Ministři v pondělí ve Dvoře Králové podepsali memorandum, v němž deklarovali připravenost pokračovat ve stavbě dálnic na obou stranách hranice. Deklarace obsahuje i podporu spolupráce v železničním spojení mezi oběma zeměmi.
Ministři v této souvislosti uvedli, že Polsko nyní bude za pomoci peněz z EU modernizovat svou železniční trasu z Ostravy směrem do Varšavy.
U stavby S3 Poláci podle Adamczyka nyní vyhlásili výběrové řízení na stavbu posledního úseku k českým hranicích. Česká republika je proti Polsku ve zpoždění. Stavba dvou úseků D11 z Hradce Králové k Jaroměři by mohla podle Ťoka začít do konce letošního roku, nyní na místě stavby pokračuje archeologický průzkum.
Ťok k trase do Jaroměře uvedl, že také jedná s katolickou církví o zajištění pozemků, které jsou dotčeny církevními restitucemi. Tři zbývající navazující úseky k hranici jsou ve fázi získávání územního rozhodnutí.
Řidiči pofrčí 130 po sídlišti z doby kamenné. Podívejte se, co skrývá trasa D11 |
„Nám jde o to, abychom (po dokončení polské dálnice) neměli veškerou dopravu na silnicích první a druhé třídy. Rovněž chceme co nejdříve dostavět dálnici D11 z Prahy až na hranici,“ řekl Ťok. Vyjádřil přesvědčení, že zákonodárci přijmou takové zákony, které výrazně zjednoduší přípravu stavby a pomohou tomu, že česká část D11 bude až na hranice hotová do roku 2026.
Stavba dálnice D11 od Prahy skončila v roce 2006 těsně před Hradcem Králové. V roce 2014 stavbaři začali budovat zatím poslední, tříkilometrový úsek z Osiček do Hradce, který má být dokončen letos v srpnu. Na něj naváže stavba dvou úseků D11 k Jaroměři.