Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Farmáři protestovali proti masu ze zahraničí

Českým zemědělcům se nelíbí stále větší dovoz masa a ostatních potravin ze zahraničí. Svůj nesouhlas s úbytkem českých potravin z pultů prodejen přišli vyjádřit před hypermarket Interspar v Hradci Králové. Farmáři vyrazili přímo do obchodu, kde rozdávali lidem letáky a pátrali po českých výrobcích. Obdobné protesty se konaly také u Intersparu v Mostě, Litoměřicích, Zlíně a Táboře.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

slon75

3. 7. 2007 23:18
Kudy to maso cestuje?

většina z Rakouska dováženého masa pochází od českých dodavatelů, tvrdí Interspar.

Dává vám tato věta smysl? To se maso vypěstuje u nás, pak se pošle zabalit do Rakouska, načež se doveze zpátky, nebo jak to je?

Každopádně, i kdyby to bylo takhle, tak snad zemědělci neprotestují, neb by měli zajištěný odbyt a to dokonce na export.

0 0
možnosti

kvik

4. 7. 2007 3:08
Re: Kudy to maso cestuje?

To je velmi jednoduch slune. Rakusane to ceske maso zezerou, z odpadku vam nadelaji parky ktere pak vyvezou do Ceska! 

0 0
možnosti

marx

30. 6. 2007 23:29
!!!

Mozna, ze jste uz z toho kapitalismu prezrani. Staci pit 3 dny  jen vodu, to si pak pochutnate i na rakouskych parcich.

0 0
možnosti

kvik

30. 6. 2007 23:26
Dramaticky pokles spotreby masa

http://www.czso.cz/csu/2003edicniplan.nsf/t/EF0049CF6F/$File/3004r_01.xls" target="_blank" rel="nofollow">http://www.czso.cz/csu/2003edicniplan.nsf/t/EF0049CF6F/$File/3004r_01.xls

jak vidite jeste v roce 1990 jste 'zezhrali' celych 96.5 kilo masa;

 v roce 2002 to bylo pouze 79.8 kilogramu masicka.

 V roce 1989 vase spotreba na osobu a rok delala celych 100 kilo masa - vice nez v emerice. Vase soucasna propaganda vam jasave objasnuje, ze k tomuto poklesu spotreby masa a zakladnich zivin doslo nebot pry lid nyni chce jisti zdrave a chutne a ze tehdy pred rokem 1989 vas komousi primo nutili ke spotrebe takove hromady masa. Kdyz vam neblekotaji takove zhovadilosti, pak vam alespon ti zatraceni sedmilhari presvedcive nakukavaji, jak pry za komouse nebylo masa a hajzlpapiru ...             Stavy hospodarskych zvirat poklesly od roku 1989 o vice nez polovinu. Take rostlina vyroba je dokonale devastovana.

PS: ve vsech prumyslove vyspelych zemich  dochazi ke zvyseni (od roku 1989) spotreby masa a zakladnich zivin. Ve vsech byvalych socialistickych zemich doslo ke drastickemu poklesu. Ti lumpove propagatori vam ale nyni budou drze tvrditi:  je tomu tak proto protoze lid chce se  stravovati zdrave bez masa .... Konecne co tem chudakum robotujicim zbyva kdyz i na to dnesni chemizovane masicko uz nemaji penize - proste musi zrati zdrave, rozumej bez masa. At se tedy lid robotujici odbavi uzeninou umne pro vas vyrobenou na Zapade z odpadku a chutovych primesi  chemickeho prumyslu! Tak dobrou chut lide a uzivejte si! 

