Diskuze
LN: Pravda a mýty o bionaftě
Děkujeme za pochopení.
Roman
Roman
Tento článek je úplně k ničemu, nedozvěděli jsme se nic!!! Ničí to tedy motor, neničí, jaký má být poměr nafty a biosložky, aby nezpůsobili poruchu motorů, nic.... článek se tvářil jako odborný, ale nedává absolutně žádné informace, jen ty, které už dávno všichni věděli
Kralupák
Mýty o bionaftě ...
Jak tak čtu diskusi, zdá se mi, že doba pro vznik mýtů je nyní mimořádně vhodná, protože to, co čtu v diskusi skutečně nic jiného nepřipomíná. A co mě tak zlobí?1. 50% lidí nerozeznává naftu s obsahem biosložky od bionafty.
2. Lidé očekávají potíže s používáním nafty s biosložkou. A jaké potíže mají v Německu a v dalších zemích, kde biosložku přidávají do nafty? Viděli jste tam před servisy fronty aut se zničenými motory po naftě s biosložkou? Já ne.
3. Zatímco se někdo bojí 2% biosložky, jiný se chlubí, že jezdí na fritovací olej.
4. Říká se, že řidič neví, kolik biosložky je v naftě na čerpací stanici. To se zjišťuje tak, že se na pumpě řekne obsluze o atest a tam to je napsáno.
5. Všeobecně - kvalita paliv (stejně jako jiného zboží) podléhá normě, která předepisuje vlastnosti. Je na výrobci zboží, jak tu normu splní, na státu, aby dodržování normy kontroloval, no a na výrobci auta aby auto na palivo s normovanými vlastnostmi jezdilo. A všichni výrobci si raději nechávají rezervu, proto když zástupce výrobce aut řekne, že autu nevadí 5%, dost možná si je jist, že neškodí i větší množství. Ti, co jezdí na fritovací olej, vyzkoušeli i 100%. A co myslíte, bude lepší palivo, které se testovalo ve zkušebnách a podléhá kontrolám kvality nebo olej z friťáku?
Jana
Re: Mýty o bionaftě ...
ale on právě jde o to, dodržovat potřebné normy a podmínky a s tím tady nejsou zkušenosti, takže...
kdokoli
informativní článek
Nevím jak jiní, ale já se z tohoto článku nedozvěděl vůbec nic.
153624
Re: informativní článek
Tak když se poškodí,jako že se budou poškozovat vstřikovací systémy vznět.motorů v důsledku biosložky v naftě,si opravu zaplatí každý ze svého a může mít i ceeda se 7.letou zárukou.To snad chápeš,nebo ne?Pak jevýstižné...
roddie
zajímavé spíše je
že 2% obsahu motor nepoškozují a 5 už ano, jakoby 4,8% nepoškozovalo a 5,0 už ano. Řekl bych, že závislost nebude diskrétní, tedy skok u pěti z NE na ANO, ale spojitá, to jest, čím více biosložky, tím více poškozuje motor s tím, že nad 5% se to i zjevně projeví. Máme se na co těšit. Navíc diskuze o smysluplnosti pěstování řepky k výrobě biopaliva s ohledem na efektivitu a emise CO2 by byla také zajímavá ...
mobrules
Re: zajímavé spíše je
Na co si myslíte, že to je dobré totok, na to, že si někdo hezky za naše prachy namastí kapsu. Děsím se až někdo vymyslí, co by se nám do 5% mohlo dávat do žrádla.
Jinak co se týká poškozování motoru - supermoderní přesný diesel a 30 roků starý chrochták - to bude asi taky jiný kafe!
mmf
SAMÉ KÉCY , KÉCY A LŽI - ostatně jako u všeho a vždy
Bude jistě velmi zahímavé , až se začnou houfně vyskytovat auta , která neprojdou STK - emisemi a nebudou to desetileté ojetiny z celé Evropy . Jedinou předností této akce bude , že konečně lidi se zadřenými motory vezmou do rukou basebolové pálky a zajdou si k Bursíkovi a Topolovi pro "náhrady" za znepojízdněná auta .
Honza
Na vodě
Tak pánové prý nechali udělat krátkodobé testy na vozidlech.Nic se nastalo ,motor šlape. Ty dlouhodobé si uděláme každý sám. Výsledek se tak dozvíme později. Můžeme jen doufat,že to dobře dopadne a ne se sdtrachovat při každé jízdě,nebo před technickou prohlídkou.Každopádně mám obavy. Ještě prosím kam se obrátit v případě náhrady škody.
Emil XX
Podle "principu předběžné opatrnosti," kterým se
zelení jinak tak ohánějí, by se bionafta do nafty dávat NEMĚLA.
Kilian
zbytecny clanek.
Clanek o nicem a nebo co uz kazdy vi. Podstatna otazka o vlivu bionafty na zivotnost motoru nabyla ani polozena.