Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Ženy: jsme jiné než v reklamě

Existují stereotypy a mýty o rolích muže a ženy, které se přenášejí i do reklamy. Podle některých výzkumů se šedesát procent žen neidentifikuje s tím, jak je reklama ukazuje, a v padesáti procentech prý vzbuzuje špatné pocity o nich samotných. Genderové instituce chtějí změnu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

IDOL

22. 11. 2007 20:44
ŽENY JSOU KVĚTINAMI ŽIVOTA! ASPOŇ NĚKTERÉ!

PS ..... NEJSOU VŠECHNY JAKO BÝVALÁ CHORCHÉHO ZUZA!!Rv;-D

0 0
možnosti

Kolos

21. 11. 2007 23:02
a videli jste to s Nikol Lenertovou???

http://youtube.com/watch?v=FKMOELVDQxU

0 0
možnosti

Eva

22. 11. 2007 7:57
Re: a videli jste to s Nikol Lenertovou???

Jezismarja, neni jeden z nich takovej ten vypatlanej svalovec z Vyhulenejch?? No je to sila ...

0 0
možnosti

Petra Kubálková

21. 11. 2007 22:52
reakce

jde totiž o to, že i reklamy upevňují naše představy o tom, kým máme být, jak se má chovat a vypadat "správná" žena a "správný" muž. Já nechci být stavěna do role vysmáte puberťačky, muži do role ňoumy, tak co vás tak pobuřuje? Myslím si, že prodej zboží se dá dělat i tak, že nesnižujeme muže ani ženy, protože přece jde o prodej zboží a ten opravdu příběh nepotřebuje. Vás neděsí, že si o vás myslí marketing, že když dá na obálku polonahou ženu, pravděpodobněji koupíte časopis nebo produkt? Mě ano. A to, že se role mnění a ženy jsou v příležitostech rovnější, je opravdu dílem v první řadě právě feministů a feministek :-).

0 0
možnosti

slon75

22. 11. 2007 2:43
Re: reakce

Anebo je to prostě poptávkou po agilních lidech? Nemám nic proti tomu, když je schopná žena v zodpovědné funkci, bohužel při práci potkávám kvanta žen, které nejsou na své pozici díky svým schopnostem, ale prostě proto, že byly bezohlednější než ostatní.

A řeknu vám, že jednat s takovou namyšlenou a přitom neschopnou rádobymanažerkou, která "všemu rozumí, ale nic neumí", je pro obchod neštěstí.

0 0
možnosti

fakt

21. 11. 2007 20:25
hmm klasicke socialni inzenyrstvi

je to klasika pro bohatou spolecnost, ktera diky nejruznejsim socialnim davkam umoznuje krasny zivot na dluh... takze ve vysledku je tu generace zen, ktera je vhodna akorat ke kratkemu sexu a pak rychle pryc, protoze nemaji tuseni proc mit rodinu s muzem. vzdyt stat uz zaridi aby platil a tech dalsich chlapu je taky dost. no takze dostavam dojem proc jako chlap mam stat o zenskou ktera ma s damou spolecne pohlavi pohlavni znaky a chuva se jako chlap.

je docela smutne, ze podobne feministicke organizace dostavaji statni finance  - viz feministicky ustav(ehm oficialni nazev je sociologicky) akademie ved.

0 0
možnosti

Milan

21. 11. 2007 22:07
Přesně jste to řekl.

Přesně. A přesně tak je to i v těch pitomých teleseriálech, co na ně ty slepice furt čučí.

0 0
možnosti

kolokol

21. 11. 2007 14:09
jestli nekoho

poburuje zobrazeni zen (muzu) v reklame kvuli tomu, ze se s predstavovanou roli nemuze identifikovat, tak by se mel nad sebou zamyslet. Primarni je prece nabizeny produkt a ne pribeh, jestlize jsem rozhodnuty /a si poridit  inzerovany produkt tak me opravdu nezajima podpurny pribeh.

0 0
možnosti

slon75

21. 11. 2007 14:57
Re: jestli nekoho

Ale vyprávějte to ublíženým ješitkám, jejichž sebevědomí je vyšší než jejich schopnosti a svůj relativní neúspěch svádějí na "nerovnost šancí".

Už to vidím, za chvíli se člověk bude muset bát zaměstnat schopného chlapa, aby ho neschopná ženská nežalovala pro diskriminaci.

