Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Aerolinie „drtí“ drahá ropa

Kromě úbytku prémiových pasažérů musí aerolinky bojovat i s rekordně drahou ropou. Ta je nutí zvyšovat palivové příplatky a pro ty z nich, které balancují na hraně krachu, by drahé palivo mohlo být poslední kapkou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

larrax

29. 5. 2008 8:12
palivové příplatku u CK

Zajímavé je, že CK účtují 1990 Kč a aerolinky jen 550 Kč (22 EUR), i kdybych to bral, že CK veze tam a zpět (to z článku ale jasné není, zda se těch 22 EUR týká jednosměrných nebo zpátečních letenek), tak je to stále 1.100 Kč proti 1990 .... a to prý cestovky z palivových příplatků a letištních tax nemají žádné zisky .....

0 0
možnosti

ard

28. 5. 2008 10:23
hmm

To už je druhý článek v tomto týdnu o aerolinkách. Po Tvrdíkovi se aeroliky už

vzpamatovaly a tak si nekdo myslí,že je čas na prodej rusákům. Ty články

jsou příprava pro lid obyčejný aby to sežral.

0 0
možnosti

larrax

29. 5. 2008 8:13
Re: hmm

ten článek je o aerolinkách obecně ne jen o ČSA

0 0
možnosti

Alex

28. 5. 2008 10:12
Ropa to jsou kapalné daně - spotřební + DPH

Členové OPEC většinou říkají: pokud nebodete ropu zatěžova ŽÁDNOU vaší daní, tak nebude tak drahá. Cena ropy je z 50% dána státní politikou, nebo v našem případě i politikou EÚ. V některých zemích jako např v Turecku je 1 litr benzinu přibližně za 100 Kč, protože žádnou jinou daň není schopna turecká vláda vymoct, tak se všechny daně vybírají v benzinu. Stále myslím, že je jednodužší zcela přepracovat daňový systém v zemích EÚ, než skutečně vážně přeorientovat veškerý průmysl tak, aby se bez ropy obešel.

0 0
možnosti

muhlhaus

28. 5. 2008 10:26
Re: Ropa to jsou kapalné daně - spotřební + DPH

Ale to se netýká leteckého paliva. To se, pokud vím, skoro vůbec nezdaňuje.

0 0
možnosti

Raul

28. 5. 2008 9:42
letadla

http://www.planes.rajce.net" target="_blank" rel="nofollow">http://www.planes.rajce.net

0 0
možnosti

kampelicka

28. 5. 2008 9:50
Re: letadla

Letdla jsou pekny ale v male evrope pretkane zeleznicni siti trochu mene potrebne...

0 0
možnosti

milan

28. 5. 2008 9:32
hmmm

Někde jsem četl, ža spotřeba letadla B-747 na jednoho pasažéra je kolem 4,5 litru petroleje (elerix jsme tomu na letišti říkávali) na 100 km! Tuto vzdálenost uletí za 8 minut a asi 20 sec. Takže docela překvapivý údaj a nemyslím, že by nějaké zdražení paliva opravňovalo enormní zdražování letenek... 

0 0
možnosti

kampelicka

28. 5. 2008 9:36
Re: hmmm

Taky ze se to nezacalo projevovat hned. Tak jako u potravin. Je tu podle me i synergeticky efekt , lide ocekavaji zdrazovani a prvotni boom klesl. A lidi daji radsi na jidlo jak na letenky, pocty prepravenych klesaj, znizuje se cele ekonomie...Jde to cele do prdele .... Z evropy zase jednou USA nebude.. :-)

0 0
možnosti

Ferda

28. 5. 2008 8:55
klasické x nízkonákladové aerolinky

Netuší někdo jaká míra zisku je běžná u klasických aerolinek? Nějak mi nejde do hlavy proč nízkonákladovky dokáží lítat za poloviční ceny.

0 0
možnosti

muhlhaus

28. 5. 2008 9:02
Re: klasické x nízkonákladové aerolinky

Ony samy to vysvětlují tak, že nemusí prodávat tištěné letenky, nepodávají občerstvení apod. Což mi přijde jako trochu směšný argument. Spíš jde o to, že ty poloviční (či ještě nižší) ceny se týkají jen malého zlomku letenek. Většina jich je stejně drahých nebo ještě dražších než u těch klasických. Ale "nízkonákladovost" je dobrá reklama. Ale příčin možná bude víc.

0 0
možnosti

kampelicka

28. 5. 2008 8:46
V nemecku dokonce vlada dotuje benzin pro LuftHansu

Je dali Deutche bahn na soud a prohrali... ;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0 0
možnosti

kampelicka

28. 5. 2008 8:41
S otveorenou hubou jsem sledoval boom aerolinek

Clovek se pak nedivy proc vypukla Hypo-krize v USA ....

0 0
možnosti

muhlhaus

28. 5. 2008 8:35
trochu silná slova

Náklady na palivo jsou jenom malým zlomkem celkových nákladů na létání. Výše paliv. příplatku je navíc stále ještě v podstatě zanedbatelná (zlášť pro západoevropany). Něco jiného by bylo, kdyby se let. palivo konečně řádně zdanilo. Jinak - pokud by chtěly aerolinie šetřit, mohly by třeba začít u pohádkových platů pilotů.

0 0
možnosti

kampelicka

28. 5. 2008 8:43
Re: trochu silná slova

Komunista se nezapre. Von ten pohadkovej plat je trhovej. Jednoduse pilot musi bejt hlava. Jo ale vysvetluj komunistovi trhovou ekonomiku . Nikoho inteligentniho na tu praci za malej plat nedostanes.... Kdo pak asi tak sedne do toho letadla ?

0 0
možnosti

Ach jo (bls1)

28. 5. 2008 8:31
Dotovat letecké společnosti ze státního rozpočtu!

Přece psali, že cestovní kanceláře mají skoro vyprodáno a dramatický pokles podnikatelských cest bych nepředpokládal. Pro firmu se zvýšení o 5 euro asi nestane důvodem ke změně obchodní strategie. Maximálně ubydou jednodenní zájezdy za nákupy či jen na čumendu.

0 0
možnosti

muhlhaus

28. 5. 2008 8:44
Re: Dotovat letecké společnosti ze státního rozpočtu!

Zvláště vzhledem k ceně letenek pro bysnys třídu je nějaký paliv. příplatek naprosto zanedbatelný. Třeba musí obchodníci přece jen trochu začít šetřit a uskromňovat se...

0 0
možnosti