Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Ve Škodě Auto jdou v úterý do stávky

Odbory ve Škodě Auto, které týdny hrozily stávkou, přistoupí v úterý ráno od slov k činům. S vedením firmy se nedohodly na nové kolektivní smlouvě a zastavení výroby na jeden den bude společnost stát asi 55 milionů korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ha

17. 4. 2007 10:10
stávka

Nevím do jaké výše jsou požadavky pracovníků Škody Auto oprávněné,ale co vím určitě ,nikdy jsem nepracovala v profesi dělník,ale taky jsem nikdy lidmi této profese neopovrhovala jak  se často zde v té diskuzi  projevuje,myslím si ,že každý člověk,který pracuje má požívat stejné úcty ať je na úřednickém postu,vlastnickém postu nebo dělnickém,vzájemně se všichni potřebujeme ,nikdo není důležitější ,všichni jsme "jenom lidi".!

0 0
možnosti

Inu

17. 4. 2007 8:16
Se zviditelnili

Bez soudruhů to tady jevilo tendenci začít fungovat líp, než v EU. Museli s tím něco dělat.

0 0
možnosti

MIM

17. 4. 2007 7:34
Propustit

Průměrná mzda 22 000,- bez managementu? To nemá ani leckterý podnikatel měsíčně. A to má na starosti celou firmu i zaměstnance. Až Škoda odejde na východ, tak se z nespokojených zaměstnaných stanou spokojení nezaměstnaní? Managementu Škody nezávidím, ale držím palce.

0 0
možnosti

Yoshi

17. 4. 2007 7:22
Šmejdi škodovácký...

...ku*věj mzdy minimálně na celém okrese. Nemine týden, aby mě ve firmě někdo neotravoval, že půjde do Škodovky na linku. OK, tak to rozpustím celé, a 20 lidí poletí. A můžou si dojíždět 25 km.

0 0
možnosti

WHITE SLOVAKIA

17. 4. 2007 7:14
Kupujte Kiu, kupujte Peugeot !

>- http://celamko.blogspot.com/" target="_blank" rel="nofollow">http://celamko.blogspot.com/

0 0
možnosti

Jan Zachrta

17. 4. 2007 5:01
Co kdybychom třeba měsíc, nebo dva stávkovali my, spotřebitelé: Odložme nákup nové Škodovky, pokud je to možné.

0 0
možnosti

Melein

17. 4. 2007 1:12
Odboráři jděte

do Brusele a vemte to zkratkou kolem Pelhřimova, blbové nejapní;-€

0 0
možnosti

Pisatel

17. 4. 2007 2:51
Re: Odboráři jděte

Že by nová akce, tentokrát ódeesácká, ASANACE?;-(;-(;-(

0 0
možnosti

Hustej

17. 4. 2007 0:53
Trocha čísel

Ve firmě pracuje 27tis zaměstnanců náklady na jednoho z nich činí 30tis/měsíčně což je v součtu za celý rok těsně pod 10mld. Obrat firmy se blíží ke 190mld. Čistý zisk je 11mld. Ročně se ve škodě Mladá Boleslav vyrobí 530tis automobilů i kdyby se zaměstnancům nevyplácela mzda žádná, klesla by koncová cena automobilů jen o 19tis. Kdyby se přidalo zaměstnancům o 40% více, což byl nárůst zisku této firmy za loňský rok, znamenalo by to že zisk firmy klesne na 7mld.

0 0
možnosti

David

17. 4. 2007 1:43
Re: Trocha čísel

Hustej aneb když levičák kecá do managementu a politiky.

Náklady na pracovní sílu jsou nejen mzda + sociální a zdravotní pojištění placené firmou, ale i dalščí náklady spojené s tím pracovním místem.

Za druhé počítáš to jen z platů dělnických profesí (těch není navíc 27 tis., ale méně), ale kromě nich a tebou dozajista nenáviděného top managementu je tam dost lidí pro fabriku klíčových. Počínaje mzdovou účetní (do SAP někdo musí naťukat, že máš odpočty na děti, že byla nějaká dovolené či nemoc atd.), přes konstruktéry až po mistry, lidi přes kvalitu a obchodníky. Velmi neúplný přehled. A protože svojí činností vyprodukují více, než typická solvína u pásu, tak je fabrika platí lépe. V průměru 3x lépe.

