Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Posluchači sestavili seznam hrůzy Radiožurnálu

Média

  17:00aktualizováno  17:32
PRAHA - Čtenáři serveru Lidovky.cz vybírali nejhorší písně, které hraje Radiožurnál. Veřejnoprávní rozhlasová stanice totiž čelí výtkám, že její hudební dramaturgie je jednotvárná a zastaralá. Jaké skladby posluchačům lezou nejvíce krkem? Poslechněte si.

Singl Live is life rakouské kapely Opus z osmdesátých let foto: Reprofoto

„Radiožurnál poslouchám ráno a případně v autě a rotace některých neuvěřitelných songů mě šokuje. Každopádně píseň, která mě vždy ale opravdu donutí přeladit, je 'Psi sa bránia utokom' Petera Nagye,“ napsal v reakci na anketu serveru Lidovky.cz Mirek Urban. Mezi jeho další „favority“ patří také tuzemská kapela Turbo s písní "Chtěl jsem mít".

Posluchači si často stěžují na převahu písní z osmdesátých let. Také další příspěvek do hitparády hrůzy pochází z této dekády.

ČTĚTE VÍCE:

„Jako naprosto nejhorší píseň, při které se mi v kapse otevírá pomyslná kudla, považuji skladbu 'Live is life' od rakouské skupiny Opus z poloviny 80. let. Už tenkrát byla s prominutím blbá, i když se nějakou dobu z nepochopitelných důvodů držela v žebříčkách hitparád,“

Radiožurnál vysílá ale ještě starší kousky. Mezi často hrané skladby patří i legendární hit dua Simon a Garfunkel z roku 1965 The Sounds of Silence, který už nemůže vystát Miroslav Žouželka z Prostějova.

Anketa

Myslíte si, že Radiožurnál po drtivé kritice zlepšil hudební dramaturgii?

Ano, hudba se výrazně zlepšila. 396
Ne, vše zůstalo při starém. 6245
Nevím, Radiožurnál neposlouchám. 1972

„Štve mě, že Radiožurnál hraje dokola i silné skladby, které se podle mě do vysílání nehodí (třeba Mišíkovy Večernice a Stříhali do hola) a moje dřívější favority mi tím omíláním zprotivili. Posvátné jsou pro mě třeba We´re the champions od Queen – to mám spojeno s předáváním zlata ve sportu,“ píše čtenář Vít.

I domácí interpreti dokážou koncesionáře Radiožurnálu pěkně namíchnout. Pravidelný posluchač si zajisté všiml zvláštní záliby hudebního dramaturga k dvacet let staré písni Lucie Bílé "Útěk" z filmu Requiem pro panenku nebo milostné písně "Ještě, že tě lásko mám" Petra Koláře.

Některé čtenáře vybídla anketa k procvičení matematiky. „Playlist obsahuje asi 800 skladeb. Při průměrné frekvenci 5 skladeb za hodinu a provozu 24 hodin denně to je 120 skladeb. Pokud by byl výběr stochastický, frekvence jedné skladby by měla být v dlouhodobém pohledu 1x za týden. Jak je tedy možné, že kvílení pana Žbirky poslouchám denně dopoledne i odpoledne a to již po několik let?“ ptá se Tom Brunclík.

„Výsledkem je, že ač jsem tohoto zpěváka měl rád, a nepochybuji o referencích o něm, že je to skvělý chlapík, pravidelné vymývání mozku ve mě vytvořilo nepřekonatelný atavismus,“ dodává čtenář.

Autor: