Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Tříkolka na vzduch ujede 220 kilometrů

Revoluce na silnici. Francouzská firma MDI představila v Ženevě auto AirPod na stlačený vzduch. Tříkolka ve tvaru bubliny na jedno „nafouknutí“ nádrže ujede až 220 km. Vozítko by nemělo vypouštět žádné emise.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Nakupujte

31. 5. 2009 15:10
Uz se to prodava

Uz se to prodava treba v Internetovem obchode viz odkaz:

http://www.atvctyrkolky.cz/?p=productsMore&iProduct=121&sName=Novinka--auto-na-vzduch-v-prodeji-jiz-brzy

Mate-li tedy zbytecnych 165000Kc rovnou nebo aspon 33000Kc na platbu hned a zbytek na splatky, staci vlozit do kosiku, objednat a pak si jej muzete osobne vyzvednout. Podle vypisu na strance maji aktualne na sklade 12 kusu. Takze staci jen objednat.

Kontakt viz odkaz:

http://www.atvctyrkolky.cz/?p=p_1&sName=KONTAKT

0 0
možnosti

Šikula

1. 5. 2009 17:15
Jen tak dal.

Pro ovzduší je to vyborná věc.Eště by se mělo važně zamýšlet nad parkovištemi. Třebaz do podzemi.>-

0 0
možnosti

milkom

2. 5. 2009 15:43
Re: Jen tak dal.

Nejsem si jistý - v současných trendech energetické politiky EU jde prakticky o vůz poháněný hnědým uhlím - problém znečištení se neřeší - jen se přenáší jinam.

Dalším problémem je použití slačeného vzduchu - jeho pořízení doposud rozhodně nepatří k nejlevnějším a nejekonomičtějším technologiím.

0 0
možnosti

vetry

15. 4. 2009 19:11
stlacene vetry

Pohon na stlacene vetry je stary jako lidstvo samo je na case na ne jezdit.

0 0
možnosti

airwaves

14. 4. 2009 13:37
kontrolní otázky

První kontrolní otázka: jaké emise má trolejbus? Odpověď: nulové! Na žádnou elektrárnu jsem se neptal!

Druhá kontrolní otázka: Vzniká při plnění pračky teplou vodou úspora elektříny? Odpověď: ano, protože bojler je na plyn!

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2009030801" target="_blank" rel="nofollow">http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2009030801

PĚK/ný dEN%-(¨?.

0 0
možnosti

MR

14. 4. 2009 19:16
Re: kontrolní otázky

Asi bych to viděl tak nějak podobně. :-) Prostě zase záchrana a spása lidstva....

0 0
možnosti

kampelicka

10. 3. 2009 10:35
ted bude modra reakce na vsechno tvrdit ze to nefunguje

Kdyz se neda vrit ratingovkam, novinam i technikum .. Zavreni v pasti svejch lzi jde falesnej modrej sen pomalu do prdele...

0 0
možnosti

qwert

10. 3. 2009 10:17
a právě pro tyto a podobné zprávy půjde automobilový trh ke

dnu i přes šrotovné a odpisy DPH. Lidé totiž čekají na nová auta, auta co nesmrdí, mají poloviční provozní náklady a jsou podstatně lacinější.

Osobně mám skutečně dojem, že je nekonečně hloupé si kopit příšernou Fabii, když na těch 10km do marketu mohu jezdit na 4kolce za 1/4 cenu. Asi tak.

0 0
možnosti

toogood

10. 3. 2009 8:47
MDI je tu uz dlouho

Pokud vim MDI a vubec tento 'vzduchovy motor' s lomenou hrideli byl patentovan tim francouzem uz pomerne davno. Vyhody jsou jasne 1) zaporne emise 2) velmi levny provoz. Celkem spolehlive by mely drtit nevyhody, kterymi jsou zejmena kratky dojezd, nizka max. rychlost ci netradicni konstrukce vozu (nizka hmotnost/bezpecnost, maly komfort atd.). Proc se tyto vozy masove neujaly? Bude v tom zrejme nejaky zadrhel. Troufam si tipnout, ze spociva prave v tech parametrech, kere jsou budto smyslene nebo namerene v nejakem idealnim pripade a v realu vypadaji uplne jinak.

