Diskuze
Aerolinie „drtí“ drahá ropa
Děkujeme za pochopení.
larrax
palivové příplatku u CK
Zajímavé je, že CK účtují 1990 Kč a aerolinky jen 550 Kč (22 EUR), i kdybych to bral, že CK veze tam a zpět (to z článku ale jasné není, zda se těch 22 EUR týká jednosměrných nebo zpátečních letenek), tak je to stále 1.100 Kč proti 1990 .... a to prý cestovky z palivových příplatků a letištních tax nemají žádné zisky .....
ard
hmm
To už je druhý článek v tomto týdnu o aerolinkách. Po Tvrdíkovi se aeroliky už
vzpamatovaly a tak si nekdo myslí,že je čas na prodej rusákům. Ty články
jsou příprava pro lid obyčejný aby to sežral.
Alex
Ropa to jsou kapalné daně - spotřební + DPH
Členové OPEC většinou říkají: pokud nebodete ropu zatěžova ŽÁDNOU vaší daní, tak nebude tak drahá. Cena ropy je z 50% dána státní politikou, nebo v našem případě i politikou EÚ. V některých zemích jako např v Turecku je 1 litr benzinu přibližně za 100 Kč, protože žádnou jinou daň není schopna turecká vláda vymoct, tak se všechny daně vybírají v benzinu. Stále myslím, že je jednodužší zcela přepracovat daňový systém v zemích EÚ, než skutečně vážně přeorientovat veškerý průmysl tak, aby se bez ropy obešel.
muhlhaus
Re: Ropa to jsou kapalné daně - spotřební + DPH
Ale to se netýká leteckého paliva. To se, pokud vím, skoro vůbec nezdaňuje.
Raul
letadla
http://www.planes.rajce.net" target="_blank" rel="nofollow">http://www.planes.rajce.net
kampelicka
Re: letadla
Letdla jsou pekny ale v male evrope pretkane zeleznicni siti trochu mene potrebne...
milan
hmmm
Někde jsem četl, ža spotřeba letadla B-747 na jednoho pasažéra je kolem 4,5 litru petroleje (elerix jsme tomu na letišti říkávali) na 100 km! Tuto vzdálenost uletí za 8 minut a asi 20 sec. Takže docela překvapivý údaj a nemyslím, že by nějaké zdražení paliva opravňovalo enormní zdražování letenek...
kampelicka
Re: hmmm
Taky ze se to nezacalo projevovat hned. Tak jako u potravin. Je tu podle me i synergeticky efekt , lide ocekavaji zdrazovani a prvotni boom klesl. A lidi daji radsi na jidlo jak na letenky, pocty prepravenych klesaj, znizuje se cele ekonomie...Jde to cele do prdele .... Z evropy zase jednou USA nebude..
Ferda
klasické x nízkonákladové aerolinky
Netuší někdo jaká míra zisku je běžná u klasických aerolinek? Nějak mi nejde do hlavy proč nízkonákladovky dokáží lítat za poloviční ceny.
muhlhaus
Re: klasické x nízkonákladové aerolinky
Ony samy to vysvětlují tak, že nemusí prodávat tištěné letenky, nepodávají občerstvení apod. Což mi přijde jako trochu směšný argument. Spíš jde o to, že ty poloviční (či ještě nižší) ceny se týkají jen malého zlomku letenek. Většina jich je stejně drahých nebo ještě dražších než u těch klasických. Ale "nízkonákladovost" je dobrá reklama. Ale příčin možná bude víc.
kampelicka
V nemecku dokonce vlada dotuje benzin pro LuftHansu
Je dali Deutche bahn na soud a prohrali...
kampelicka
S otveorenou hubou jsem sledoval boom aerolinek
Clovek se pak nedivy proc vypukla Hypo-krize v USA ....
muhlhaus
trochu silná slova
Náklady na palivo jsou jenom malým zlomkem celkových nákladů na létání. Výše paliv. příplatku je navíc stále ještě v podstatě zanedbatelná (zlášť pro západoevropany). Něco jiného by bylo, kdyby se let. palivo konečně řádně zdanilo. Jinak - pokud by chtěly aerolinie šetřit, mohly by třeba začít u pohádkových platů pilotů.
kampelicka
Re: trochu silná slova
Komunista se nezapre. Von ten pohadkovej plat je trhovej. Jednoduse pilot musi bejt hlava. Jo ale vysvetluj komunistovi trhovou ekonomiku . Nikoho inteligentniho na tu praci za malej plat nedostanes.... Kdo pak asi tak sedne do toho letadla ?
Ach jo (bls1)
Dotovat letecké společnosti ze státního rozpočtu!
Přece psali, že cestovní kanceláře mají skoro vyprodáno a dramatický pokles podnikatelských cest bych nepředpokládal. Pro firmu se zvýšení o 5 euro asi nestane důvodem ke změně obchodní strategie. Maximálně ubydou jednodenní zájezdy za nákupy či jen na čumendu.
muhlhaus
Re: Dotovat letecké společnosti ze státního rozpočtu!
Zvláště vzhledem k ceně letenek pro bysnys třídu je nějaký paliv. příplatek naprosto zanedbatelný. Třeba musí obchodníci přece jen trochu začít šetřit a uskromňovat se...