0 0
možnosti

lomihnát

1. 7. 2007 10:46
Re: Dramaticky pokles spotreby masa

Ano máte pravdu, za komančů bylo masa dost. Zejména nožiček, bůčků a žeber. Chovala se podivná prodloužená prasata, která neměla kýty ale jen nožičky jako stonožka a ještě k tomu i nahoru, a mezi tím bůček a pár žeber. Hlavu měla na obou stranách, tím byl způsoben nedostatek vepřové kýty, ale jinak bylo vepřovýho dost. S hovězím to bylo podobně. To se to žralo, tak kvalitní a laciné! Pokud se náhodou na praseti vyskytla kotleta, panenka, kýta nebo krkovice, skončila pod pultíkem. Samozřejmě se kvalitní maso nevyváželo, do CCCP ani do devizové ciziny...;-D

0 0
možnosti

kvik

30. 6. 2007 23:02
0 0
možnosti

kvik

30. 6. 2007 23:03
Re: Co vam dnes kapitalousi zkrmuji

vyjimam:

Rajče ztratilo téměř 15 procent ze své chuti a pomeranče přišly o deset procent vitamínu C. Kuřecí maso je chuťově mdlé a telecí plátek je samá voda. Jistě, potraviny jsou mnohem odolnější a jsou předmětem větších zdravotních kontrol, ale v kuchyni potřebují víc koření. Odborníci z toho viní intenzivní chovy, genetické modifikace rostlin, skleníky a používání pesticidů a antibiotik, píše list El Mundo.Rajčatům, bramborám, paprikám, hruškám, řízkům, mořským pavoukům...se stalo totéž co hloupým blondýnám. Získaly na estetice, ale ztratily své vnitřní kvality: už nechutnají jako dřív. Vstupují očima, ale nikoliv ústy; a nosem už vůbec ne.

Tato tvrzení nejsou vyslovována bez podkladu: výzkumníci z polytechnické univerzity ve Valencii dokázali, že index chuti rajčete (výsledku násobení cukrů kyselinami) je 2,77, zatímco před pár lety to ještě bylo 3,24, ztratilo tedy téměř 15 procent své chuti. Klesl i obsah vitamínu C (mají ho teď o 17 miligramů méně než před 30 lety) a hladina cukru (z 5,25 procenta na 4,95). Náhradou je jejich větší trvanlivost (z indexu 6,86 na 12,1 tvrdosti).

0 0
možnosti

Petr

30. 6. 2007 16:53
A to az cesky zakaznik pozna kvalitu masa od nevropskych vyrobcu, tak vsechny nakope.

Panove a damy, racte si v zajmu vlastniho vzdelani aspon jednou v zivote doprat americke, argentinske, uruguayske nebo australske hovezi. A nebudete verit, jake sracky ted zerete. At uz ceske nebo rakouske. Nepritelem je EU. Az v cele Evrope zemedelci zkrachuji, tak pak teprv budete mit kvalitni potraviny.

0 0
možnosti

dupro

30. 6. 2007 22:00
Re: A to az cesky zakaznik pozna kvalitu masa od nevropskych vyrobcu, tak vsechny nakope.

mohu potvrdit - dopřál jsem si jednou argentinskou svíčkovou z Makra. Nic lepšího jsem dosud neměl. Jen ta cena ...

0 0
možnosti

mirek

30. 6. 2007 12:28
lo,jako za totace !At se zamysli.....

0 0
možnosti

ss

30. 6. 2007 11:27
hahaha .-*))

Opět Kocourkov... jedna nátlaková skupina chce víc prodávat, ale proč.. aby mohla víc vydělávat.... Za vším hledej peníze, nic jiného v tom není. Směju se jim, chudáčkům. .-*)))

0 0
možnosti

Marie

30. 6. 2007 10:32
Za totáče platilo

zemědělcům škodí 4 roční období a imperialismus . Aco jim škodí dnes taky ty 4 roční období a okolní státy.Tak ať si založí svoje prodejní družstva a prodávají svoje produkty sami. Mě jako spotřebiteli je úplně jedno kde se prase narodilo rozhoduje cena a kvalita.A o hovězím ani nemluvím už ho ani nekupuji radši si dám květák.

0 0
možnosti

lomihnát

30. 6. 2007 11:13
Re: Za totáče platilo

Nepleťte si hlavně zemědělce, družstevníky, farmáře, sedláky a rolníky.

Zemědělci jsou takoví cestáři podnikající v zemědělství.Družstevníci jsou kolchozníci

Obě tyto kategorie se někdy maskují za farmáře, aby vyvolali dojem soukromého...

