Diskuze
Odboráři Škody Auto hrozí stávkou
Děkujeme za pochopení.
toník
vw
Je skutečnost, že tímto vyjednáváním dojde k navýšení platů.
Je i skutečností, že závist česká je ta největší.
Taky bych záviděl.
Jindra
Jindra
Odbory - vydírání posvěcené státem. Jinak je to trestný čin.
Franta
Odboráři
Odboráři chtějí vystávkovat více peněz pro "své" zaměstnance? Na mě to celé dělá dojem, že se jen vedení odborů prostě stýská po tom bordelu na Vinohradech kam chodili za lehkými děvami. A nebyl to zájem o pracovní podmínky zaměstnaných děvčat...
Dnes se vedení odborů oklepalo, a zase by chtěli ty zlaté kreditní karty. A když kreditky nebudou, bude zle! Vzpomeňte na doby, kdy kreditky byly, jak byly odbory "hodné". Nebo je to jinak?
THZ
Re: Odboráři
jo, je to jinak.
at uz jsou Odbory jakekoliv, v soucasnosti je to pro zamestnance jedina mozna cesta, jak prosadit sva prava. proto je v tuto chvili nesmyslne a hloupe podryvat jejich autoritu! o fungovani Odboru jako takovych se muzeme bavit po skonceni kolektivniho vyjednavani.
rozhodne nejdulezitejsi je zustat jednotni!
THZ
dovysvetleni
kdyz si rekne pekar, ze ma malo penez a ze si dodela skolu, nebude mit co do huby my vsichni. nevyjimaje managera, ucitele nebo pravnika. stejne jako pekar potrebuje dobre vedeni, potrebuje i vedeni dobreho pekare. nelze argumentovat tim, ze pekar ma jit delat neco jineho. pekar nemuze za to, ze je "jen" zrucny a dobre pece housky. diskriminovat nekoho za to, ze mu priroda nedala do vinku chytrost, je ubohe! spravedliva odmena zavisla samozrejme v urcite mire na osobni zodpovednosti ale pravem prislusi vsem, kteri svou praci delaji dobre!
rozdily v odmenovani jsou natolik propastne, ze se manualne pracujici pravem domahaji navyseni platu!!!
Quart
Re: dovysvetleni
Každý dělá to, co umí. A dostane tolik, kolik mu jsou ostatní ochotní zaplatit. Pokud je mu to málo, může nepracovat.
Jahnik
No vsak pockejte
Srovnani. SEAT asi s rocni vyrobou 440 000 aut ma asi 12 tisic zamestnancu. Skodovka vyrabi asi 550 000 aut a ma zhruba dvojnasobny pocet pracovniku. No klidne by se jim ty platy mohly zvysit o 17%, ja bych jim tam poslal Mc Kinsleyho ,aby jim ukazal, jak se racionalne vyrabi auta.
THZ
Re: No vsak pockejte
taky maj nepomerne vyssi pocet robotizovanych pracovist ve vyrobe...u nas je vse zalozeno na principu, ze radsi levne poridim delnika nez abych sel do nejake investice s navratnosti za desitky let. jasne za sebe rikam, ze nechci byt levna pracovni sila a nedivim se delnikum na linkach, ze oni take ne!!!
Franta
Kdysi...
Kdysi byly Spojené státy největším výrobcem aut. Všichni se jezdili do "ameriky" učit, jak se mají auta dělat. Dnes celý výroba aut v USA klesá...americké výrobce jasně válcují japonští, ale také ostatní výrobci. Otázka je proč?
1. jistě američtí výrobci nevyvíjeli nové vozy odpovídající poptávce (malé a střední vozy s nízkou spotřebou,hybridy,atd). A stále vyráběli svoje koráby s motory V8,nebo V6. To byla jasná chyba managmentu těchto firem
2. odbory sdružené ve velkém svazu byly velmi dobře organizované a každý rok požadovaly maximální možné zvýšení platů. Roky se jim to dařilo. Po té odbory požadovaly další bonusy pro lidi - bývalé zaměstnance - a vystávkovaly si je. Ta neústupnost, to byla chyba odborů a zaměstnanců.
