Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Bush připustil řízený bankrot automobilek

Administrativa amerického prezidenta George Bushe připustila, že jednou z možností, jak pomoci odvětví výroby automobilů, je přistoupit k řízenému bankrotu automobilek. Bílý dům chce prý předejít tomu, aby začaly automobilky kolabovat chaoticky, což by vedlo ke ztrátě mnoha pracovních míst. Uvedla to dnes agentura AP.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jap

19. 12. 2008 11:54
Zbytecne zdramatizovane

Namisto ucelove zdramatizovane propagandy ze zapadnich levicovych medii mel clanek radeji presneji ocitoval Bushovu mluvci a uvest fakta. 1/ Bushova vlada nema cas ani chut vec resit. .......2/ Bush take prohlasil , ze chce udelat neco , / nejspise mensi kratkodobou pujcku /, aby mel Obama nejaky cas na kompletni vycerpavajici reseni, 2 az 3 mesice. Take rekl, ze nechce "hazet dobre penize za spatnymi" , cili neplytvat na beznadejne reseni, bez financni bolesti. Obama ma nejspise podobny nazor, jinak by uz davno odborum prispechal na pomoc. Jedine slibne reseni, je odbory pekne ocesat, vykopnout stary manazment a docasne vyjmout kontrolu automobilek z rukou manazmentu, dat kontrolu bankrotnimu soudci a nastolit tvrdy rezim, tak aby automobilky byly rentabilni, mely naklady stejne,nebo mirne nizsi nez konkurence, tedy zahranicni firmy uspesne vyrabejici auta v USA , jako Toyota, Nissan, BMW, Mercedes, VW.

Zakaznici budou mit duveru a budou americka auta kupovat, jenom kdyz budou vedet, ze USA automobilky stoji na pevnem ekonomickem zaklade, ze jsou dlouhodobe konkurence schopne a to znamena uspory, osvihani nakladu a hlavne platu, ktere i po zkraceni budou stale jedny z nejvyssich v Detroitu a pokud se to odborarum nelibi, mohou jit jinam delat za polovinu nebo i tretinu toho co vydelavaji nyni .

No a to presne udela restrukturizacni bankrot , / podle kapitoly 11, USA bankrotniho zakona / . Jenomze demokrati v kongresu a levicacka media , vcetne clanku / AP ze ktereho je toto prevzato / se snazi verejnost vystrasit, ze pokud to bude bankrot, ze to bude katastrofa a lici hruzostrasne dusledky likvidace automobile a to je lez, nikdo je likvidovat nechce. A to zvaneni o zdroji blizkem vyjednavani je jenom oblbovacka a nerika nic noveho. Uz i bez "zazracneho zdroje informaci " vime, ze Bush nema cas na uplne reseni, ale ze automobilky nenecha zkrachovat, tak dostanou paru miliard dolaru pujcku a detailni dlouhodoby plan

0 0
možnosti

Jap

19. 12. 2008 11:55
Re: Zbytecne zdramatizovane

tak dostanou paru miliard dolaru pujcku a detailni dlouhodoby plan vypracuje Obamuva nova vlada.

Reseni restrukturizacnim bankrotem je take lepsi proto, ze to bude ridit neutralni bankrotovy soudce a nebude se do toho michat politika. Navic pokud se tyto tvrde zasahy budou delat bankrotni cestou, budou se pouzivat zavedene a vyzkousene metody a zakony . Pri nejake mimobankrotni ceste bude nutne napsat a schvalit nove zakony, specialne pro automobilky, zakony, ktere budou nevyzkousene, ktere mohou byt a asi budou napadeny u odvolacich soudu / a nez se to vyridi budou automobilky stejne v bankrotu . A proc to delat, kdyz s restrukturizacnim bankrotem je spousta zkusenosti, velke firmy jim prosly uspesne / napr. nedavno nektere velke USA aerolinie /. Proste bude to v podstate restrukturizacni bankrot, a potom federalni vlada bude garantovat pujcky, tak aby zvysila duveru .

0 0
možnosti

Ivan Nový

19. 12. 2008 9:20
Dobrý krok,

EU by se z něj mělo poučit. Řešení není v tištění nekrytých peněz, ale v hledání inovací a zvýšené iniciativě všech. Čiň se nebo zhyň!

0 0
možnosti

corun

19. 12. 2008 9:19
a co takhle

ze by se treba min pracovalo, beztak je vseho dost, takovej tridenni vykend by byl fajn :-) a pracovni doba 6 hodin, vono by se to nepo...

0 0
možnosti

Historik

19. 12. 2008 9:57
Mnohde to jde, bylo by ovšem nezbytné adekvátně snížit

reálné mzdy. Odboráři už teď odmítají, aby automobily v potížích snížily mzdy na úroveň amerických poboček japonských firem.

0 0
možnosti

Robert

19. 12. 2008 8:59
Jen tak

Mě se líbí, jak je část kongresu ochotna poslat nefungující fabriky do kopru. Svoji logiku to má, proč cpát stání prachy do špatných soukromých firem ať představují jakoukoliv tradici. Auta v USA lze vyrábět i se ziskem jak dokazuje Toyota nebo Honda, stejně tak lze vyrábět auta ve Velké Británii jak dokazuje Nisan.  To jen u nás stát neuvěřitelně ochotně cpe další a další love do mistrovství světa v klasickém lyžování a nikdo se neptá na překročenej rozpočet.  Ať už to řídí Kumpošt nebo Neumannová nedal bych jim ani ň, oba ukázali manažerskou neschopnost s podhodnocením nákladů, klidně bych MS zrušil.