Sedláci a rolníci nepodnikají (přestože formuláře to tvrdí), ale hospodaří. To je myslet víc než do výplaty.

Jestli je vám jedno co jíte, kde se prase... čím se krmilo, no, nedivím se, je to trend. Snad se nedožiju doby laciného inertního granulovaného žrádla pro lidi, vyrobeného technologií AA, stálobarevného, nekazitelného, veterinárně certifikovaného, bez chuti a zápachu, s vitamíny a minerály a komplexem protactiv...

0 0
možnosti

ALOIS.AMERICAN

29. 6. 2007 23:59
FARMARI

MATE SE S PROMINUTIM VYSRAT NA VELKE CIZI SUPERMARKETY A ZALOZIT SVOJE VLASTNI OBCHODY.VSECHEN ZISK JDE DO PRDELE,MYSLIM DO CIZINY>-A PREJI VAM GOOD LUCK

0 0
možnosti

máš recht

30. 6. 2007 12:32
Re: FARMARI

ty selský hovada se po plyšáku chtivě vrhly na majetky a nekoukaly na svoji budoucnost, peníze utráceli za auťáky a drahé stroje ze "západu", aby se jako konečně mohli pochlubit a odlišitRv

místo toho aby skoupili za levno prodejní sítě OZ a jiné, teď už to (ne)konkurenčně nedohoní a půjdou se staženým ocasem do hajzlíku, a nám je to úplně jedno;-D:-D

0 0
možnosti

Našinec

29. 6. 2007 23:00
JAP

ty jsi nejap. Oni neprodávají maso, aby nás živili, ale aby vydělávali. Pochopitelně na nás. I na tobě, nejapo.

0 0
možnosti

Jap

1. 7. 2007 2:06
Re: JAP

Mas uplnou pravdu / jenom ze asi o tom ani nevis / ,  zemedelsti vyrobci maso vyrabeji proto aby vydelali, a potravinarske obchody ho prodavaji aby vydelaly.   Vestsina z nas chodi do zamestnani aby jsme si vydelali, mozna ty tam chodis proto aby jsi udelal svemu zamestnavateli radost, ale pochybuji. Zivit se musi kazdy sam.  Uz je skoro 20 let po revoluci,  nemyslis, ze  by jsi uz mel odlozit tu socialistickou mentalitu , ci spise ty hloupe socialisticke kydy ??????.

Asi to ty cizi obchodni retezce nemaji v CR tak lehke, kdyz  nektere z nich po velkem usili a velkem investovani po nekolika letech ze zeme odchazeji.  Je to opravdu debilni se domnivat, ze v dnesnim mezinarodnim podnikani   ti nekdo da slevu, nebo by  ti mel davat slevu na zaklade jeho, nebo tvoji narodnosti.  Podnikani neni fotbal, tam se na barvy a vlajky nehraje,  to uz by jsi mohl vedet. A konecne kdyby jsi vedel neco o modernim maloobchode ve svete, tak by jsi vedel,  ze je tam velice tvrda konkurence, male firmy, male obchody  se nemohou udrzet, a velke firmy operuji na velice malem zisku a velikem objemu trzeb.  Udrzovat v regalech tisice  a nekdy destitisice artiklu zbozi neni jednoducha vec. A pokud by platili jen o paru procent  za sve zbozi vice, nez  za stejne zbozi plati  jejich konkurence, tak by zkrachovali velice rychle.  Nakupni  referenti velkych maloocchodnich retezcu se hadaji s dodavateli ne o procenta, ale o zlomky procenta nakupni ceny.  Maloobchod je tvrdy byznys.  Nikdo nebude nakladne dovazet  drazsi maso z ciziny, kdyz je muze koupit na ceskych jatkach par kilometru od prodejny. A pokud to dela, tak musi mit velice dobry ekonomicky duvody a ty jsou, cena, kvalita, spolehlivost dodavek.  Prece nebudou vyhazovat penize z okna.

0 0
možnosti