3. Dnes například Ford zavírá některé svoje fabriky. A Toyota otevírá v USA své nové fabriky, ve kterých si nastolí svoje mantinely jak potřebuje. A o bývalé zaměstnance Ford nikdo nestojí. Proč asi?
Podotýkám, že Ford byl mnohonásobně větší než Škoda Auto (při vší úctě ke Škodovce). Trvalo to nějakou dobu, ale postupně se čísla měnila, až zůstali odboráři ve fabrikách sami. Jestli je toto cíl odborů... tak za pár let se bude v Mladé Boleslavi vyrábět KIA, nebo TOYOTA. NIC NENÍ NEMOŽNÉ
neškodovák
Všem škodovákům
Co takhle přidat 17% na mzdách a současně zvednout o 17% rychlost pásu? Berete? Nebo zvednout prodejní cenu aut o těch 17%? Berete?
Škodovák
VŠEM ŠKODOVÁKUM
V minulém roce jsme všichni odvedli dobrou práci a zasloužíme si lepší platy!!! 16% je opravdu asi nereálných, ale 10% na rok + bonus 8000 Kč je dosažitelných, hlavně aby s námi zase nevyjebali a neuzavřeli to na 2 roky, to byla posledně velká chyba, všichni se tvářili jak dobře to nevyjednali, 7% bylo doma, ale 2 roky je dlouhá doba. Hlavně vydržet a nedat se zmanipulovat, pan Jahn je placen za to, aby šetřil personální náklady!!
MB.
Re: VŠEM ŠKODOVÁKUM
No, kazdy management je placen za to, aby firma vydelavala. Bud se tedy zvednou ceny - a nikdo uz auta kupovat nebude a presune se vyroba treba na Ukrajinu. Nebo se zvednou mzdy a pak se taky nevydela a taky se vyroba presune na Ukrajinu. At tak ci tak, management bude vyhozen. Jenze management ma aspon vydelano. Bezni lide budou pak vyhozeni take, ale ti nemaji ani vydelano.
THZ
stávka
Je jasné, že loňský rekordní zisk škodovky je zásluha jak dobrého managementu, tak kvalitní práce odvedené dělníky. Proto pro mě šokuje, že p. Jahn může přijít s tak nehorázně nízkou nabídkou a nadále na ní trvat.
Podle všeho si je p. Jahn jistý, že lidé z výroby ani po této jeho hrubé urážce a jasným pohrdáním jejich prací nepůjdou do stávky. I kdyby p. Jahn teď vítězoslavně přišel s nějakou "dobrou" nabídkou, domnívám se, že je zcela na místě se k jeho chování demokratickou cestou vyjádřit!!! Tou demokratickou cestou myslím stávku. Je pro mne nemyslitelné, aby člověk, kterému má jít primárně o prosperitu podniku, propříště podobným způsobem degradoval práci lidí ve výrobě!
montážní dělník
Re: stávka
17 % je asi nereálný požadavek , ale 6 % co nabízí vedení firmy, po těch opravdu dobrých hospodářských výsledcích za uplynulé 2 roky je opravdu výsměch.
Těm lidem ve výrobě by měli přidat alespoň min. těch 10 %.
montážní dělník
Dělníci si opravdu zaslouží více přidat !
Vyrábíme prvotřídní kvalitu srovnatelnou se Západem. Každý nevydrží vysoké tempo a tvrdou práci na 3 směny při dodržování maximální kvality. Kdo v životě nemakal na pásu, nedovede si představit, co to je, když Vám pás neustále ujíždí pod rukama a Vy se 8 hod. potíte až na zadku a nesmíte nikde udělat chybu
Běžte si to zkusit vy jemné nešikovné ručičky z kanceláří
montážní dělník
Re: Dělníci si opravdu zaslouží více přidat !
Jinak pro představu, platy montážních dělníků v žádném případě nedosahují ani 20.000,- Kč. Škodováci mají průměrně na linkách 17- 18.000,- Kč hrubého, externí pracovníci 15 - 16.000,- Kč hrubého. Přes 20 tis. mají mistři a kontroloři.