Diskuze
Cyklisté si zvykli jezdit vlakem, oproti loňsku jezdí čtyřikrát více
Děkujeme za pochopení.
jirka
cestování s kolem
osobně si myslím že využít vlak je super - člověk dojede na jakékoli místo v čr a může tam udělat výlet. ašak jak už zde bylo psáno - se city elephantem z prahy je to pohoda, hodně místa a kolo se tam vejde. ale do ostatních vlaků si s kolem netroufnu...leda kdybych jel vlakem o kterém bych věděl že bude z poloviny prázdný :D
B
zkušenost
Vlakem jsem jela s kolem vloni jen jednou. Na trase Liberec Tanvald vlak označený jako kolový uveze pět kol, na Smržovce byla výluka, ale naše čtyři kola jsme mohli dát do autobusu. Vlak z Tanvaldu do Harrachova už měl stojany asi na deset kol. Otázka pro ČD: jak to udělat, když by nás chtělo jet pět z Liberce + čtyři z Jablonce?
Pokud by to ČD zvládly kapacitně, byla by to krásná trasa z Harrachova do Liberce, ale takhle to moc nejde.
sr44
Kdo to platil v minulosti?
Pamatuji doby,že spoluzavazadlem bylo možné označit kde co,včetně živého zvířete!Něco málo se platilo,ale jen za větší předmět,nebo zvíře.Kdo to tenkrát platil dráze?O kolik se zvedne náklad na 1 jízdu,když lokomotiva táhne o 1-2 vagony více?Nikde nic podobného nebylo zveřejněno!
Vit
zkušenosti
Loni jsem se s kamarády pokoušel využívat vlaku během výletů na kole.
A zkušenosti:
- z cca. 10 výjezdů byl vlak upravený (!!) pro přepravu jízdních kol přistaven jen jednou
- kdykoli jsme se na něj ptali vždy průvodčí odsekla, že ve startovní stanici bylo hlášeno, že nebyl přistaven - pozn.: nastupujeme obvykle v 5. stanici v pořadí
- kola tedy jako dobytek jsme museli nechat v zádvěří a pokaždé jsme museli kola uvolňovat cestujícím.....to nemluvím o zpoždění ceně a kultuře cestování. Opravdu nemám tolik času a peněz, abych mohl cestovat vlakem s kolem.
TTSO
pokud jedu elefantem je to pohoda
ostatní vlaky jsou horror...
Jen je někdy těžký lidem vysvětlit, že sedí pod věšákem na kola a na místě pro kočárky a přitom hned za dveřmi jsou volná místa....... ale to je spíš o lidu českém než o sovětské železnici
cyglos
jedna zkušenost od jednoho cyklisty
zkušenost od jednoho cyklisty:
konečně po letech jedna dobrá věc v dopravě.co nemá chybu je EP/elektronická peněženka/doporučuji těm,co jezdí častěji. lze s ní platit,bezhotovostně, za kolo přímo u průvodčího. jediné co je napříjemné je to,že naše dráhy nemají zastávky na jedné straně vlaku a Čech si ještě nezvykl na ohleduplnost. klidně vám kolo odhodí když nastupuje. to,že je dveří do vagonu víc neřeší. a seďte u kola,aby jste předešel konfliktu. jeden průvodčí dveře u kol normálně uzavřel a horovo. nebyl problém. škoda jen,že dráhy na extrémně vytížených tratích nevyčlení půlku jednoho vagonu jen pro kola. odpadlo by přetlačování s běžnými cestujícími. cesta do Evropy nevede jen formou statistik.
toNic
Nouzovka
Prevazet kolo vlakem je vylozene az ta posledni moznost. Je to drahe, musite si hledat spoj kde kolo muzete prevazet. Klidne i jen jeden spoj za den priklad - trasa Praha - Bohumin a to o vikendu, kdy je zvyseny pohyb cyklistu. Ja osobne na vlak rezignoval pred 2 lety a koupil jsem auto, jizda vlakem byla nekdy za trest nacpany prepravni prostor pro kola = odreniny na kole, obava o kolo (bude tam az pro nej pujdu??), komfort ve vlaku - vetsinou si clovek mohl sednout max na zem v ulicce - nedostatecne posileni spoju, v tydnu se pak vozej po kolejich prazdny vagony.
Ceske drahy jsou firma k pohledani, bez statu uz by krachli, coz by bylo spravne pri sluzbach ktere nabizeji
Ach jo (bls1)
Čtyřikrát více?
No tak co bychom s tím udělali? Jak nás to učili v manažerském kursu? Už vím. Zdražit!