17. února 2018 15:22 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Demontována je i druhá část železničního mostu v pražském Karlíně

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 2Diskuse
Most bude na nádraží Florenc rozřezán na kousky. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Most bude na nádraží Florenc rozřezán na kousky. | foto:  František Vlček, MAFRA

PRAHA Z Negrelliho viaduktu v pražském Karlíně byla v sobotu kolem poledne demontována i druhá část ocelové konstrukce železničního mostu. Na zem ji v ulici Prvního pluku snesl, stejně jako v pátek odpoledne první část, pětisettunový jeřáb. Informoval o tom mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Illiaš.

Jeřáb by měl být pryč nejpozději do nedělních 22:00, v pondělí by tak v ulici Prvního pluku měly být zrušeny dopravní omezení.

Most přes ulici Prvního pluku je součástí nyní opravovaného Negrelliho viaduktu. Pochází z roku 1936 a je v nevyhovujícím stavu. Oprava Negrelliho viaduktu začala loni v létě a potrvá tři roky. Nová ocelová konstrukce mostu by se podle Illiaše měla v Karlíně objevit v průběhu příštího roku a ponese jednu kolej.

Druhá část konstrukce měla být podle původního plánu snesena také v pátek, nakonec se ale udělaly jen přípravné práce. Demontována byla pak v sobotu kolem poledne. Obě části konstrukce byly podle mluvčího skoro identické, vážily 80 tun. Konstrukci nyní dělníci rozřežou a zbytky skončí na šrotišti.

Stavební dělník kráčí po místě, kde před chvílí stál most.
Obrovský jeřáb, který přenesl železný most nad ulicí Prvního pluku.

Loni SŽDC odstraňovala vestavby a přístavby viaduktu, sejmula kolejový svršek a trakční vedení. Všechny klenby nyní prozkoumá Kloknerův ústav ČVUT, který je soudněznaleckým pracovištěm v oboru stavebnictví. Celkově jde o prohlídku sta kleneb z různých materiálů, a to betonu, cihel, pískovce a žuly a jejich různých kombinací. Zkoumáno bude 30 až 35 tisíc kamenů.

Negrelliho viadukt je prvním pražským železničním mostem přes Vltavu a druhým nejstarším stojícím mostem v Praze. Spojuje Masarykovo nádraží přes ostrov Štvanici s Bubny. Stavba dlouhá 1100 metrů, která byla uvedena do provozu na začátku června 1850, je památkově chráněná. Jméno má po inženýru Aloisi Negrellim, který stavbu řídil.

ČTK
  • 2Diskuse




Naučte se cizí jazyk během mateřské. Snadno a bez učebnice
Naučte se cizí jazyk během mateřské. Snadno a bez učebnice

Domluvit se anglicky nebo francouzsky, než půjde vaše dítě do školy? Za dva nebo tři roky se to opravdu dá zvládnout. Akorát zapomeňte na způsob, jak jste se učila jazyky ve škole. Možná vám totiž vyhovuje úplně jiný typ učení.