Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Nová škodovácká lokomotiva je hotová

Nová třísystémová lokomotiva Škoda 109E, jichž nakoupí České dráhy celkem 20, je hotová a tento měsíc začne jezdit na zkušební koleji Škody Transportation v Plzni. Ve druhé polovině roku ji konstruktéři i železničáři ověří na zkušebním okruhu ve Velimi, na dráze se objeví do poloviny roku 2009.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Holcknecht

19. 6. 2008 22:45
Kulový

Neni schodná se Simensem. Podvozky a přenos tažné síly je odvozen s asinchrona.  Tento stroj je spíže pokračovatelem asinchrona. Asinchron byl prototip vyvíjený v osmdesátých letech. Šlo o první lokomotivu s asinchronními motory.

0 0
možnosti

f-prag

19. 6. 2008 10:05
ale ma smulu ,,, lezeme do prdel. Rakousku !!!!!

takze se nebude preprahavat  na hranicich  a v Cesku bude jezdit rakouske  likomotivy a hadejte od ktere fyrmi   SIEMENS  prece !!!!!!!!!!!  to budeme uz platit  Rakusakum  i za lokomotivy !!!!?????? a ty keci, ze se usetri na preprehani  !!!!!!

to joooooooooooooooooooooooooooooo

ta lokomotiva je pry rychla  !!!!  TO NAM JE TAK AKORAT NA PRT!!! PROTOZE V CESKU SE MUZE JEZDIT POUZE 160km!!!!!!  TO UZ JSME V DRAHACH PRODELALI  ""KALHOTY""  UZ NA VYSTAVBE KORYDORU PRO DRAHY  -- ktere sice mame stavene na ruchosti kolem 300 km.. ale v celem cesku  ani nahodou ty vlaky nemohou jezdit takovou rychlosti   mohou pouze 160km a to jen na par kilometrech ______  DOVEDETE SI PREDSTAVIT, KOLIK BYCHOM USETRELI , KDYBY BYL PRI REKONSTRUKCI  SNIZEN ZAKLADNI PARAMETR BUDOVANI KORYDORU  Z 300km.... na spravnych 200km!!!!

ale coooooooooo , jsou to prece drhy  -- to muze byt velka cerna dira!!!!!  MODRI MUZICI  maji stejna  privilegia v CR  jako ZELENI  MUZICI !!!!!!!A STADO VOL. v CR jim to zere......

0 0
možnosti

Jana

20. 6. 2008 6:50
Re: ale ma smulu ,,, lezeme do prdel. Rakousku !!!!!

Siemens tady asi těžce lobuje všude, vrtule na kopcích, atomka = počítám, že ty rakušácké opičky na šraňkách financovali oni, anžto havloidi se tehdá zpaktovali s krachujícím Westing Housem, ohledně těch předělávek a paliva,

 a Siemensáci z toho byli per-plex:-D

0 0
možnosti

A.B

17. 6. 2008 9:42
Kopie Siemensu....

0 0
možnosti

karas

17. 6. 2008 8:35
máš recht !

:-DR^ !!

0 0
možnosti

eonwe

16. 6. 2008 22:55
tu bych nekoupil

Tuhle lokomotivu bych si nikdy nekoupil, bude z ní špatnej výhled, není červená a hodně se kradou Rv

0 0
možnosti

happy

16. 6. 2008 23:23
Re: tu bych nekoupil

Na to si přišel prosím jak,že z ní bude špatný výhled???

0 0
možnosti

Laco

16. 6. 2008 22:19
Nic noveho pod sluncem.

Siemens lokomotivy rady ES 64 U4 ma ctyri pohony 15KV/16,7Hz AC  25 KV/50Hz AC  3KV DC  1,5 KV DC  Provozni vykon 6400KW pohony jsou original Siemens. Tyto lokomotivy rady ES 64 jezdi uz par let po evropskych zeleznicich.  Bombardier ma taky lokomotivy na tri pohony typu TRAXX F140 MS.

0 0
možnosti

yaqub

16. 6. 2008 22:56
Re: Nic noveho pod sluncem.

Myslím, že hlavní předností není fakt, že jsou třísystémové. Byť i v tom má Škodovka jedno +, protože na všechny 3 systémy jí stačí jeden sběrač (byť má samozřejmě 2). Hlavní jsou asi poměrně nadprůměrné trakční motory, torzní pevnost skříně i deformační prvky. Sice se nedá říci, že bychom vynalezli něco nového, ale pokud se ve velimi nerozsype, bude konkurenceschopná na evropském trhu a to je po 40 letech komunismu úspěch :-)

0 0
možnosti

Klika

16. 6. 2008 21:31
Takove lokomotivy uz davno jezdi po evrope.

Lokomotovy na tri druhy elktrickeho pohonu uz jezdi po evropskych zeleznicich a to uz od par vyrobcu. Problem je v tom ze nikdo nechce pustit cizi zeleznicni spolecnost na sve zeleznicni site.

0 0
možnosti

American Northlander

16. 6. 2008 20:48
Zveřejněno před Czech Raildays 2008 Ostrava 17.-19.6.2008...

Dle mých informací, ta lokomotiva existuje zatím jen na papíře. Ale chápu, že je to politický úkol mít pro ČD lokomotivy od Škodovky za každou cenu... .

0 0
možnosti

yaqub

16. 6. 2008 22:58
Re: Zveřejněno před Czech Raildays 2008 Ostrava 17.-19.6.200

Ty informace jsou drobet prošlé. Sám jsem před rokem viděl na vlastní oči sváření skříně.

0 0
možnosti

Magor Milda Mgr. etc.

16. 6. 2008 19:41
Motory zřejmě běží na ty tři kilovolty stejnosměrné

navíc tedy musel být řešen transformátor a usměrňovač pro 16 Hz i 50 Hz, což snad není dnes s thyristory tak obtížné. Regulace musí být zřejmě na obou větvích, stejnosměrné i střídavé, takže se to bez počítače asi neobejde. V dobách, kdy každé moderní osobní auto takový počítač má, jde pouze o vytrvalost a spolehlivost, zde bych Škodovákům důvěřoval. Užitné vozidlo nemusí mít sexy čumák nebo zadek, to přenechejme Renaultům. Hlavně, aby ještě po dvaceti letech spolehlivě sloužilo. Samozřejmě není problém, ten předek nějak dravě nakašírovat, ale proč?

0 0
možnosti

Bidlo

16. 6. 2008 20:17
Re: Motory zřejmě běží na ty tři kilovolty stejnosměrné

Milý vzdělanče, pomocí "thyristorů" sice lze střídavý proud usměrnit ale s diodami to jde daleko jednodušeji. Prozradím vám sladké tajemství, regulace je pouze jedna. Napětí z troleje se v případě střídavé trakce usměrní (u stejnosměrné to jde přímo) a z tohoto se napájí měnič, který řídí asynchronní trakční motory, měnič vyrábí napájecí napětí o konstantní velikosti s proměnným kmitočtem, což umožňuje regulaci otáček trakčních motorů a tím i rychlosti lokomotivy.

0 0
možnosti

Honza z Prahy

16. 6. 2008 19:23
Tak

jsem si bláhově myslil, že největší pitomci se vyskytují na Novinkách. Mýlil jsem se.

0 0
možnosti

zdeněk

16. 6. 2008 19:27
Re: Tak

ale furt je jich tam mnohem víc:-D

0 0
možnosti