0 0
možnosti

MR

14. 4. 2009 19:18
Re: MDI je tu uz dlouho

Ještě jednou se zkuste zamyslet nad body 1 a 2

0 0
možnosti

L

10. 3. 2009 8:29
Atomobil na energii vetru

Vse uz jsem vymyslel, jen zbyva nekolik detailu. Vsichni vime, ze kdyz vystrcime ruku z okna automobilu, ze tam je poradny vitr. Coz takhle pouzit vetrnik na vyrobu energie z tohoto vetru a pohanet touto zdarma ziskanou energii kola automobilu. Zde zduraznuji to kouzelne slovicko zdarma, protoze vsichni vime, jaky tam venku je vitr. Problem vidim v tom, ze kdyz se to vetrem pohanene auto rozjede, tak jede tak desne rychle, ze bude obtizne jej zastavit. Takze uz jen tento drobny problem mi zbyva vyresit a budu jezdit zadarmo.

0 0
možnosti

L

10. 3. 2009 8:31
Re: Atomobil na energii vetru

Je to mysleno uplne vazne. Predstavte si, ze by se to moje auto na vitr jednou rozjelo a jelo cim dal tim rychleji a rychleji a ja bych nebyl shcopen to zastavit. To by byla hrozna situace, misty tedy az priserna.

0 0
možnosti

L

10. 3. 2009 8:15
Moznosti pouziti

Pani technici. Misto tvrzeni, ze to nende, se spis zamyslete na moznosti pouziti. Ja tvrdim, ze pouziti nekde ve skladu mozne je. Myslim to vazne. Jake mame moznosti. Vozitka na baterky a tento vynalez. Porovnejme celkove naklady na vozidlo na baterky a vozidlo na vzduch. Mozna to ma sve vyhody. Nebo si opravdu myslite, ze na nejaky novy napad se ma hned jen nadavat?

 

0 0
možnosti

Stoura

10. 3. 2009 11:29
Re: Moznosti pouziti

Nadavat ne. Ale overit si tvrzeni autora neni od veci. Obecne bych videl problemy v bezpecnosti (stlaceny vzduch na takhle velky tlak je  potencialne dost nebezpecna bomba) a v ucinnosti (na 50% ucinnosti celeho cyklu akumulatoroveho vozitka se to asi stezi dohrabe). Vyhodne to muze byt jen tam, kde je k dispozici prakticky zdarma stlaceny vzduch nebo tam, kde hrozi nebezpeci vybuchu a tudiz jsou provozni naklady az druhoradym problemem. Pokud by se zapocetly naklady na stlacovani, je to proti elektrine nebo benzinu dost nevyhodne.

0 0
možnosti

Jaroslav

9. 3. 2009 22:05
Zbozne prani

Veskere vypocty zde vychazeji z jedne premisy a to je neustale plne natlakovana nadrz, kde se neustale udrzuje pozadovany tlak. Ano, system v nadrzich muze byt  rozdelen do sekci, ale vzhledem k tlaku, tak jednotlive sekce musi byt oddeleny a s poctem sekci se vyrazne zdvihne i hmotnost vozidla. Navic pri plneni valce vzduchem dojde k expanzi plynu a vyraznemu ochlazeni a ztrate energie. Takto navrzene auto ujede maximalne sedm az deset kilometru v optimalnim rezimu, jelikoz kazdy rozjezd a start bude velice energeticky narocny. Firma hleda asi potencionalni investory (blbce).

0 0
možnosti

technik

10. 3. 2009 7:52
Re: Zbozne prani

přesně, v Dnes jsem se dočetl, že je to bezvýznamná firmička. Ta to prodala indickému Tato, ale ta přes velké záměry nevyrobila ani kus. Prý je to určeno k pohybu po letišti. To je banalita, pár kousků. Prý ještě vývojáři pracují na detailech... asi komu to ještě prodat jak zajíce v pytli :-P

0 0
možnosti