Diskuze
Bush připustil řízený bankrot automobilek
Děkujeme za pochopení.
Jap
Zbytecne zdramatizovane
Namisto ucelove zdramatizovane propagandy ze zapadnich levicovych medii mel clanek radeji presneji ocitoval Bushovu mluvci a uvest fakta. 1/ Bushova vlada nema cas ani chut vec resit. .......2/ Bush take prohlasil , ze chce udelat neco , / nejspise mensi kratkodobou pujcku /, aby mel Obama nejaky cas na kompletni vycerpavajici reseni, 2 az 3 mesice. Take rekl, ze nechce "hazet dobre penize za spatnymi" , cili neplytvat na beznadejne reseni, bez financni bolesti. Obama ma nejspise podobny nazor, jinak by uz davno odborum prispechal na pomoc. Jedine slibne reseni, je odbory pekne ocesat, vykopnout stary manazment a docasne vyjmout kontrolu automobilek z rukou manazmentu, dat kontrolu bankrotnimu soudci a nastolit tvrdy rezim, tak aby automobilky byly rentabilni, mely naklady stejne,nebo mirne nizsi nez konkurence, tedy zahranicni firmy uspesne vyrabejici auta v USA , jako Toyota, Nissan, BMW, Mercedes, VW.
Zakaznici budou mit duveru a budou americka auta kupovat, jenom kdyz budou vedet, ze USA automobilky stoji na pevnem ekonomickem zaklade, ze jsou dlouhodobe konkurence schopne a to znamena uspory, osvihani nakladu a hlavne platu, ktere i po zkraceni budou stale jedny z nejvyssich v Detroitu a pokud se to odborarum nelibi, mohou jit jinam delat za polovinu nebo i tretinu toho co vydelavaji nyni .
No a to presne udela restrukturizacni bankrot , / podle kapitoly 11, USA bankrotniho zakona / . Jenomze demokrati v kongresu a levicacka media , vcetne clanku / AP ze ktereho je toto prevzato / se snazi verejnost vystrasit, ze pokud to bude bankrot, ze to bude katastrofa a lici hruzostrasne dusledky likvidace automobile a to je lez, nikdo je likvidovat nechce. A to zvaneni o zdroji blizkem vyjednavani je jenom oblbovacka a nerika nic noveho. Uz i bez "zazracneho zdroje informaci " vime, ze Bush nema cas na uplne reseni, ale ze automobilky nenecha zkrachovat, tak dostanou paru miliard dolaru pujcku a detailni dlouhodoby plan
Jap
Re: Zbytecne zdramatizovane
tak dostanou paru miliard dolaru pujcku a detailni dlouhodoby plan vypracuje Obamuva nova vlada.
Reseni restrukturizacnim bankrotem je take lepsi proto, ze to bude ridit neutralni bankrotovy soudce a nebude se do toho michat politika. Navic pokud se tyto tvrde zasahy budou delat bankrotni cestou, budou se pouzivat zavedene a vyzkousene metody a zakony . Pri nejake mimobankrotni ceste bude nutne napsat a schvalit nove zakony, specialne pro automobilky, zakony, ktere budou nevyzkousene, ktere mohou byt a asi budou napadeny u odvolacich soudu / a nez se to vyridi budou automobilky stejne v bankrotu . A proc to delat, kdyz s restrukturizacnim bankrotem je spousta zkusenosti, velke firmy jim prosly uspesne / napr. nedavno nektere velke USA aerolinie /. Proste bude to v podstate restrukturizacni bankrot, a potom federalni vlada bude garantovat pujcky, tak aby zvysila duveru .
Ivan Nový
Dobrý krok,
EU by se z něj mělo poučit. Řešení není v tištění nekrytých peněz, ale v hledání inovací a zvýšené iniciativě všech. Čiň se nebo zhyň!
corun
a co takhle
ze by se treba min pracovalo, beztak je vseho dost, takovej tridenni vykend by byl fajn :-) a pracovni doba 6 hodin, vono by se to nepo...
Historik
Mnohde to jde, bylo by ovšem nezbytné adekvátně snížit
reálné mzdy. Odboráři už teď odmítají, aby automobily v potížích snížily mzdy na úroveň amerických poboček japonských firem.
