„Za první pololetí letošního roku využila našich služeb při svých exportních aktivitách téměř tisícovka českých firem,“ sdělil generální ředitel CzechTrade Ivan Jukl.
Agentura tak v prvním pololetí letošního roku dopomohla českým exportérům, především z řad malých a středních firem, k uzavření 168 úspěšných kontraktů v celkové hodnotě 1,8 miliardy korun, doplnil Jukl.
Rostoucí zájem o služby státní agentury pro podporu obchodu se podepsal i na tržbách, které šly výrazně nahoru. Za prvních šest měsíců letošního roku CzechTrade utržil za prodej asistenčních služeb svých zahraničních kanceláří devět milionů korun. Ve srovnání s prvním pololetím roku 2006 tak tržby agentury narostly o 125 procent. Za celý rok 2006 totiž dosáhly „jen“ 10,6 milionu korun.
Jukl připisuje vyšší výkonnost agentury především mnohem většímu důrazu na efektivitu. V perspektivních oblastech, jako je například Čína, kde kancelář CzechTrade patří k nejvytíženějším, totiž agentura posiluje o další pobočky.
Naopak tam, kde není kancelář efektivní, stát ji okamžitě uzavře. Naposledy se to stalo u pobočky v Rize. Efektivita se přitom měří podle toho, jaké procento času věnuje pracovník placené zakázce.
Podle Jukla by tržby za celý letošní rok mohly překonat hranici patnácti milionů korun a CzechTrade tak má našlápnuto k samofinancování. Dosud je totiž dotován z rozpočtu ministerstva průmyslu a obchodu, pod které agentura patří. Celkem má CzechTrade 32 kanceláří ve 29 zemích světa.
Náklady na provoz jedné pobočky se pohybují mezi třemi a půl až čtyřmi miliony korun ročně, když zaměstnávají v průměru dva lidi. Právě jedním z cílů agentury pro podporu obchodu je to, že by se ze svých tržeb mohla financovat sama a nemusela žádat o peníze z rozpočtu.
Agentura CzechTrade byla založena před deseti lety. Tuzemským firmám nabízí pomoc při vstupu na zahraniční trhy a asistuje při navazování kontaktů se zahraničními obchodními partnery.
Rovněž podnikům zprostředkovává databázi aktuálních obchodních příležitostí a databázi veřejných zakázek. Jde přitom o velmi cenné informace a firmy za ně neváhají zaplatit.
Další významnou službou státní agentury pro podporu obchodu CzechTrade je pomoc při vyhledávání nových zákazníků a také doplňkové marketingové služby v zahraničí.
Agentura tak v prvním pololetí letošního roku dopomohla českým exportérům, především z řad malých a středních firem, k uzavření 168 úspěšných kontraktů v celkové hodnotě 1,8 miliardy korun, doplnil Jukl.
Rostoucí zájem o služby státní agentury pro podporu obchodu se podepsal i na tržbách, které šly výrazně nahoru. Za prvních šest měsíců letošního roku CzechTrade utržil za prodej asistenčních služeb svých zahraničních kanceláří devět milionů korun. Ve srovnání s prvním pololetím roku 2006 tak tržby agentury narostly o 125 procent. Za celý rok 2006 totiž dosáhly „jen“ 10,6 milionu korun.
Jukl připisuje vyšší výkonnost agentury především mnohem většímu důrazu na efektivitu. V perspektivních oblastech, jako je například Čína, kde kancelář CzechTrade patří k nejvytíženějším, totiž agentura posiluje o další pobočky.
Naopak tam, kde není kancelář efektivní, stát ji okamžitě uzavře. Naposledy se to stalo u pobočky v Rize. Efektivita se přitom měří podle toho, jaké procento času věnuje pracovník placené zakázce.
Podle Jukla by tržby za celý letošní rok mohly překonat hranici patnácti milionů korun a CzechTrade tak má našlápnuto k samofinancování. Dosud je totiž dotován z rozpočtu ministerstva průmyslu a obchodu, pod které agentura patří. Celkem má CzechTrade 32 kanceláří ve 29 zemích světa.
Náklady na provoz jedné pobočky se pohybují mezi třemi a půl až čtyřmi miliony korun ročně, když zaměstnávají v průměru dva lidi. Právě jedním z cílů agentury pro podporu obchodu je to, že by se ze svých tržeb mohla financovat sama a nemusela žádat o peníze z rozpočtu.
Agentura CzechTrade byla založena před deseti lety. Tuzemským firmám nabízí pomoc při vstupu na zahraniční trhy a asistuje při navazování kontaktů se zahraničními obchodními partnery.
Rovněž podnikům zprostředkovává databázi aktuálních obchodních příležitostí a databázi veřejných zakázek. Jde přitom o velmi cenné informace a firmy za ně neváhají zaplatit.
Další významnou službou státní agentury pro podporu obchodu CzechTrade je pomoc při vyhledávání nových zákazníků a také doplňkové marketingové služby v zahraničí.