0 0
možnosti

Politik

19. 12. 2008 5:06
RE: Blumenfeld

1) Gratuluji. Ekonomové celého světa si lámou hlavy, proč ty krize vznikají, a vy jste to odhalil v několika řádcích: Lidské STÁDO nechce kupovat. 2) Nebyl váš fotr náhodou dozorce v Osvietimi? Tam se TAKÉ řešily osudy lidského STÁDA. 3) Pominu-li vaši frazeologii o lidech jako o stádu, přesto enchápu: Proč by si měli lidé kupovat to, co nechtějí nebo nepotřebují? V daném případě druhé třetí nebo i čtvrté auto? 4) A stačí tak MÁLO - aby média přestala žvanit o "slavné" krizi". Nějak mi nedošlo, jak za krizi amerických automobilek může TV Nova nebo Lidovky. 5) "Lidský plebs zůstane stádním dobytkem." Jste ženat a máte děti? Je snad vaše žena kráva a děti telata? ALE VLASTNĚ VY ŽENAT BÝT NEMŮŽETE, KDYŽ nejste bejček, ale JSTE VŮL.    

0 0
možnosti

R

19. 12. 2008 1:12
Žádná tragedie se konat nebude

Kolik automobilek už ve světě krachlo a auta se vyrábí dál...

0 0
možnosti

blumfeld

19. 12. 2008 0:36
Bubákov, aneb poema o lidském prostoduchém plebsu

Celá ta slavná hospodářká krize vlastně spočívá v tom, že lidé sedí na penězích a nechtějí utrácet aniž by vlastně věděli proč. V podstatě jen proto, že byla kdysi dávno nějaká krize s hypotékama, lidi se podělali a začali somrovat bankovky do punčoch. Poděkujte médiím, protože ta jsou především strůjcem této hospodářské krize - lidský plebs zůstane stádním dobytkem, ten za nic nemůže, protože neuvažuje a jedná podle toho čím ho nakrmí Nova nebo v Lidovky a spol. Přitom stačí tak málo... aby média přestaly žvanit o krizi a lidské stádo začne znovu utrácet - to je celý recept na tzv. hospodářskou krizi. Přeji vám hodně štěstí plebejci ve vaší krizi.

0 0
možnosti

pexo

19. 12. 2008 9:34
Re: Bubákov, aneb poema o lidském prostoduchém plebsu

větší blbost jsem už dlouho nečetl

tato krize je nejen krize z nadvýroby (což se objevuje v určité periodě ať už kratší nebo delší) - ale i krize finanční (nenažranost bank a různých fondů, kdy za cenu vyšších a vyšších zisků, se započítávají budoucí zisky z úroků(ENRON), a půjčují se lidem, kteří nejsou schopni půjčky splácet)

0 0
možnosti

Hugo

19. 12. 2008 0:27
a co na to odbory ?

Doufám, že si všemocné odbory v automoblkách odhlasují, že krize není a bude to vyřešeno. To, že automobilky musely platit i propuštěné odboráře určitě nijak neovlivnilo jejich rentabilitu.

0 0
možnosti

Kanuk

19. 12. 2008 5:07
Re: a co na to odbory ?

Postavení (amerických) automobilek by se podstatně zlepšilo, kdyby odbory souhlasily se snížením platů. Jednou už to udělaly,  asi před 20 lety, když začla invaze japončíků do USA, a odboráři měli volbu : dělat za míň nebo vůbec ne. Je otázka, zda takový přístup bude mít i současné vedení odborů. Odbory námořníků (obchodních) na to nikdy nepřistoupily, důsledek čehož je, že USA nemají skoro žádné obchodní loďstvo.

0 0
možnosti

jimmy

18. 12. 2008 23:26
BUSH

to jméno proklíná celá amerika, celý svět... paroubek je proti němu oblíbený...

0 0
možnosti

Jaroslav

19. 12. 2008 0:03
Re: BUSH

Proc ses takovej pesimista, kazdej tunel ma preci na jeho konci svetlo. ;-)

0 0
možnosti

Yarda

18. 12. 2008 23:24
V. I. Lenin

Imperialismus jako nejvyšší a poslední stádium kapitalismu

;-D;-D;-D;-D;-D

0 0
možnosti

J.

19. 12. 2008 10:02
Re: V. I. Lenin

Presne tak. Az na to, ze tou posledni klasickou (statne) kapitalistickou velmoci byl Sovetsky svaz,  ten si jako posledni udrzoval "satelity" jako kolonie v klasickem slova smyslu.Dnesni globalni "novy kapitalismus" je sice oproti tomu svrchovane nestabilni, ale na druhe strane trzne relativne pruznejsi a ty klasicke kolonie by pro nej byly leda bremenem.Co z toho bude dal, nevim, ale Lenin nam to urcite nepovi.

0 0
možnosti