Takže si celkové osobní náklady nevycucávaj z prstu, ale najdi si je na webu. Schválně jestli ti dojde kde. Když si hraješ na takového chytrolína. A až je najdeš, tak zjistíš, že třeba za rok 2006 nebyly dividendy a že investice + vývoj se celkem kryjí se ziskem po zdanění + odpisy. Čímž netvrdím, že VW si zisk neodlévá jinak (transfer pricing, licence atd.), ale fabrika patří VW, ne solvínám od pásu. Ty ať kroutí šroubovákem a nemelou držkou.

P.S. Dělám v rodinné firmě větší obrat na hlavu než Škoda a cíleně nemám jiné zaměstnance než svoji rodinu. Raději menší obrat, než halíř dát takovým slizounům, kterým se nechce za 22K měsíčně makat. Měli by dostávat tak 10K a každý den místo oběd chodit na ředitelství líbat ruce šéfům za to, že vůbec smějí pracovat. Tzv. evropský sociální model je jeden velikánskej průšvih.  !!!

0 0
možnosti

Hustej

17. 4. 2007 0:08
Klaus je prostě šašek.

Základní rozdíl mezi pravicovým a levicovým analytikem je ten, že ten levicový řekne zvýšené mzdy nechá zaměstnanec za služby u jiných podnikatelů, za své bydlení, za vznik svého podnikání, za své děti, či rodiče - tedy vše ekonomicky pro společnost výhodné, kdežto ten pravicový řekne, že to může vyvolat inflační spirálu a tak zisk Škodovky skončí nakonec v Německu...

0 0
možnosti

David

17. 4. 2007 1:19
Re: Klaus je prostě šašek.

Ono z Německa byly ty peníze co uchránili Škodovku a její pracovní místa před osudem LIAZu nebo Tatry.  Obdobně z Německa  je totální většina know-how jak vyrábět konkurenceschopně (efektivně a kvalitně) a nemalá část technického know-how (v podobě klasického know-how nebo v podobě dílů a celých sestav až do úrovně motorů, které se do Škody dováží).

A přestože klíčový pro kvalitu fabriky je management, tak čeští dělníci, toužící po německých dělnických mzdách, stále nemají jejich rychlost produkce a jejich úroveň "nezmetkovosti".  Naopak , příliš se spoléhají na to, že ten samý německý management, který za posledních 15 let vycvičil z dělnického póvlu ("zaměstnanců") použitelné pracující dělníky ("pracující"), nedokáže to samé zopakovat pár set nebo tisíc kilometrů navíc na východ.

Aby se odborářští bosové nepřepočítali. Ne tedˇ, ale až s náběhem nového modelu, kdy se centrála místo nutné přestavby stávající linky v Boleslavi či Kvasinách rozhodne postavit novou linku někde východně od nás.

0 0
možnosti

cadae

16. 4. 2007 22:46
odborari mysli na "zitrek", zapominaji ale na "pozitri"

I pri  rustu zisku o 40% je 10% navyseni mezd fer. Zbytek se musi investovat do vyvoje.

EU brzo naridi limity CO2, rostouci cena benzinu povede v k tlaku na  nizsi spotrebu, brzo bude nutne pracovat s hybridy, elektromobily... V tomhle smeru jsou japonci alespon navenek dal. Pokud se Skoda ted nechytne, bude to moct za par let zabalit a zavrit kram. Presun vyroby to nezachrani, pokud se nebude vyrabet prodejny vyrobek.

K porovnani s Nemeckem. Myslite, ze delnici v Bolce plati v kantyne za obed pres 100Kc?

Myslite, ze si delnik v Nemecku muze po sichte dat pivko za 25Kc? (muze v levnejsi hospode v oblastech, kde toci 0,2l:-)) Jak by se asi tvaril delnik z Bolky, kdyby do prace dojizdel autem na benzin za 40Kc/litr, nebo autobusem za 45Kc za jizdu (mestskou po meste)?

Mozna, pri porovnani zivotnich nakladu dojdeme k zaveru, ze ten plat neni tak spatny.

0 0
možnosti

Hustej

16. 4. 2007 23:55
Re: odborari mysli na "zitrek", zapominaji ale na "pozitri"

Vývoj automobilky se počítá do položky nákladů a do položky mzda. V konečném zisku se neprojevují. Ceny surovin jsou v celé EU stejné. Spotřební daň na benzín nedoporučuji zvyšovat na německou úroveň z důvodů růstu nákladů všech podniků na přepravu což se v konečném důsledku projeví nárůstem inflace. U spotřební daně na alkohol vyjednali před nedávnem naši zástupci v EU na pivo výjimku. Pak ještě máme stavební práce a teplo v daňovém pásmu 5% tuto daň samozřejmě podle tebe také zvýšit? :-)

0 0
možnosti