Diskuze
Nový zákon: konec levných ojetin
Děkujeme za pochopení.
El Comandante
ECO LOBBY
Češi jste obyčejná biomasa za chvíli vám zavedou poplatek za uprdnutí a spousta s vás bude argumentovat že jeto správně
opinion
pochopení
Lidi, pochopte vládu a poslance. Krize na krku, co krize, matka všech krizí, jak řekl jeden zděšený západní ekonom. Automobilky a dodavatelé padají na hubu, všechno postupně padne na hubu, jestli se neobnoví spotřeba. Kupovat mohou jen ti co mají peníze, mají na to peníze. O tom je jednoduchá Maslowova pyramida potřeb, to by si měli politici nastudovat (je to velmi jednoduché pro základní pochopení). Potom by rozhodli, že jedině správné je radikální snížení dane z příjmu, v prvním kroku příjem ze závislé činnosti a živnosti (do určitého obratu), později snad, podle vývoje i ostatním. Tím by postupně nastartovali spotřebu. Stát by pochopitelně musel šetřit sám na sobě (méně ministerstev, méně poslaneckým míst, menší celková byrokracie atd. - prostě všechno co tvoří náklady a není nutně potřebné). Stát dnes chce podporovat výrobu, ale výrobu na sklad. Kdo si to koupí? Nemyslím tím jen auta, ale třeba i ledničky, televize atd. Stát je teď na rozcestí, bojovat proti krizi tím, že bude drancovat prostředky z pracujícího občana aby je rozdal mnohdy neefektivní výrobě anebo nechat víc občanovi aby ten si penízky buď uložil (potom zase má banka a má na úvěry) anebo "roztočil" - koupil si třeba nové fáro firmy, v které pracuje anebo jiné zboží. Je dále otázka importních cel na zboží vyrobené dumpingem (říkám tomu státní dumping, např. Čína nechrání své lidi a tím umožňuje nízké výrobní náklady, které atd.). Český stát se vydává zřejmě cestou zmutovaného kapitalismu, kde mutační zložka je zmutovaný marxismus kapitalismem. Zní to možná hrozně, ale pouvažujte nad tím.
Jasonek
Je to správně
Nechápu argument, že teď budou lidi ty vraky dojíždět, místo aby je prodali a koupili si novější auta. Když je prodají, tak je bude dojíždět ten, kdo si je koupil. Takže to vyjde nastejno. Tohle opatření má odrazovat lidi, aby kupovali vraky, což taky účinně dělá. Takže je to naprosto v pořádku
eX524
Dav se hádá, úředník se směje
Zdravim. Forum je samá nadávka do Pražáků, Bolševiků atd. Lidé házejí vinu jeden na druhého a při tom za vše mohou úředníci z EU.
Tento zákon má jediné tři důvody.
1) Přinést další peníze z Vašich kapes do bezedné státní kasy.
2) Oživit skomírající trh s automobily. Automobilový průmysl se významě podílí na HDP. Navíc odtud plyne spousta peněz z daní opět do státní kasy.
3) Bez ohledu na následky prosadit zelenou myšlenku, protože lidé si musí zvykat poslouchat bez zbytečných otázek. (Za všechno může CO2 a basta!)
K.Mařík
???
O nic nejde, nikdo nic nikomu nezakazuje. Jen se bude s vraky obtížněji obchodovat.
Venkovan
Pražáci smrdí a venkovani za to platí.
Jezdím sice denně, ale nenajedu víc než 5tisíc km za rok, přičemž potkám maximálně jedno auto denně. Nevidím důvod pořizovat si nové auto, když staré dobře slouží. Bez auta jsme odsouzeni k smrti hladem, protože veřejná doprava neexistuje a nejbližší prodejna potravin je 10 km daleko. Podle pražských ochránců životního prostředí však starým autem vyprodukuji více emisí než nové auto, které najede destkrát tolik, přitom většinou zbytečně, protože ve městech je k dispozici veřejná doprava. DALEKO SPRAVEDLIVĚJŠÍ BY BYL VÝBĚR EKOLOGICKÉ DANĚ a platba zákonného pojištění podle ujetých km, jako je to už zavedeno v některých zemích.
MGM
Re: Pražáci smrdí a venkovani za to platí.
Za tuhle lumpárnu nejsou zodpovědni jenom Pražáci. Brňáci se také těší, jak si konečně pořádně zazávodí, když už je nebudou otravovat chudí příbuzní na silnicích. Ale hlavně hledejte mezi barvičkama. Tam jsou ti, co prosazují v parlamentu podobné kdejakou zlotřilost, podle toho, která lobistická firma jim zaplatí lépe. A to si pište, že za celou touhle šikanou jsou výrobci, kteří se nechtějí koukat, jak si své miláčky dobře udržujeme z doby výkřiků techniky až do jejich veteránskému věku ke své stálé spokojenosti. A aby nás mohli "řádně podojit", k tomu jim pak poslouží naši zelení enviromentalisté. A to nejen v automobilismu.
JK
To je nejaka logika?
Pekne naparit fyzickym osobam silnicni dan podle emisi, vcetne bonusu a malusu pri nakupu auta, jako ve Francii, Holandsku nebo Lucembursku.
To byste si pak rozmysleli mit ve stodole embecko na dily, burani vypatlani!
MGM
Re: To je nejaka logika?
Emise jsou zaplaceny v daních za pohonné hmoty. Jestli najezdím za rok 5000 km v autě s litrovým motorem, zdaleka nezasviním přírodu jako jiný, kdo jezdí s dvoutunovou károu s třílitrovým motorem a najezdí 30000 km za rok. Takže pozor s tou vypatlaností a raději přemýšlejte, co vám ve skutečnosti na autech pro chudé vadí. A nestyďte se to přiznat. Jinak budete pořád odkázán jen na sprosté urážky.
Magor Milda
Alarmisté zase přehánějí
ta auta bez katalyzátoru najedou za rok snad 5, možná i 8 tisíc km, na venkově. Na ovzduší třeba v Praze to nemá praktický vliv. U vozů, které najedou i ve velkých městech daleko více, t.j. u firmních a služebních vozů, ty poplatky nehrají roli, odpočet jde z příjmu firmy. Docházíme k paradoxu, že výfukové plyny třídy E5 budou čistší, než vzduch, který ty motory nasávají. Je to opravdu nutné? Každé čištění stojí také kus výkonu, spotřeba roste. Snad by stačilo, najít rozumný kompromis, tak aby spotřeba a náklady příliš nerostly a výfukové plyny nebyly nebezpečné. Podle mně je už Euro 4 nad touto hranicí, dále to nemá smysl.
novfink
novy zakon
kdyz nekdo rekne ze mas na zahrade auto tak policie ti muze vyrazit dvere bez povoleni prokuratora a udelat domovni prohlidku.to sou zakony gestapa takhle to delalo gestapo
jm
Re: ani komunicti nas takhle neokradali a nesikanovali
Odkud jste sem spadl? Z Marsu?