní Asie
Z Prahy do Soulu budou ČSA společně s Korean Air od července provozovat celkem až sedm spojení týdně. Kvůli sladění letových řádů aerolinek tak cestující z Prahy budou mít spojení až do 20 destinací ve východní Asii navazující na lety z Prahy. S přestupem v Soulu budou mít lidé možnost pokračovat mimo jiné do Tokia, Hongkongu, Šanghaje, Hanoje, Jakarty nebo Bangkoku.
Airbus A330-300 je 12 let starý letoun s doletem 12 000 kilometrů. Je dlouhý 63,7 metru, rozpětí křídel má 60,3 metru a může pojmout 276 cestujících, z toho 24 v business třídě. Spolu s ním ČSA provozují flotilu 26 letadel sestávající ze dvou typů menších Airbusů a deseti vrtulových letounů ATR.
Korean Air minulý měsíc koupily 44procentní podíl v ČSA za 67,5 milionu korun. Asijský dopravce v současnosti zaměstnává zhruba 21 000 lidí a provozuje 146 letadel.