U programu ČT2 byl pokles mírnější, a to o zhruba jeden procentní bod na 4,96 procenta. Nova s podílem 39,15 procenta prakticky zopakovala loňský výsledek a Prima si pohoršila zhruba o procentní bod na 16,42 procenta. Výsledky vycházejí z měření měsíční sledovanosti, které pro Asociaci televizních organizací (ATO) provedla společnost Mediaresearch.
Ostatní programy ČT, které nejsou šířeny prostřednictvím analogového vysílání - tedy ČT4 a ČT24, si meziročně polepšily. V případě sportovního kanálu ČT4 byl v listopadu meziroční nárůst 0,33 procentního bodu na 1,44 procenta. Zpravodajský program ČT24 sledovalo o 0,76 procenta diváků více, tedy 2,20 procenta.
Mezi nově měřenými stanicemi vede Disney Channel
Do měsíčního měření televizní sledovanosti se v říjnu nově zapojilo 13 stanic zastoupených mediální agenturou AT Media. V listopadu dosáhla celková sledovanost těchto televizí 2,51 procenta. Největší podíl na sledovanosti z nich pak měl program Disney Channel, který dosáhl na share 0,47 procenta, za ním následovala stanice Hallmark s podílem 0,32 procenta a Public, jehož sledovanost byla 0,29 procenta diváků.
Měřenou skupinu AT Media dále tvoří programy Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Tv Deko, Zone Romantica, MGM a CS Film. Celkový počet měřených stanic tak nyní představuje 22.
Podle jednatelky ATO Lucie Pokorné v letošním roce přibyly v měření takzvanými peoplemetry také televize Prima Cool a TV Barrandov, které se projektu zúčastnily poprvé v červnu. Zájem o zapojení do měření je podle ní poměrně velký. Skupina stanic by se tak mohla v první polovině příštího roku ještě rozrůst.
4216 jednotlivců
Podíl skupiny takzvaných ostatních stanic na celkové sledovanosti televize se podle Pokorné za poslední tři roky v souvislosti s digitalizací vysílání zdvojnásobil. V říjnu však tuto skupinu opustily stanice zastupované AT Media. Skupina ostatní má tak v listopadu share 8,60 procenta, zatímco loni to bylo 12,82 procenta.
Projekt elektronického měření, jehož dodavatelem pro ATO je od dubna 2002 výzkumná agentura Mediaresearch, umožňuje poskytovat data i o stanicích s nízkou sledovaností. Peoplemetry jsou podle Pokorné celkem v 1833 domácnostech, což odpovídá zhruba 4216 jednotlivcům.
Podíl na sledovanosti (share) měřených televizních stanic v procentech listopad 2009 listopad 2008 Zdroj: ATO/Mediaresearch |