6. prosince 2016 13:00 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

D8 bude kompletní 17. prosince. Na zajištění nestabilního místa se horečně pracuje

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 3Diskuse
Jediná auta, která dnes po zhruba 16kilometrovém úseku skrz České středohoří... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Jediná auta, která dnes po zhruba 16kilometrovém úseku skrz České středohoří... | foto:  Dan Materna, MAFRA

BÍLINKA Poslední úsek dálnice D8 přes České středohoří je téměř hotov. Stavaři ještě dokončují práce na problematické prackovické estakádě, pracují i na terénních úpravách, instalují svodidla a malují dopravní značení.

Po stavební stránce bude poslední dvanáctikilometrová část D8 připravena na slavnostní otevření 17. prosince.

Problematickým místem je estakáda u Prackovic, kde museli stavaři před několika týdny rozebrat kvůli propadu podpěry mostu část již dokončené dálnice a odtěžit desítky tisíc tun metrů krychlových náspu. Práce na stabilizaci údajně trvají 24 hodin denně, sedm dní v týdnu.

STAVBA D8

Mosty, které jsou součástí estakády, prodělaly minulý týden zátěžové zkoušky. Podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dopadly dobře. „Celá konstrukce estakády je v naprosto dokonalé kondici a odpovídá očekávané životnosti 100 let,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Na části estakády chybí obrusná vrstva vozovky. „Stavebně máme jistotu, že poslední úsek D8 bude připraven do provozu. Dálnice bude 17. prosince bezpečně a technicky správně připravena k provozu,“ doplnil Rýdl.

U obce Bílinka nedaleko Lovosic doposud dálnice D8 končí. Řidiči mířící směrem na Teplice musí najet na objízdnou silnici I/8, která po chvíli prudce stoupá Českým středohořím.
Pohled na estakádu, díky níž překonává D8 údolí u Dobkoviček. Poblíž se nachází lom, který ministerstvo dopravy viní ze sesuvu půdy v roce 2013. Majitel lomu ale vinu odmítá. Někteří geologové vidí riziko v nestabilním podloží v trase dálnice.

ŘSD okolí monitoruje sondami, výstupy z nich má každou hodinu. Čidla má nejen u tělesa dálnice, ale i v širším okolí.

Rozestavěná dálnice D8 z Prahy přes Ústí nad Labem do Německa se dlouhodobě potýká s nestabilitou podloží. V červenci 2013 se po silných deštích utrhl svah u Litochovic na Litoměřicku. Sesuv zavalil rozestavěný úsek D8 asi v délce 200 metrů a značně poškodil i nedalekou železniční trať.

Podle ministerstva dopravy může za sesuv nedaleký kamenolom. Správce silnic a železnic už jeho majitele, společnost Kámen Zbraslav, zažaloval o uhrazení zhruba miliardové škody. Společnost vinu odmítla.

ČTK
  • 3Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz