Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

GM hrozí v Evropě kolaps

Evropským továrnám americké automobilky General Motors mohou dojít peníze během několika týdnů. Bez vládní pomoci mohou podle managementu společnosti přijít o práci statisíce lidí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Magor Milda

5. 3. 2009 8:19
Kdo chvíli stál, už stojí opodál

manažeři jsou v těch furmách ne proto, aby pořádali bankety, jezdili v těch nejdražších autech a brali nemravné platy- jejich úkolem je, včas poznat tendence ohrožující jejich firmu a zakročit proti nim. Tohle třeba udělali u Volkswagna, i když tam také byly mezi manažery velké spory a někteří museli vzít klobouk. Za to je VW dnes zdravou firmou. Mercedes udělal velké chyby na začátku tohoto století, ale ti neschopní manažeři odešli a firma ozdravěla, vsadila opět na kvalitu. Třetí významnou firmou je BMW, tam jsou také problémy právě pro málo pružné vedení a konservativní politiku. Opel býval kdysi typickým zástupcem německého kvalitního výrobku pro obyvatelstvo s průměrným platem, tam si zákazníky přetahoval s VW. Za posledních 20 roků však Opel nedokázal přesvědčit s ochranou před korosí, to je stálo dobrou pověst. Poslední asi dva roky se u Opla opět vsadilo na kvalitu, teď je ale GM jejich koulí na noze. Řešení bude nejspíš velký podíl státu, podobně jako u VW.

0 0
možnosti

Ach jo (bls1)

5. 3. 2009 7:06
Já tomu nerozumím

Přebytek 30% výrobní kapacity chápu tak, že na 70% své produkce mají odbyt. Snížení produkce pod polovinu by tedy znamenalo, že dlouho vyráběli na sklad. Jestli kvůli tomu potřebuje firma masivní státní podporu, tak v čem se to liší od socialismu? Jenom tím, že zisky nešly státu?

0 0
možnosti

JR/03/09

5. 3. 2009 9:08
Re: Já tomu nerozumím

Reportér: Takže nejde už jenom o ekonomiku. Tyto hlubinné hospodářské změny a tento hospodářský - ano, kolaps - ovlivní i politiku a sociální stabilitu.

Rogers: Už začínají občanské nepokoje. Podívejte se na Island. Podívejte se na Lotyšsko. Podívejte se na Řecko. A to jsou země, které jsou často dost rozvinuté a bohaté. Buďte na to připraveni. Nejste-li připraveni, doplatíte na to.

Reportér: Skončeme to pozitivně.

Rogers: Já vám řeknu něco pozitivního. Spousta lidí v Asii bude nesmírně úspěšných. V období, o němž hovoříme, bude spousta příležitostí. Zemědělci, například. Zemědělství bude v následujících deseti letech nesmírně úspěšná profese. Za posledních třicet let se měli zemědělci špatně, ale teď budou vydělávat obrovské peníze. Jiní lidé, kteří dosud trpěli, budou velmi úspěšní. Mnoho lidí z tohoto všeho vyjde nesmírně úspěšně. Nevím, kdo to jsou, kdybych to věděl, tak bych do nich investoval. Možná vás práce v televizi nebaví. Doporučuju, vystudujte zemědělství. Protože zemědělci budou jezdit v autech Lamborghini. Finančníci v City of London se budou živit jako taxíkáři. Chytří z nich se naučí jezdit s traktorem, aby mohli v příští generaci pracovat pro chytré farmáře.

Tohle se stalo v historii už mnohokrát. Dochází k hlubinné změně. Tak jděte studovat zemědělství a naučte se jezdit s traktorem. Anebo se přestěhujte do Asie. Budou tu neuvěřitelné šance.

0 0
možnosti

VvV

5. 3. 2009 7:05
chudák

Ještě že se toho nedožil Adam Opel.

0 0
možnosti

Ach jo (bls1)

5. 3. 2009 7:07
Re: chudák

Co by potom měli říkat pánové Kolben a Daněk?

0 0
možnosti

Housa

5. 3. 2009 6:48
Cisla mluvi jasne!

Castka 3,3 milliardy €, kterou pozaduje Opel, odpovida snizeni ceny kazdeho vyrobeneho automobilu o 2000€, nebo vyvoj 3 novych modelu vcetne motoru, nebo zachraneni 1 pracovniho mista za cenu 130000€.. Pro zajimavost, nemecka vlada vydava na zacleneni 1 nezamestnaneho do pracovniho procesu 1000€. Navic ma GM v Evrope nadkapacitu 30%, kterou je logicky nutno odbourat. Jakakoliv podpora GM v Evrope z penez danovych poplatniku je tudiz proti zasadam volne souteze a navic nespravedliva vuci jinym vyrobcum aut a vuci nezamestnanym.Ze jsou problemy Opelu uvareny v domaci kuchyni svedci i fakt, ze spravnou modelovou politikou dosahl Volkswagen zvysit svuj zisk v minulem roce o 11%.

0 0
možnosti

ja

5. 3. 2009 8:26
Re: Cisla mluvi jasne!

Nejdrive se hrozis nemecke statni podpory pro americky Opel a pak slintas nad hospodarenim polostatniho VW? ;-)

0 0
možnosti

Ctirad Kostohryz

5. 3. 2009 6:12
Komunizmus je poslední stadiem demokracie.

Před nástupem Baracka Obami do funkce prezidenta USA měli státní dluh dva biliónu dolarů. (2.1012 dolarů) Pak Obama rozdal krachujícím firmám další dva bilióny dolarů na jejích záchranu. A je rozhodnut rozdat další bilióny dolarů na cokoliv. To proto, že se ho nikdo nezeptá, Baracku odkud bereš ti bilióny. Odpověď by zněla, proste: já je tisknu jako letáky.

Tenhle tisk ničím nekrytých peněz je zárukou nárůstu světové hospodářské krize. Jelikož příčinou současní světové hospodářské krize je liberální demokracie, přesněji krach ideálu samotné demokracie a jelikož za ní není žádna ekvivalentní náhrada, dělají se všechny kroky na záchranu krachujících ideálu demokracie, čili na záchranu bezohledného kapitalizmu. A to je mechanizmus veverčiny rotační kletci. Demokracie touhle krizí končí, komunizmus také. Proto, že končením stadiem demokracie je Komunizmus.

0 0
možnosti

Starý sedlák

5. 3. 2009 8:07
Re: Komunizmus je poslední stadiem demokracie.

Myslím,že Barack tím nezapře své africké předky.Prostě žiju teď a co bude zítra,to se uvidí.Pokud můžu,tak své prostředky utratím a pak mi snad někdo daruje další.Když ne,tak pár fotek hladovějících černoušků snad zabere.

0 0
možnosti

Aha

5. 3. 2009 5:08
stejk

TY SI MUZES PODAT RUKU S TIM mmf OBA DVA JSTE POTAPOVE A NEVIDITE SI NA SPICKY NOSU  ONO TA BLEPSULA A VASI BOLSEVICTI RODICE VAM ALE DALI ZABRAT TEZKO SE TO U VAS ZPRAVI  UZ NIKDO VAM DO HLAVY MOZEK NEDA PORAD VAM TAM ZUSTANE JEN TEN SLEPICI MOZECEK;-D;-D

0 0
možnosti

Aha

5. 3. 2009 5:05
mmf

KAPITALISMUS JE HNUS PRO BOLSEVIKY JAKO SES TY OSLE UZ STE VSECHNO ZDRBALI  TAK POMLOUVATE NECO CO SE PRAVE V TETO CHVILI NEDARI,ALE BUDE ZASE DOBRE KAPITALISTI NEJOU BOLSEVICI VIS mmf??  ty ani nevis kde USA je snad na mape ano  Nechtej abych te jmenoval skopovou hlavou dilino(Y)(Y)

0 0
možnosti

xakru

5. 3. 2009 8:22
Re: mmf

Dylina se píše s Y. Patří totiž k vyjmenovaným slovům po D!

0 0
možnosti

aaa

5. 3. 2009 5:01
aaa

kdyz byli nahore,neplatilii nikomu. meli delat fondy budoucnosti. ted kdyz jsou "dole", ma to platit stat a my vsichni ?... at zkrachuji, auta doda konkurence a priste si ostatni daji pozor. a pracovni mista ? pouze psychologicka zalezitost a normalni riziko trzni ekonomiky.

0 0
možnosti

stejk

5. 3. 2009 3:32
konecne

vyrebeji smejdy ktery nikdo nekupuje tak maji co si zaslouzi

0 0
možnosti

Frank

4. 3. 2009 23:54
Přirozený výběr.

Automobilek je moc a proto bude značná redukce. Nepomohou ani finanční injekce. Přežijí jenom ti nejsilnější. Opel se potýká s problémy delší dobu. Ford na tom není o mnoho lépe.

0 0
možnosti