17. února 2018 15:22 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Demontována je i druhá část železničního mostu v pražském Karlíně

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 2Diskuse
Most bude na nádraží Florenc rozřezán na kousky. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Most bude na nádraží Florenc rozřezán na kousky. | foto:  František Vlček, MAFRA

PRAHA Z Negrelliho viaduktu v pražském Karlíně byla v sobotu kolem poledne demontována i druhá část ocelové konstrukce železničního mostu. Na zem ji v ulici Prvního pluku snesl, stejně jako v pátek odpoledne první část, pětisettunový jeřáb. Informoval o tom mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Illiaš.

Jeřáb by měl být pryč nejpozději do nedělních 22:00, v pondělí by tak v ulici Prvního pluku měly být zrušeny dopravní omezení.

Most přes ulici Prvního pluku je součástí nyní opravovaného Negrelliho viaduktu. Pochází z roku 1936 a je v nevyhovujícím stavu. Oprava Negrelliho viaduktu začala loni v létě a potrvá tři roky. Nová ocelová konstrukce mostu by se podle Illiaše měla v Karlíně objevit v průběhu příštího roku a ponese jednu kolej.

Druhá část konstrukce měla být podle původního plánu snesena také v pátek, nakonec se ale udělaly jen přípravné práce. Demontována byla pak v sobotu kolem poledne. Obě části konstrukce byly podle mluvčího skoro identické, vážily 80 tun. Konstrukci nyní dělníci rozřežou a zbytky skončí na šrotišti.

Stavební dělník kráčí po místě, kde před chvílí stál most.
Obrovský jeřáb, který přenesl železný most nad ulicí Prvního pluku.

Loni SŽDC odstraňovala vestavby a přístavby viaduktu, sejmula kolejový svršek a trakční vedení. Všechny klenby nyní prozkoumá Kloknerův ústav ČVUT, který je soudněznaleckým pracovištěm v oboru stavebnictví. Celkově jde o prohlídku sta kleneb z různých materiálů, a to betonu, cihel, pískovce a žuly a jejich různých kombinací. Zkoumáno bude 30 až 35 tisíc kamenů.

Negrelliho viadukt je prvním pražským železničním mostem přes Vltavu a druhým nejstarším stojícím mostem v Praze. Spojuje Masarykovo nádraží přes ostrov Štvanici s Bubny. Stavba dlouhá 1100 metrů, která byla uvedena do provozu na začátku června 1850, je památkově chráněná. Jméno má po inženýru Aloisi Negrellim, který stavbu řídil.

ČTK
  • 2Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

5 mýtů o nakažení klíšťatech: Pozor si dejte i na zahradě
5 mýtů o nakažení klíšťatech: Pozor si dejte i na zahradě

Klíšťová encefalitida nás neohrožuje pouze v lese nebo na louce. Klíšťata se totiž běžně vyskytují v městských parcích, na zahradách nebo zatravněných hřištích. O klíšťové encefalitidě bohužel koluje dalších několik mýtů. Znáte je?