Robert
Jen tak
Mě se líbí, jak je část kongresu ochotna poslat nefungující fabriky do kopru. Svoji logiku to má, proč cpát stání prachy do špatných soukromých firem ať představují jakoukoliv tradici. Auta v USA lze vyrábět i se ziskem jak dokazuje Toyota nebo Honda, stejně tak lze vyrábět auta ve Velké Británii jak dokazuje Nisan. To jen u nás stát neuvěřitelně ochotně cpe další a další love do mistrovství světa v klasickém lyžování a nikdo se neptá na překročenej rozpočet. Ať už to řídí Kumpošt nebo Neumannová nedal bych jim ani ň, oba ukázali manažerskou neschopnost s podhodnocením nákladů, klidně bych MS zrušil.
Politik
RE: Blumenfeld
1) Gratuluji. Ekonomové celého světa si lámou hlavy, proč ty krize vznikají, a vy jste to odhalil v několika řádcích: Lidské STÁDO nechce kupovat. 2) Nebyl váš fotr náhodou dozorce v Osvietimi? Tam se TAKÉ řešily osudy lidského STÁDA. 3) Pominu-li vaši frazeologii o lidech jako o stádu, přesto enchápu: Proč by si měli lidé kupovat to, co nechtějí nebo nepotřebují? V daném případě druhé třetí nebo i čtvrté auto? 4) A stačí tak MÁLO - aby média přestala žvanit o "slavné" krizi". Nějak mi nedošlo, jak za krizi amerických automobilek může TV Nova nebo Lidovky. 5) "Lidský plebs zůstane stádním dobytkem." Jste ženat a máte děti? Je snad vaše žena kráva a děti telata? ALE VLASTNĚ VY ŽENAT BÝT NEMŮŽETE, KDYŽ nejste bejček, ale JSTE VŮL.
R
Žádná tragedie se konat nebude
Kolik automobilek už ve světě krachlo a auta se vyrábí dál...
blumfeld
Bubákov, aneb poema o lidském prostoduchém plebsu
Celá ta slavná hospodářká krize vlastně spočívá v tom, že lidé sedí na penězích a nechtějí utrácet aniž by vlastně věděli proč. V podstatě jen proto, že byla kdysi dávno nějaká krize s hypotékama, lidi se podělali a začali somrovat bankovky do punčoch. Poděkujte médiím, protože ta jsou především strůjcem této hospodářské krize - lidský plebs zůstane stádním dobytkem, ten za nic nemůže, protože neuvažuje a jedná podle toho čím ho nakrmí Nova nebo v Lidovky a spol. Přitom stačí tak málo... aby média přestaly žvanit o krizi a lidské stádo začne znovu utrácet - to je celý recept na tzv. hospodářskou krizi. Přeji vám hodně štěstí plebejci ve vaší krizi.
pexo
Re: Bubákov, aneb poema o lidském prostoduchém plebsu
větší blbost jsem už dlouho nečetl
tato krize je nejen krize z nadvýroby (což se objevuje v určité periodě ať už kratší nebo delší) - ale i krize finanční (nenažranost bank a různých fondů, kdy za cenu vyšších a vyšších zisků, se započítávají budoucí zisky z úroků(ENRON), a půjčují se lidem, kteří nejsou schopni půjčky splácet)
Hugo
a co na to odbory ?
Doufám, že si všemocné odbory v automoblkách odhlasují, že krize není a bude to vyřešeno. To, že automobilky musely platit i propuštěné odboráře určitě nijak neovlivnilo jejich rentabilitu.
Kanuk
Re: a co na to odbory ?
Postavení (amerických) automobilek by se podstatně zlepšilo, kdyby odbory souhlasily se snížením platů. Jednou už to udělaly, asi před 20 lety, když začla invaze japončíků do USA, a odboráři měli volbu : dělat za míň nebo vůbec ne. Je otázka, zda takový přístup bude mít i současné vedení odborů. Odbory námořníků (obchodních) na to nikdy nepřistoupily, důsledek čehož je, že USA nemají skoro žádné obchodní loďstvo.
jimmy
BUSH
to jméno proklíná celá amerika, celý svět... paroubek je proti němu oblíbený...
Jaroslav
Re: BUSH
Proc ses takovej pesimista, kazdej tunel ma preci na jeho konci svetlo.
Yarda
V. I. Lenin
Imperialismus jako nejvyšší a poslední stádium kapitalismu
J.
Re: V. I. Lenin
Presne tak. Az na to, ze tou posledni klasickou (statne) kapitalistickou velmoci byl Sovetsky svaz, ten si jako posledni udrzoval "satelity" jako kolonie v klasickem slova smyslu.Dnesni globalni "novy kapitalismus" je sice oproti tomu svrchovane nestabilni, ale na druhe strane trzne relativne pruznejsi a ty klasicke kolonie by pro nej byly leda bremenem.Co z toho bude dal, nevim, ale Lenin nam to urcite nepovi.