Diskuze
Diesely se opět vrací na výsluní
Děkujeme za pochopení.
Expert
stát preferuje smrduté diesely
a proto zdaňuje naftu výrazně méně než benzin. Díky tomu je i centrech měst, kam jezdí pouze osobní auta a malé dotávky samá špína a smrad........
Janda
Expert je určitě ekolog.
Patrně proto netuší, že daň je stejná. Asi taky dosud neslyšel o tom, že i diesely mají katalyzátory, takže o žádném smradu nemůže být řeč. A jsme-li už u té ekologie, víš, experte, že diesel má cca o 2l menší spotřebu na 100 km, a tedy produkuje méně CO2 ? Nemůžu se na ekologa zlobit, takové věci jsou pod jeho rozlišovací schopností, že?
+++
A az se Vam na dieslu neco pose..
tak Vám to smraďoši patří, přeju Vám tučné účty od servisu nejen za složitější motor, ale i za to jak kvůli svým úsporám kazíte životní prostředí a ohrožujete zdraví lidí. A nechápu proč stát vybírá na naftě menší spotřební daň než na benzínu. Kdyby to mělo jeden lidský život zachránit tak bych nafťáky zakázal nebo srovnal spotřební daně a ono už by se vidělo.
MLOK
SRANDA JE,
že diesel-motor může v případě potřeby jet na směs benzinu s naftou (50/50)+ olejem, ale benzinový motor na naftu neujede ani metr.
P.S. - Asi by diesel-motor pracoval jen na benzin s olejem, ale to jsem raději nezkoušel. Perlička na konec. V jedné příručce pro provoz tanku byla údajně i jakási zmínka o tom, že tank je schopen jet i na fermež. Co se s motorem stane po dojetí a vychladnutí motoru - o tom příručka nejspíš cudně mlčela
Nedobrota
Jsem zastánce traktůrků...
jezdím v různých dieselech přes 18 let a neměl jsem s auty žádné motorické potíže. Navíc moderní common raily jsou celkem úsporné za slušného krouťáku. Z hlediska nákladů bych si levnějším benziňákem nebyl rozhodně jist ! Nafta nemá svíčky, rovněž nafťácký katalyzátor má životnost motoru a pokud si nekoupíte ptákovinu s filtrem pevných částic, tak jste v klidu, že budete muset kupovat drahé katy jak rohlíky. Odpadají problémy s lambda sondami, které vám z vašeho benzína udělají stojící popelnici, páč komp to nebere a furt tam něco míchá.
M
Re: Jsem zastánce traktůrků...
Ano, dřívější diesely byly jednoduché a spolehlivé, ale dnes to až tak neplatí. Ne, že by se sypaly vždy a všechny, ale jejich komplikovanost je taková, že pravděpodobnost závady roste. A částicové filtry jsou přece podmínkou pro Euro 4, nebo močovina. Taky nic levnýho. Takže nový auta už bez takových drahých legrácek nebudou. Nehledě na to, že bez toho je to fakt supersvinstvo.
MArtin
nevyplatí
Nelze počítat jen cenu paliva. Moderní dieselový pohon je tak komplikovaný, že je výrazně dražší než zážehový o stejném výkonu. Jedinou výhodou je větší kroutící moment v nízkých otáčkách a o něco větší bezpečnost při nehodě.
V případě poruchy jakéhokoli systému na motoru (palivový systém, přeplňování, výfukový systém) je pak cena za opravu taková, že smaže všechny úspory za palivo mnoho desítek tisíc kilometrů nazpět.