Čtvrtek 18. dubna 2024, svátek má Valérie
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Zelená toyota má větší spotřebu než BMW

Toyota Prius, která se stala v posledních letech symbolem „ekologického automobilu“, možná není tak úsporná, jak ji prezentuje výrobce.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Chris Kelvin

21. 3. 2008 10:48
Nepochopení, nebo záměr.....?

Princip práce hybridů typu Prius spočívá v tom, že pro rozjezd využívá pomoci elektromotoru (integrovaného v převodovce - nebo u setrvačníku jako u Hondy), přičemž při běžném zpomalování nebo stáni s volnoběhem se dobíjejí baterie.

Výhody jsou značné: ŘÁDOVĚ nižší emise oproti naftovým i benzínovým motorům, plynulý a rychlý rozjezd a nehlučnost pohonu při rozjezdu.

Hybridy tohoto typu jsou tedy výhodné při pohybu ve velkých městských aglomeracích a pro pravidelné dojíždění do práce hustým provozem např. odněkud z předměstí (to klidně najedete 70 km na jednu cestu nevíte jak). Udělat test na dálnici je nesmysl (nebo záměr), protože tam hybrid táhne s sebou mrtvou hmotu akumulátorů.

0 0
možnosti

Toník

20. 3. 2008 16:18
Děda jezdil na dřevoplyn

Na co takové řeči ? Děda jezdil za Protektorátu s nákladním automobilem, u budky řidiče byl kotel generátoru na dřevoplyn. Provoz prakticky zadarmo, tvrdého dřeva bylo dost a dnes, běžte se podívat do lesů - také by to nějakou tisícovku aut "uživilo". Možná, že se k těmto technologiím ještě (a rádi) vrátíme...

0 0
možnosti

Robert

20. 3. 2008 13:42
jen tak

Hybridní auta mají vyšší spotřebu na dálnici než ve městě

0 0
možnosti

Rejpal

20. 3. 2008 10:14
To je tak jako srovnávat jabka s hruškama.

Srovnávat měli dlohodobě ve smíšeném provozu benzín (Prius) - benzín (Toyota, BMW) o stejném výkonu na kola a spotřeba by se blížila 1  : 2.

0 0
možnosti

Mohamed

20. 3. 2008 11:17
Re: To je tak jako srovnávat jabka s hruškama.

To neni srovnani vozu, ale akologicke zateze. Znovu se tak potvrzuje, to co rikam davno. Zelena verbes jen krade a lze s hubou plnou ekologie zvesela poskozuje prirodu kolem a masti si vlastni kapsy. Jsou uplne stejni jako komuniste, nez se dostali k moci. O zasluhach zelenych mohou Krusne hory vypravet, misto jaderky a potencialniho nebezpeci v radu nula nula prd tu mame tani ledovcu, zvysovani hladin oceanu a ekologickou katastrofu. A ta je temer jista na rozdil od nebezpeci z jadernych elektraren.

0 0
možnosti

David

20. 3. 2008 1:29
To je docela dobre mozne

Pokud ten Bavorak je 6-ti kvalt a Prius 5-ti kvalt, tak je to naprosto jasne. Z Londyna do Zenevy se jede prakticky porad po dalnici, nejvetsi cast po Francii, kde je 130. Kdyz jedete se 6. rychlostnim stupnem 130, tak mate otacky tak kolem 2200.

0 0
možnosti

polo

20. 3. 2008 10:24
Re: To je docela dobre mozne

Ja bych si o tom tvrzeni, ze BMW 520d si vezme min nez pet litru, docela dovolil zapochybovat. Mam stejny motor v trojce a kdyz se hoodne moc snazim (jen dalnice, rovina , max 120kmh) tak se dostanu na 5.1 l/100km. Vzhledem k tomu ze 5ka je vetsi a tezsi a to jeste kdyz ridic nijak extra nesetril, neverim ze by se dostala jeste niz. Pri normalni jizde je prumer ca. 5,8l.

0 0
možnosti

Dan

19. 3. 2008 22:42
Neni litr jako litr

neni litr jako litr, nafta ma vyssi vyhrevnost a navic umoznuje vyssi komoresni pomer, protoze ma vyssi oktanove cislo, a tim vyssi ucinnost. Takze neni fair srovnavat litr nafty a litr benzinu. Musli by srovnavat hybrid s turbodieselem. Navic je prius zastaraly primitivni hybrid, ale teoreticka mez hybridni technologie je nekde jinde, druha treti generace bude jinde

0 0
možnosti

milan

20. 3. 2008 1:16
Re: Neni litr jako litr

"umoznuje" asi neni to prave slovo. Spise vyzaduje. Benzin je zapalovan svickou kdezto nafta se vzniti prave kompresi.

0 0
možnosti

Samuel

19. 3. 2008 19:10
realni spotreba je 7litru

moje kolegyne ma z priusem ve meste spotrebu 7litru, Kdyz se podivate do wikipedia nebo nejakych prius-chattu tak vsude si majitele stezuji na vysokou spotrebu. dalsi negativni vec je ze auto nema kufr  a neekologicke baterky vydrzi podle vyrobce jen 100tisic mil, nove stoji 2000dollaru

Vyrobit 2motory, 3prevodovky + velke baterky nemuze byt ani nahodou ekologicke!! V USA vypocitali ze dokonce hummer je ekologictejsi jak prius

http://clubs.ccsu.edu/recorder/editorial/editorial_item.asp?NewsID=188" target="_blank" rel="nofollow">http://clubs.ccsu.edu/recorder/editorial/editorial_item.asp?NewsID=188

0 0
možnosti

milan

20. 3. 2008 1:17
Re: realni spotreba je 7litru

Moje kolegyne jezdila s firemnim Renaultem Megane (TdCi) po meste za 9 a ja za 6,5... mozna je to kolegyni ;)

0 0
možnosti

Daniela

19. 3. 2008 15:51
Prius je jen chytrá reklama Toyoty...

O životnosti ale nehovoří. Zkušenosti z U.S.A. ale ukazují jiná čísla. I taková Dacia je lepší. Když se vezme v potaz celá spotřeba energie. A ne jen tak - nalitá do nádrže.

Prius? Ani zadarmo!

0 0
možnosti

mino888

19. 3. 2008 14:58
Clanok si obejdnal BMW importer ?

Asi si ten clanok objednal BMW importer. A co tak uviest kolko CO2 a dalsich splodin bolo pocas tej jazdy uvolnenych do ovzdusia.

0 0
možnosti

Expert

19. 3. 2008 15:19
Re: Clanok si obejdnal BMW importer ?

Pokud platí chemie a zákony zachování hmoty. Platí, že spotřeba paliva je přímo úměrná exhalacím. Tj. BMW vyprodukovalo méně CO2. Problém jsou, ale pevné částice, nebo-li kouř.

0 0
možnosti

Pavel Chromy

19. 3. 2008 13:13
Hybrid usetri ve meste

Z principu je poměrně jasné, že hybrid ušetří zejména ve městě, kde se energie při brždění rekuperuje a nebo když spalovací motor klasického auta nepracuje v optimálních podmínkách (rozjezdy atp.). Naopak na dálnici hybrid neušetří prakticky nic, tam je spotřeba daná učinností spalovacího motoru a aerodynamikou karoserie, elektro prakticky nepracuje. To znamená, že vjezd do města bez mýtného je výhoda, která je na místě a je zcela logická.

0 0
možnosti