Diskuze
Dráhy obmění stovky vlaků
Děkujeme za pochopení.
Ach jo (bls1)
Stáří vlaků
Vhodné je srovnat nákladní dopravu (bez dotací a maximalizovanou na efektivnost) a osobní dopravu (dotace a image, které prodává služby). V nákladní dopravě klidně soukromý vlastník provozuje 40 let starou dvoutaktní lokomotivu, protože ho její celkové náklady vyjdou levněji než u moderní úsporné. V osobní dopravě si to nemůže dovolit, ale nikdy by se nemělo zapomínat na co máme a co jsme ochotni zaplatit.
nesher
Re: Stáří vlaků
V tom jistě máte pravdu, ale tohle považuji zrovna za věc již by stát, z mých daní, podporovat mohl. Je to jistě užitečnější a i ekonomicky přínosnější než dávat "sociálně potřebným" tak velké dávky aby z nich mohli celá léta bez problémů žít a nic je nenutilo hledat si práci. Takže pokud by se povedlo např. o 25% snížit státní sociální výdaje, tak máte ročne cca 112 mld. např. na dopravní infrastrukturu.