Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

České dráhy chtějí lidi vozit autobusy

Místo vlaků autobusy, ale stále s Českými drahami. Největší tuzemský železniční dopravce hodlá vybudovat autobusovou divizi. Autobusy mají doplnit nabídku spojů, které firma nabízí. Koncept autobusové dopravy by měl vytvořit dosavadní náměstek pro osobní dopravu Petr Moravec.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Bidlo

18. 3. 2009 10:07
Autobusy by mohly jezdit střídavě po kolejích i po silnici!

Atobusy ČD by mohly mít kola jak s tzv. nákolky tak nápravy s pneumatikama! Kdyby jely na kolejích tak by nápravy s pneumatikama zvedly a kdyby jely po silnici tak by zvedly nápravy s kolama s nákolkama! Ještě to proberu s Julkem Jaššo který je pořád profesorem na VŠ dopravní a spojů v Žilině kde jsem v r. 1977 za 14 dní uděla inženýra - drážního projektanta!

0 0
možnosti

Bidlo OPRAVA

18. 3. 2009 10:09
Re: Autobusy by mohly jezdit střídavě po kolejích i po silnici!

 ....... v posledním řádku jsem měl mít  udělal!

0 0
možnosti

D.

17. 3. 2009 20:12
ředitel DP Praha je velký zloděj

a vzhledem k tomu, že DP v Praze od dubna omezuje provoz autobusových linek na předměstí na minimum prostor pro konkurenci bude.... jen nesmí přistoupit na motto současného ředitele DP Praha - hlavní je okrást cestujícího, případně ho zmrzačit

0 0
možnosti

honzak

17. 3. 2009 19:39
dráhy objevily

nový světadíl, tuším Ameriku...Asi ten úžasný náměstek našel starý jízdní řád z první republiky. Nedej Bože, aby našel jízdní řád paroplavby!

0 0
možnosti

Ondras

17. 3. 2009 18:50
Rovne podminky

CD bude provozovat dotovanou autobusovou dopravu? Jak muze mit tak prohnila firma takovou silnou lobby?:-©

0 0
možnosti

Kanuk

17. 3. 2009 18:18
Pár poznámek

!] Pokud je mi známo, ve 20.. a 30. letech určitě autobusy provozovala pošta, o dráze mi není známo nic. I když to nevylučji. Poštovní autobusy jezdily do míst, kam nešla železnice, pošta musela být doručována tak jako tak, tak ti cestující zmenšovali náklady. Jedna taková linka byla Sušice - Srní -  Prášily - Železná Ruda.

2) Osobní doprava na drahách je ztrátová snad všude na světě. Proto se ČD asi snaží nahradit vlaky autobusy, aby mohly osobní dopravu co nejvíc omezit. Je otázka, je-li to účelné,  Železnice vydělávají na velkoobjemových  vlakových zásilkách, jako uhlí nebo obilí. Proto tato složka železniční dopravy byla zprivatizována a státu byla nechána na krku ztrátová doprava osobní. A pak se argumentuje, že státní podnikání je prodělečné.

0 0
možnosti

Kim

17. 3. 2009 18:00
další černá díra

na peníze cestujících. Takže Sudent Agency na koleje ne a České dráhy na silnice ano. U nás je fakt možné všechno.

0 0
možnosti

hugh

17. 3. 2009 17:49
GOOD IDEA

R^

0 0
možnosti

Václav L.

17. 3. 2009 17:48
Kdy jim to vláda schválila a proč?

Kolik to bude stát? Je tn ještě státu,nebo se z toho stal soukromý podnik nedobrovolně dotovaný občany tohoto státu, jak se v Českozlodějsku stalo zvykem,že!

0 0
možnosti

Josef

17. 3. 2009 17:21
Nic nového

Stačí se podívat na Jízdní řád ČSD z roku 38, např. v České Kamenici byl přípoj autobusem ČSD do Jetřichovic a na Neznou Louku. Autobusy byly pod ČSD až do roku 1949, potom vznikla ČSAD

0 0
možnosti

Zdenek

17. 3. 2009 17:16
Dráhy zřejmě potřebují zvětšit černou díru na peníze

daňových poplatníků. Jančura má pravdu: nejprve ať se naučí hospodařit a pak ať rozšiřují svoji působnost. Pokud by měly autobusy vypadat jako vlaky (čistota, spolehlivost atd.), pak by bylo nejlepší se touto fantazií vůbec nezabývat. Kromě toho by jim to měl zarazit stát jako hlavní finanční oběť managementu ČD (dobře placeného a za nic neodpovídajícího)

0 0
možnosti