Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

ČT1 klesla meziročně sledovanost o téměř tři procenta

Média

  13:15
PRAHA - Celodenní podíl na sledovanosti (share) veřejnoprávní ČT1 v listopadu meziročně klesl o téměř tři procentní body na 18,27 procenta.

Česká televize - logo foto: Reprofoto

U programu ČT2 byl pokles mírnější, a to o zhruba jeden procentní bod na 4,96 procenta. Nova s podílem 39,15 procenta prakticky zopakovala loňský výsledek a Prima si pohoršila zhruba o procentní bod na 16,42 procenta. Výsledky vycházejí z měření měsíční sledovanosti, které pro Asociaci televizních organizací (ATO) provedla společnost Mediaresearch.

Ostatní programy ČT, které nejsou šířeny prostřednictvím analogového vysílání - tedy ČT4 a ČT24, si meziročně polepšily. V případě sportovního kanálu ČT4 byl v listopadu meziroční nárůst 0,33 procentního bodu na 1,44 procenta. Zpravodajský program ČT24 sledovalo o 0,76 procenta diváků více, tedy 2,20 procenta.

Mezi nově měřenými stanicemi vede Disney Channel
Do měsíčního měření televizní sledovanosti se v říjnu nově zapojilo 13 stanic zastoupených mediální agenturou AT Media. V listopadu dosáhla celková sledovanost těchto televizí 2,51 procenta. Největší podíl na sledovanosti z nich pak měl program Disney Channel, který dosáhl na share 0,47 procenta, za ním následovala stanice Hallmark s podílem 0,32 procenta a Public, jehož sledovanost byla 0,29 procenta diváků.

Měřenou skupinu AT Media dále tvoří programy Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Tv Deko, Zone Romantica, MGM a CS Film. Celkový počet měřených stanic tak nyní představuje 22.

Podle jednatelky ATO Lucie Pokorné v letošním roce přibyly v měření takzvanými peoplemetry také televize Prima Cool a TV Barrandov, které se projektu zúčastnily poprvé v červnu. Zájem o zapojení do měření je podle ní poměrně velký. Skupina stanic by se tak mohla v první polovině příštího roku ještě rozrůst.

4216 jednotlivců
Podíl skupiny takzvaných ostatních stanic na celkové sledovanosti televize se podle Pokorné za poslední tři roky v souvislosti s digitalizací vysílání zdvojnásobil. V říjnu však tuto skupinu opustily stanice zastupované AT Media. Skupina ostatní má tak v listopadu share 8,60 procenta, zatímco loni to bylo 12,82 procenta.

Projekt elektronického měření, jehož dodavatelem pro ATO je od dubna 2002 výzkumná agentura Mediaresearch, umožňuje poskytovat data i o stanicích s nízkou sledovaností. Peoplemetry jsou podle Pokorné celkem v 1833 domácnostech, což odpovídá zhruba 4216 jednotlivcům.

Podíl na sledovanosti (share) měřených televizních stanic v procentech

                                            listopad 2009              listopad 2008
ČT1                                             18,27                         21,16
ČT2                                               4,96                           5,98
ČT4                                               1,44                           1,11
ČT24                                             2,20                           1,44
Nova                                            39,15                         39,27
Nova Cinema                                2,22                           0,67
Prima                                          16,42                         17,55
Prima Cool                                    1,37                   není k dispozici
Barrandov                                     2,86                   není k dispozici
AT Media                                       2,51                   není k dispozici
Ostatní                                          8,60                          12,82

Zdroj: ATO/Mediaresearch

Autor:

Kdy dát dětem první kapesné a kolik?
Kdy dát dětem první kapesné a kolik?

Kdy je vhodný čas dávat dětem kapesné a v jaké výši? To jsou otázky, které řeší snad každý rodič. Univerzální odpověď však neexistuje. Je ale...