Opravený úsek je dlouhý 5,4 kilometru. Vozovka je na každé straně širší o 75 centimetrů, což znamená větší komfort pro řidiče. Cementobetonový povrch o tloušťce 28 centimetrů by podle stavbařů měl mít životnost až 30 let.
Harmonogram oprav celé dálnice D1 předpokládá, že celá rekonstrukce by měla být hotova v roce 2020. Maximální rozpočet je kolem 20 miliard korun.
Zákaz kamionů v Praze je jen nátlakové divadlo. Krnáčová a spol. hrají o okruh a peníze |
„Očekáváme, že tuto horní hranici nevyčerpáme. Díky specifické situaci na trhu se nám zvláště v první třetině výběrových řízení na zhotovitele dařilo dosahovat podstatně nižších než očekávaných cen,“ řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Rýdl.
Během rekonstrukce byl postaven nový most, jeden opraven a dva odstraněny. Součástí prací na tomto úseku byla i oprava odpočívadla Devět křížů v obou směrech. Vozovku lemují kamenné zídky z takzvaných gabionů, které zamezí možnému přebíhání lidí. Na parkovištích jsou také dětská hřiště.
Rekonstrukce začala v dubnu 2016, trvala 15 měsíců. Cena podle smlouvy je 685 milionů korun bez DPH. Zhotovitelem byla Společnost pro modernizace D1, úsek 22 (Alpine Bau CZ a. s, OHL ŽS, a. s., EUROVIA CS, a. s.).
Jde o už sedmý zmodernizovaný úsek D1. Další dva úseky nyní ŘSD soutěží, a pokud se podaří dokončit všechny formality, měly by být práce zahájeny koncem tohoto roku.
Tento rekonstruovaný úsek nebyl podle Rýdla technologicky nijak náročný. Problém nastal, když během prací do čerstvého betonu vjel nepozorný řidič a zničil 700 metrů povrchu. „Nijak to však neohrozilo harmonogram stavby,“ dodal mluvčí. Škodu uhradily pojišťovny.
D1 V OPRAVĚ:
|