Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Černí šerifové hlídají mýto

Mýto v Česku má další raritu. Kromě toho, že jde o jediný mýtný systém na světě, jež z drtivé většiny udržuje v provozu nafta, hlídá mýtné brány poháněné dieselagregáty ochranka.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Bagr

5. 1. 2007 10:01
Sabotage

No, pokud by chtel nekdo mytny system vyradit z provozu, tak neni nic snadnejsiho. Staci vterinove lepidlo a montazni pena.

1. Do agredatu se musi doplnovat nafta

2. Kdyz ji nedoplni, agregat prestane fungovat

3. Nadrz je pod zamkem

Z toho plyne, ze staci zakapnout zamek vterinovym lepidlem a jako bonus na chladic agregatu nafoukat montazni penu. Neni to na prvni pohled videt a v okamziku vypadku agregatu je pachatel davno pryc. Pokud je nutne agregat vyradit rychle, staci penu nafoukat do sani agregatu. Celkove si ale myslim, ze takoveto akce nemaji vyznam.

0 0
možnosti

čtenář

5. 1. 2007 11:33
Re: Sabotage

Myslím, že ty konstrukce rychle skončí ve sběrnách železného šrotu. Máme tu na to odborníky.

0 0
možnosti

Zdeněk

4. 1. 2007 18:15
Zdroje nafty

Podle článku ochranka hlídá "zdroje nafty", konečně to někdo vynalezl.

0 0
možnosti

Jana

5. 1. 2007 7:04
Re: Zdroje nafty

asi se ještě budou divit;-D

0 0
možnosti

Andersen

4. 1. 2007 18:09
postavte vlastni system

Ja nemuzu pochopit proc nektera ceska firma nenabidla statu zrizeni systemu na vybyirani mytneho. Podle tech zdejsich kritik a nadavek by to nekdo v Cechach zcela jiste udelal lepe, rychleji a radostneji. .

0 0
možnosti

Flasi

4. 1. 2007 18:11
Re: postavte vlastni system

Nabídla. I když myslím dráž. Ale byla z tendru vyřazena pro formální pochybení. Stejně jako ti co neodstoupili sami :-).

0 0
možnosti

cekon

4. 1. 2007 17:15
Ještě bude legrace

Až se do všeobecného podvědomí dostane to, že tam je nafta ..:-) Každý podzim hlídají zemědělci svoji úrodu (podstatně efektivněji) a každý podzim jim to naši nepřizpůsobiví občané rozkrádají.. Jinak dobře jim tak, na jednu bránu vychází 130 mil. takže je z čeho platit, že ano pánové z Kapsche...(Y)

0 0
možnosti

Flasi

4. 1. 2007 17:44
Re: Ještě bude legrace

130 miliónů na bránu? Jakpak jste k tomuto číslu asi tak přišel? Vzal jste celkové číslo kolik bude celková cena systému (obě etapy) + 10 let provozu a vydělil jste ho počtem bran (nejviditelnějším, ale ZDALEKA nikoliv nejdražším prvkem systému). A protože by to pořád nevyšlo dostatečně draho, tak jste to raději smazal a podělil znova počtem bran spadajícím pouze do první etapy. Teď to vychází na necelých 130 mil. za bránu a můžeme se zlobit, jak to bylo drahé.

Co dodat?

0 0
možnosti

ctenar

4. 1. 2007 15:57
Cehunska BLBOST

Kamiony opotrebovavaji vozovku VIC mimo ty "dalnice" s mytnym.

Za ty miliardy vyhozene za predpotopni system mohlo byt placeni od kilometru KDEKOLIV.Tak by to melo byt. Odometry jsou uz dnes prisne sledovany a postih za naruseni dat je pekne velky.Zavest pulrocni zuctovani odometru pro "domaci" kamiony a pri hranicnich(celni) kontrolach zjistit kolik bylo najeto kilometru a toto vyuctovat.

0 0
možnosti

ctenar

4. 1. 2007 15:04
jak tuto idiocii znemoznit

nekolik tuctu albanskych mafianu by dokazalo system narusit tak ze by opravdu kazda brana potrebovala ochranu 24/7.

Ale jak vybrat "odmenu" od dopravcu kteri by tim usetrili??Nemam zkusenost s "vyberem" vypalneho od kamionu ale zda se ze takovi lide na celem svete najdou zpusob.8-oRozhodne si myslim ze to bude zajimave.A dalsi moznost je ti co nabizeji satelitni system si objednat krach a zruseni tohoto predpotopniho systemu. :-D

0 0
možnosti

Nelde

4. 1. 2007 14:51
Cíl této zprávy

Cílem této zprávy je hlavně upozornit možné vandaly a zloděje, že v jakémkoli autě, které jede právě okolo, může být ochranka - tedy něco jako když je na plotě nápis: "Pozor zlý pes". Reálná ochrana to není a ani být nemůže - to by musel být u každé brány 24 hodin denně někdo přítomný - a to by se pěkně prodražilo - skromný odhad je 750 ochránců na plný úvazek (-;

0 0
možnosti

Nelde

4. 1. 2007 14:48
"Rada pro řidiče náklaďáků" (-;

Najměte si skupinku lidí, která bude agregáty poškozovat. Stačí třeba zalepit víčko nádrže na naftu, nebo přestřihnout dráty mezi agregátem a branou. Brána je nefunkční a nebudete za její průjezd platit (vaše palubní jednotka s ní nebude komunikovat - jako by tam nebyla). Postih vám nehrozí.

Navíc každá brána dělá v průměru 0,5% výběru mýtného - pár bran způsobí pokles účinnosti výběru a Kapsch bude platit smluvní pokutu. Docela by mě zajímalo, kolik náhradních agregátů má Kapsch k dispozici.

Podle mně je ochrana spíše proti poškození či krádeži nafty než proti krádeži - nemyslím, že by ten agregát šel extra dobře prodat - má přeci jen dost specifický účel a je jich třeba málo. Poškození je však snadné a krádež nafty také.

0 0
možnosti

Flasi

4. 1. 2007 14:56
Re: "Rada pro řidiče náklaďáků" (-;

Vyrábět z nafty elektřinu? Inu to je skutečně specifický účel. :-)

Ale jinak nemáte špatný nápad. Takže já budu riskovat vězení a budu si najímat nějaké grázly, kteří mě beztak následně začnou vydírat. A to kvůli čemu? Aby zvládli dočasně poškodit pár bran a já ušetřil pár tisíc.

Poškodit Kapsch? Tak to opravdu nechápu co z toho budou ti řidiči náklaďáků jako mít? Dobrý pocit? Dobrý pocit, že snížili zisk firmě, která jenom dělá to co jí ministerstvo zadalo. Fakt to stojí za to?

0 0
možnosti

joe

4. 1. 2007 12:16
naftové agregáty ?

co na to zelení ? jak to mohlo projít ? co ekologie ?

0 0
možnosti

Flasi

4. 1. 2007 12:19
Re: naftové agregáty ?

Co je s ekologií? Jistě, zelení jsou naprostí pitomci, dost velcí na to, aby se bouřili proti řádově desítkám dieselagregátů, když v naší zemi každý moment projíždí desetitisíce aut. Ale nezdá se, že by se chtěli zesměšňovat zrovna na tomhle.

0 0
možnosti