0 0
možnosti

Ron

21. 11. 2007 12:58
Gender

Nechci házet špínu na ty ženy, co pracují v různých "gender" institucích (osobně jsem přesvědčen, že za zástěrkou "gender" se neskrývá nic jiného, než jak prosazovat ženy na úkor mužů, co to jde). Myslím si ale, že dělají naprosto zbytečnou práci. V posledních letech se role mužů a žen tak vyrovnávají, že se o tom dřívějším generacím ani nezdálo. Ženy se dnes prosazují ve společnosti daleko více, než kdy v minulosti. A nepotřebují k tomu žádné umělé kvóty, ani Gender studies. Ani "rovné příležitosti", které ženy už dávno mají.

0 0
možnosti

zbynek

21. 11. 2007 12:13
Chudáci Němci!

Chdáci Němci.Ti to dopracovali. Jejich peněžky drží lakotné ženské....Cituji: ..."V Německu nenajdete muže, který by si sám koupil ponožky,“ tvrdí Jaffé. "

0 0
možnosti

Eva

22. 11. 2007 8:00
Re: Chudáci Němci!

Z cehoz plyne, ze by oko tretina Nemcu chodi bez fusekli - nejmin tretina dospele populace jsou totiz v Nemecku "single" :o))

Ta zenska, co tyhle perly trousila, ma taky dost:-DRv

0 0
možnosti

iva

21. 11. 2007 12:12
Co vadí mně

Nejsem feministka, ale spousta reklam mě z ženského hlediska štve, ne že jsme zobrazovány jako matky, či u vaření, proč ne, stejně je většina techto prací na nás. Ale pokud je reklama založená na dialogu muže a ženy, tak většinou vyzníváme jako pitomé, hašteřivé nány, které mužským otravují život, a které je nejlépe vyfouknout a srolovat. Ještě jsem neviděla reklamu, která by zobrazovala nějakého mužského v tak negativních rolích. Klady a zápory máme rozděleny mezi pohlaví stejnoměrně, tak proč to tak není v reklamě.;-O   

0 0
možnosti

Daud

21. 11. 2007 12:33
Re: Co vadí mně

Co treba ta reklama na sdruzeni ochrany spotrebitelu (takove to "ja znam svoje prava"), kde roli ochrance rodiny musi po muzove selhani prevzit zena? Nejsou timto muzi degradovani na uroven neschopnych troubu?

0 0
možnosti

marwin

21. 11. 2007 12:01
o cem je reklama?

Reklama je delana tak aby oslovovala co nejsirsi spektrum kupujicich. Tj. pokud nekdo udela reklamu kam bude davat atributy ktere cilova skupina nechce - ztrati zakazniky a prodela. Takze pokud opravdu vetsine zen vadi rekalmy na vyrobky pro zeny s erotickym aj. podtextem, nemusi kupovat vyrobky a takto onu spolecnost donuti zmenit reklamni image. Ja s reklamou problem nemam. Snazim se ji vystavovat minimalne. Ty genderove stereotipy se celou reklamou tahnou jako cervena nit. Ale ty se tahnou celou medialni sferou. Zkuste si projit web nejakych novin a uvidite onu koncentraci hracek pro dospele a burvaru a modelek atd. atd. atd. Je to hloupe, je to jiste i pro zeny ponizujici ale proc tedy tzv. casopisy pro zeny, kde se to gender kyci jen hemzi maji takovy prodej? A cilovou skupinou jsou tam prave zeny. Na prvni obalce usmevava celebrita - obsah je rozdelen mezi "pravdive" pribehy od trpicich zen po zeny co jim utekli mazele atd. (to je taky stereotip jak Brno), dale nejake ty receptiky (dnes hlavne to bio ze...), davka krizovek, reklam na kosmetiku kde se to prave nehemzi reprezentativnimi vzorky zen z lidu atd atd atd. Zijeme v zajeti stereotipu, ale  je jen na nas jak se k nim postavime. Je tu totiz nekolik podstatnych faktu. Mame moznost volby  a take projevu. Muzeme se rozhodnout divat se, nedivat. Kupovat, nekupovat. Vysvetlovat a poucit deti o tom, co je medialni realita a jak se projevuje. Zakazovat reklamu je nesmysl.

0 0
možnosti

Ron

21. 11. 2007 12:29
Re: o cem je reklama?

Celkem souhlasím, ale jen bych doporučil psát stereotyp tak, jak se správně psát má, tedy s tvrdým "y".

0 0
možnosti

Daniela

21. 11. 2007 11:58
Reklamy se mi hnusí všechny.

Mám už na ně reflex, jedno co v nich je.

Co doporučují, v 99 procentech případů nepotřebuju ani náhodou. Je taky vesměs obzvlášť drahé, neb zaplatit reklamu musí. A k dovršení všeho často úplně pro kočku.

0 0
možnosti

L

21. 11. 2007 12:18
Kupte si kosmodisk

Tak si kupte kosmodisk a bude vam bajecne jako Nade Urbankove. Opravdu.

0 0
možnosti